Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 13:31

Sorry, ik heb geen 2014 model CAAD10, maar wel de 2013 Ultegra.
Eindelijk mijn eerste rondje op kunnen fietsen nu het iets droger is.
(25KM, 28gemiddeld. Lekker rustig opbouwen)

Maar even een binnenplaatje van de telefoon. Zal binnenkort eens wat betere foto's nemen met de camera :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 18 okt 2013 15:28

Ziet er goed uit!

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 18 okt 2013 16:20

Soap schreef:Sorry, ik heb geen 2014 model CAAD10, maar wel de 2013 Ultegra.
Eindelijk mijn eerste rondje op kunnen fietsen nu het iets droger is.
(25KM, 28gemiddeld. Lekker rustig opbouwen)

Maar even een binnenplaatje van de telefoon. Zal binnenkort eens wat betere foto's nemen met de camera :lol:
Afbeelding
Mooie fiets idd die CAAD10, zonder twijfel. Ik vraag me alleen af of dit jouw definitieve afstelling is. De stuurpen staat gevaarlijk hoog vast boven de balhoofdbuis en ook het stuur staat zo op de foto te zien wel erg hoog in vergelijking met jouw zadel. Het lijkt er zelfs een beetje op dat jouw zadel lager staat dan jouw remgrepen, of is dat gezichtsbedrog? Het kan natuurlijk zijn dat dit voor jou de beste zit is, maar in dat geval ben ik geneigd om te zeggen dat dit frame niet zo geschikt is voor jou.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 17:04

Ja die discussie is eerder aan de orde geweest, mijn FM waar ik hem gekocht heb vond het wel prima ogen en ik kan dat zelf gewoon niet bepalen. (nog)
Ik zou wel erg balen als zij mij dus een frame hebben aangepraat, wat zij stellig ontkennen hoor nav wat input die ik mee had genomen van het forum.

Het zit mij verder niet verkeerd hoor en kan ook de foto zijn, misschien iets te schuin vanaf beneden genomen?

Wat kun je mij nog adviseren te doen dan?? Even snel andere foto gemaakt

Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 18 okt 2013 17:20

Dit kan best zo.
ooit allemaal op een Scalpel

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 18 okt 2013 17:22

Ik ben benieuwd wie je fm is. Als je iemand zo op een fiets zet ben je niet goed bezig.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 17:26

gaisdergerman schreef:Ik ben benieuwd wie je fm is. Als je iemand zo op een fiets zet ben je niet goed bezig.
Bikezone Den Haag en naar wat ik na kon gaan gewoon een betrouwbare en correcte winkel met fietsers....

Nog even een voorbeeld:
Afbeelding

Hier mijn geo trouwens.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=56848
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 18 okt 2013 17:30

De handgrepen staan hoger dan het zadel. Klopt dat of is het vertekening?

Begin met het zadel op de juiste hoogte te stellen en maak dan nog eens een foto?

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 17:34

materialist schreef:De handgrepen staan hoger dan het zadel. Klopt dat of is het vertekening?

Begin met het zadel op de juiste hoogte te stellen en maak dan nog eens een foto?
Maar die is op maat gezet dus.....nav mijn meting....wil hem best hoger zetten, maar dan zit ik toch met de afstand tot mijn pedalen?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 18 okt 2013 17:35

Het gaat m.i. in eerste instantie niet eens om welke maat nou het beste zou zijn geweest, maar dat jij een hele andere type raceframe had moeten hebben. Zo te zien heb jij een afstelling met heel weinig drop terwijl jouw stuurpen ver boven de balhoofdbuis vast zit. Dat houdt in dat jij eerder een raceframe met een comfort geometrie (bv Synapse) nodig hebt ipv eentje met zo'n racegeometrie zoals de CAAD10.

Vraag: hoe groot is de drop eigenlijk?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 17:48

jackbrown schreef:Het gaat m.i. in eerste instantie niet eens om welke maat nou het beste zou zijn geweest, maar dat jij een hele andere type raceframe had moeten hebben. Zo te zien heb jij een afstelling met heel weinig drop terwijl jouw stuurpen ver boven de balhoofdbuis vast zit. Dat houdt in dat jij eerder een raceframe met een comfort geometrie (bv Synapse) nodig hebt ipv eentje met zo'n racegeometrie zoals de CAAD10.
Ja goed, doe er waarschijnlijk nu niks meer, fiets is gekocht natuurlijk.
Sjees, wel een beetje een domper dan, je mag toch uit gaan als starter dat je goed advies mee krijgt?

Want wat is de juiste hoogte? Nu kan ik nog net bij de pedalen laat maar zeggen... (Je zult altijd zijn, net mn inbus/gereedschap ergens anders staan daar waar ik nu ben...)

Maar hoe meet ik die drop (nogmaals, groen als gras....sorry)
Laatst gewijzigd door Soap op 18 okt 2013 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 18 okt 2013 17:53

Een mogelijkheid om het gevaar van de te hoog bevestigde stuurpen op te vangen is een stuurpen aan te schaffen met een grote "rise", bijvoorbeeld +17 graden. Die kun je dan wat lager vastzetten op de vorkbuis terwijl hij, door de grotere helling, het mogelijk maakt dat jouw stuur niet (veel) lager komt te staan.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie