Het komt ook niet bij de lagers terecht....brian schreef: Er waren geen negatieve effecten bekend op de lagers.
Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 17 nov 2007 21:38
Het water loopt onderaan gewoon weg via twee kleine gaatjes in de vorkpoten.
Dat heb ik ontdekt omdat ik ook benieuwd was en tijdens het wassen mijn tuinslang eens in de opening bovenaan gestoken heb
Dat heb ik ontdekt omdat ik ook benieuwd was en tijdens het wassen mijn tuinslang eens in de opening bovenaan gestoken heb
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
-
- Forum-lid
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 03 apr 2009 23:36
Jongens bedankt voor jullie reacties. Nu kan ik met een gerust hart het herfst weer trotseren!
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!
z.osoloist schreef:Ik heb net mijn nieuwe Ultimate Al 9.0 binnen. Echt een waanzinnige fiets waar ik erg gelukkig mee ben.
Het viel me echter op dat de voorvork buis van boven niet is afgedicht. Nu vraag ik mij af hoe het zit als je dan door de regen gaat fietsen hoe het met het afwateren gaat. Dit temeer omdat ik geen afwaterings gaatjes onder aan de voorvork kan ontwaren.......
Ik hoop puur uit interesse dat iemand antwoord heeft op deze vraag.
Ben heel benieuwd naar foto's van je nieuwe Al 9.0. Ook zonder afdek kapje
De Canyon in het echt is vast mooier dan op de site.
Giant TCR 0 2013
Fulcrum Quattro
Fulcrum Quattro
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen op een Canyon Ultimate CF die hiervoor een andere fiets hebben gereden.
1. Wat voor fiets had je eerst?
2. Hoe bevalt de Canyon Ultimate CF?
3. Hoe houdt de Canyon Ultimate CF zich tov de oude racefiets?
4. Hoe zwaar is je fiets, welke maat en welke groep heb je er op?
5. Ik ken iemand die eerst een Canyon Ultimate CF heeft gereden en nu een Tarmac Sworks rijdt. HIj geeft aan dat de Canyon erg stijf is maar soms ook trillingen van de weg doorgeeft (klinkers) die je juist niet wilt voelen. Hij zegt dat bij de Tarmac comfort/stijfheid beter is afgestemd, maar daar is de prijs dan ook naar. Wat is jullie ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
1. Wat voor fiets had je eerst?
2. Hoe bevalt de Canyon Ultimate CF?
3. Hoe houdt de Canyon Ultimate CF zich tov de oude racefiets?
4. Hoe zwaar is je fiets, welke maat en welke groep heb je er op?
5. Ik ken iemand die eerst een Canyon Ultimate CF heeft gereden en nu een Tarmac Sworks rijdt. HIj geeft aan dat de Canyon erg stijf is maar soms ook trillingen van de weg doorgeeft (klinkers) die je juist niet wilt voelen. Hij zegt dat bij de Tarmac comfort/stijfheid beter is afgestemd, maar daar is de prijs dan ook naar. Wat is jullie ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
NuitKor schreef:Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen op een Canyon Ultimate CF die hiervoor een andere fiets hebben gereden.
1. Wat voor fiets had je eerst? -> Giant TCR(2002), Concorde Razorblade(2006), Principia Evolution(2005)
2. Hoe bevalt de Canyon Ultimate CF? -> Goed. Enige min punt is de geometrie als je diep wilt zitten.
3. Hoe houdt de Canyon Ultimate CF zich tov de oude racefiets? -> Prima maar om nou te zeggen dat deze ivm de Razorblade die de CF verving een wereld van verschil is gaat wat ver. Overal gewoon fractioneel beter. In vergelijk met de Principia is de Canyon minder hard en bonkerig maar voelt wel wat minder stijf in de sprint. Maar dit zal meer met het stuur te maken hebben(Syntace 2014 vs Racelite2)
4. Hoe zwaar is je fiets, welke maat en welke groep heb je er op? -> Geen idee. Ik bekommer met niet zo om gewicht zolang ik geen prof ben noch een ver percentage van onder de 10% heb. Verder maat 60 met Campagnolo Record
5. Ik ken iemand die eerst een Canyon Ultimate CF heeft gereden en nu een Tarmac Sworks rijdt. HIj geeft aan dat de Canyon erg stijf is maar soms ook trillingen van de weg doorgeeft (klinkers) die je juist niet wilt voelen. Hij zegt dat bij de Tarmac comfort/stijfheid beter is afgestemd, maar daar is de prijs dan ook naar. Wat is jullie ervaring hiermee? -> Dat wielen en zadel veel meer uitmaken dan het frame. Setje handgespaakt Ambrossio Excellence vs Fulcrum Racing 1 maakt voor mij echt een wereld van verschil.
Alvast bedankt!
NuitKor schreef:Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen op een Canyon Ultimate CF die hiervoor een andere fiets hebben gereden.
1. Wat voor fiets had je eerst? Gazelle AA, Trek 1500 SLR & Canyon CF 2008
2. Hoe bevalt de Canyon Ultimate CF? 2010 model, mat zwart. Zeer goed; stijf, licht, comfortabel & fraai
3. Hoe houdt de Canyon Ultimate CF zich tov de oude racefiets? Tsja, t.o.v. van staal en alu vind ik het verschil zeer groot; sneller op gang, omhoog & veel meer comfort
4. Hoe zwaar is je fiets, welke maat en welke groep heb je erop? Ca 6 kg en Dura Ace Di2
5. Ik ken iemand die eerst een Canyon Ultimate CF heeft gereden en nu een Tarmac Sworks rijdt. HIj geeft aan dat de Canyon erg stijf is maar soms ook trillingen van de weg doorgeeft (klinkers) die je juist niet wilt voelen. Hij zegt dat bij de Tarmac comfort/stijfheid beter is afgestemd, maar daar is de prijs dan ook naar. Wat is jullie ervaring hiermee? Geen ervaring maar de prijs/prestatie van Canyon (zie ook alle tests) is (bijna) onverslaanbaar....
Alvast bedankt!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Kan iemand mij helpen met de berekening hoeveel meer setback ik krijg door de 74graden zitbuishoek tov mijn huidige fiets met 73graden zitbuis.
Zadel steekt 76,5cm uit vanaf center crank tot top zadel. Als je meer gegevens nodig hebt dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!
Kan iemand mij helpen met de berekening hoeveel meer setback ik krijg door de 74graden zitbuishoek tov mijn huidige fiets met 73graden zitbuis.
Zadel steekt 76,5cm uit vanaf center crank tot top zadel. Als je meer gegevens nodig hebt dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!
Even opfrissen:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ens-basis/" onclick="window.open(this.href);return false;
S = schuine zijde (je zitbuis) ; A = aanliggende zijde
cosinus(α) = A / S, dus
A = cosinus(α) * S
De invuloefening levert dan op voor beide hoeken:
22,36 - 21,08 = 1,36 cm; 74 graden geeft 1,36 cm minder setback dan je huidige fiets.
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ens-basis/" onclick="window.open(this.href);return false;
S = schuine zijde (je zitbuis) ; A = aanliggende zijde
cosinus(α) = A / S, dus
A = cosinus(α) * S
De invuloefening levert dan op voor beide hoeken:
22,36 - 21,08 = 1,36 cm; 74 graden geeft 1,36 cm minder setback dan je huidige fiets.
Ja, dt klopt na verplaatsen zadel (kan dat, is best een eind)
Heb je stack en reach vergeleken voor beide fietsen?
Je verhaal over schouderklachten begrijp ik niet helemaal.
Ik heb juist begrepen dat die van een te korte zit komen:
http://www.body2bike.com/articles/shoulderpain.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf i.v.m. schouderklachten een 1 cm langere stuurpen aangeschaft.
En toen ging het bij mij juist beter.
Heb je stack en reach vergeleken voor beide fietsen?
Je verhaal over schouderklachten begrijp ik niet helemaal.
Ik heb juist begrepen dat die van een te korte zit komen:
http://www.body2bike.com/articles/shoulderpain.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf i.v.m. schouderklachten een 1 cm langere stuurpen aangeschaft.
En toen ging het bij mij juist beter.