Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Rufus Red
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2014 07:23

Rufus Red 05 feb 2015 12:50

NoChain schreef:...
De kans dat je tax betaald op een volledige wielset is ook een stuk groter dan op lossen onderdelen dacht ik?

...
Ja, maar probeer met je leverancier te regelen dat de wielen via Local carrier geleverd worden, dan komen ze zogenaamd uit Engeland en dan is er geen invoertax.
Farsport heeft deze keuzemogelijkheid al op hun webshop staan.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 05 feb 2015 21:25

Ik heb al een setje Farsports in mijn koersfiets, toen zonder invoertax hier gekregen.

Iemand die mij kan verlichten als het op velgbreedte aankomt? 24, 27, 30, 35mm (buitenkant).
Breder is beter lees je maar waarom wordt alles dan nog niet erg breed gemaakt :)?

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 06 feb 2015 09:03

Ik heb inmiddels drie sets velgen en een los voorwiel besteld bij Far Sports, en elke keer kwamen ze via Engeland of Belgie zonder invoerrechten - dat zit wel goed dus

Mijn ervaring is (ik heb een set 23 mm, een losse 23 en twee sets 20,5 mm velgen) dat de smallere velgen makkelijker zijn in het opleggen van banden. Bij de 23 mm velgen heb ik erg veel last met het opleggen van een (nieuwe) band

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 06 feb 2015 12:50

daniel1975 schreef:29er? Sub 1500gr is dan wel netjes hoor. Echt licht ga je naar 1350-1400 gr.
Hoe doe je dat dan? Ik heb er naar gekeken; Carbon velgen 380 gram, naafsetje 500 gram, spaken, nippels.. Zelfs bij 28 spaken en alu nippels kom ik in de buurt van de 1700 gram. Het enige wat ik me voor kan stellen is alu spaken en een fancy navensetje waar nog wat op te besparen is. Besparen qua grammen dan :cry:
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 06 feb 2015 13:22

Ik heb een setje LB velgen 29er 22mm binnenbreedte, 27mm buitenbreedte (Roval velgen) aan 335 en 339gram.
Setje Tune naven weegt 330 gram/set en 28 spaken (2.0, 1.5, 2.0) met alu nippels en onderleg ringetjes wegen 290gram/56 stuks.
Totaal: 1284 gram/set, een zeer net gewicht voor een stijf setje. Met fancy naven kan je nog wat lichter en 24/24 spaken als je zelf onder de 60kg weegt voor een setje rond de 1200 gram.

Gisteren zelf mijn nieuwe race wielen opgehaald.
35/45mm U-vorm velgen aan 410 en 470 gram respectievelijk.
DT 240s 6 gaats naven 460 gram/set.
28/28 aero spaken met alu nippels en onderlegringetjes aan 290gram/56stuk.
Totaal 1635 gram/set. Tevreden mee voor een overbuild en zeer stijf race wielset.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 06 feb 2015 20:53

oldandslow schreef:
daniel1975 schreef:29er? Sub 1500gr is dan wel netjes hoor. Echt licht ga je naar 1350-1400 gr.
Hoe doe je dat dan? Ik heb er naar gekeken; Carbon velgen 380 gram, naafsetje 500 gram, spaken, nippels.. Zelfs bij 28 spaken en alu nippels kom ik in de buurt van de 1700 gram. Het enige wat ik me voor kan stellen is alu spaken en een fancy navensetje waar nog wat op te besparen is. Besparen qua grammen dan :cry:
Velg 2x375gr, naven 407gr, spaken en nippels 305gr.
http://www.wheelsfar.com/mtb/29/27mm-wi ... ncher.html

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2015 21:34

Is idd niet zo moeilijk hoor.
Hier loopt een DT350 setje, setje goede Sapim spaken, messing nippels en Ryde XC velgen. 1485gr uit mijn hoofd.
€550
Less is bore

Gebruikersavatar
hjpalm
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 dec 2014 17:17

Gebruikersavatar hjpalm 07 feb 2015 18:47

Na 377 pagina's toch heel wat wijzer geworden...

maar er blijven vragen bij deze nieuweling.

De keuze voor een 60cm frame blijft beperkt bij de diverse aanbieders.
De Vb 022 had de voorkeur maar gaat maar tot 58cm.
De fm066 of de fm029 van Dengfu blijven als weinige over, een goede keuze maar redelijk standaard (saai) ontwerp.

Chris van Velobuild bied mij de R-028 aan in 60cm.
Spreekt mij zeer aan vanwege de vormgeving.
Maar loop ik hiermee niet het gruwelijke risico dat deze er door de douane er uitgepikt word alleen al doordat de vorm lijkt op die "of whom we don't speak of".

Of is het alleen een probleem als er een merknaam op het frame staat.
Op weg naar AD6 2016, die kunnen we nu ook weer 2x afstrepen

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 07 feb 2015 18:49

Ik denk het laatste.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16474
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 feb 2015 19:01

hjpalm schreef:..............

Of is het alleen een probleem als er een merknaam op het frame staat.
Zonder merknaam is het voor de douane een frame zoals er zovele zijn, "een Chinees" :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 feb 2015 19:06

Ach, en als er geen merknaam op staat weten de meeste van ons ook niet om welke fiets het gaat ;-)
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
hjpalm
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 dec 2014 17:17

Gebruikersavatar hjpalm 07 feb 2015 19:11

maar wie weet het zeker?
Ik krijg nu ook een aanbod voor de Dengfu FM098 en daar zijn de recensies hier wel positief over.
Op weg naar AD6 2016, die kunnen we nu ook weer 2x afstrepen

Plaats reactie