Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 31 okt 2015 21:40

ik ben bij litespeed alle pagina`s met stickers doorgegaan, maar die staat er niet bij! :(

bluv107
Forum-lid

bluv107 31 okt 2015 23:14

It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 01 nov 2015 08:30

mao schreef:
Memento_Mori schreef:Mooie Kona!

Ik ben stiekem aan het kijken naar een tweede titanium. Ik wil iets anders dan dat ik nu heb en waarschijnlijk duurt het nog even aangezien ik met schijf wil gaan rijden en niet van Campagnolo af wil stappen. Iets anders hoeft niet per se qua merk maar wel qua uitstraling. Denk in plaats van de Super Record RS een Super Record EPS en denk aan schijf ipv velgrem. Wielen zal even aan het aanbod liggen tegen die tijd maar ik hoop iets van Bora.

Afbeelding

Meningen graag!
Toch een paar puntjes
Leer accent ontbreekt, toch wel een must bij tita
Zilver strookt niet met de bidon's houders
Pukkel boven je stuurpen is ook niet echt netjes
En ik zou een wat spanender stuur nemen bv 3T Aeronova
Zwart leer kan ook uiteraard. Aangezien ik op de andere titanium al de combinatie met bruin leer heb, zou ik hier iets anders pakken. Ik ben de gelukkige winnaar van een Brooks C13 zadel dus dat zou ook een optie kunnen zijn in combinatie met cambium stuurlint.

De bidonhouders en de zichtbare delen van titanium zijn in het identiek van kleur.

Spacers boven de nok heb je gelijk in, ik test echter altijd liever een nieuwe afstelling op deze manier voordat ik ergens de zaag in zet, inmiddels is dit stuk er wel af trouwens.

3T is niet mijn merk, een Deda Elementi Superzero daarentegen......

Thanks voor de input!

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 01 nov 2015 08:33

bluv107 schreef:Ik moest gelijk hieraan denken (qua combi tita-carbon):
Afbeelding

Je bent zelf nogal van de Italiaanse spulletjes volgens mij, dus doe maar een De Rosa of Passoni ($$$)
Het is geen titanium / carbon combinatie. Het donkere is mat donkergroen gelakt. Passoni is mooi maar kost teveel geld. De Rosa is altijd een optie.

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 04 nov 2015 08:30

mao schreef:
Memento_Mori schreef:Mooie Kona!

Ik ben stiekem aan het kijken naar een tweede titanium. Ik wil iets anders dan dat ik nu heb en waarschijnlijk duurt het nog even aangezien ik met schijf wil gaan rijden en niet van Campagnolo af wil stappen. Iets anders hoeft niet per se qua merk maar wel qua uitstraling. Denk in plaats van de Super Record RS een Super Record EPS en denk aan schijf ipv velgrem. Wielen zal even aan het aanbod liggen tegen die tijd maar ik hoop iets van Bora.

Afbeelding

Meningen graag!
Toch een paar puntjes
Leer accent ontbreekt, toch wel een must bij tita
Zilver strookt niet met de bidon's houders
Pukkel boven je stuurpen is ook niet echt netjes

Iets aangepast ;)

Afbeelding
En ik zou een wat spanender stuur nemen bv 3T Aeronova

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 04 nov 2015 09:02

De zwarte streepjes op de vork kunnen me meer bekoren dan die ene op de zadelpen.

Ga je de wielen ook naar de spuiter brengen voor het kleurpatroon?

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 04 nov 2015 20:58

Niks is definitief uiteraard :)

De wielen van de foto zijn standaard zo van kleur maar deze heb ik niet meer. Ik heb nu een set Bora One clincher dus die zijn al volledig zwart.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 04 nov 2015 21:18

Memento, ik zou er nog een nachtje over slapen, ts het net nie..
Misschien ben ik verwend geraakt met je huidige fiets, maar deze heeft niet de klasse van wat je nu hebt.

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 04 nov 2015 21:47

Oh maar dat gaat ook zeker gebeuren. :D Ten eerste zal ik voor dit spulletje weer eens moeten gaan sparen en ben ik afhankelijk van de beschikbare onderdelen. Ik ben er nog niet over uit of ik in de toekomst met EPS wil gaan rijden of dat ik bij mechanisch blijf.

Een belangrijk verschil t.o.v. mijn huidige fiets is dat de toekomstige fiets een op maat zal zijn. Het is wel de bedoeling dat ik mijn huidige titanium er naast zal houden.

woutervanwijk
Forum-lid

woutervanwijk 06 nov 2015 15:17

check. www.wittson.com. Oud ti framebouwer van Colnago en van Tuyl.

JoostHulscher
Forum-lid

JoostHulscher 11 dec 2015 13:21

Beste forumleden,

Mijn eerste bericht op dit forum mede omdat het 'Titanium fietsen' topic sinds kort op pagina 2 staat:)

Mijn naam is Joost Hulscher, 31 jaar, woonachtig in Wijk aan Zee en sinds 2 maanden in het bezit van een Van Nicholas Ventus! Het is mijn eerste racefiets. Ik had mezelf min of meer verloren in het immense aanbod carbon en aluminium racefietsen, tot een collega mij op dit merk attendeerde. Het neutrale en eenvoudige uiterlijk trok mij meteen en de aankoop was snel gedaan, nog steeds 100% geen spijt!

Ik heb in oktober redelijk wat km kunnen maken, maar sindsdien staat de fiets warm en droog in huis. Momenteel maak ik de meeste km op het strand met mijn mountainbike.

Afbeelding

De fiets is SRAM apex afgemonteerd en heeft Mavik Aksium wielen met Schwalbe Laguno banden. Origineel zat er een wit stuurlint op welke ik heb vervangen voor zwart. De volgende upgrade zal zijn een titanium zadelpen met titanium zadelpenklem, puur omdat ik dat mooi vindt:). Waarschijnlijk wil ik voordat het fietsseizoen begint de banden vervangen en uiteindelijk (niet binnenkort) de velgen.

Top fiets en nog veel te wensen over:)
Laatst gewijzigd door JoostHulscher op 03 mar 2017 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

bluv107
Forum-lid

bluv107 11 dec 2015 14:23

ik vind het een mooi uitgebalanceerd geheel :like:
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie