Canyon
Trouwens ik denk dat die 3mm niet het verschil qua blessure kan maken. Dat verschil is zo minimaal dat merk je niet eens als je het niet weet lijkt mij. Ook doordat het stuur 1cm lager zit, wordt de 3mm kortere reach alweer gecompenseerd doordat stuur 3mm verder van mij af zit. Denk eerder dat die 1cm dieper stuur het verschil maakt.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Nog een keer opfrissen. 1,36cm is 13,6mm en geen 136mmNuitKor schreef:Oke dank. Dus het zadel moet 136mm horizontaal meer naar achteren worden geschoven voor dezelfde setback als mijn huidige fiets.loos schreef:Even opfrissen:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ens-basis/" onclick="window.open(this.href);return false;
S = schuine zijde (je zitbuis) ; A = aanliggende zijde
cosinus(α) = A / S, dus
A = cosinus(α) * S
De invuloefening levert dan op voor beide hoeken:
22,36 - 21,08 = 1,36 cm; 74 graden geeft 1,36 cm minder setback dan je huidige fiets.
De bovenbuis lengte tussen mijn huidige (570mm) en die Canyon (554mm) scheelt 16mm. Dus 16-13,6 = 2,4mm stuur dichterbij dan mijn huidige fiets. Maar nu wil ik in plaats van mij huidige 10cm stuurpen een 11cm stuurpen. Kom ik dan 7,6mm verder te zitten?
Misschien handig om even uit te leggen waarom ik dit zo precies wil weten. Ik heb lange tijd rondgereden met na 1,5uur fietsen een zeurende buitenkant bovenarm. Dit gebeurde ook wanneer ik alleen maar met mijn handen op de remgrepen reed en niet onderin de beugels. Ik had altijd een PRO PLT anatomic stuur met een reach van 78+/-3 en drop van 144mm. Sinds kort heb ik een compact stuur met een reach van 75mm en een drop van 123mm. Raar maar waar, mijn pijn in het schouder is over. Nu ben ik bang dat wanneer ik een Canyon koop en ik weer 5mm langer kom te zitten, ik weer last krijg...
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Voor de Aeroad maakt die losse frameset niet zoveel uit.BonoCross schreef:Na lang wachten dan toch het goede nieuws: de losse framesets zijn weer beschikbaar van de AL, CF, SLX en Aeroad
Frameset: E1999,-
Aeroad 7.0(complete fiets Ultegra): E2599,-
Zou wel weten wat ik zou kiezen met het oog op de euro's.
-
- Forum-lid
En je moet ook over engelengeduld beschikken. Verwachte leverdatum ultimate cf slx frameset week 25 2013. Dat is dus eind juni.BonoCross schreef:Na lang wachten dan toch het goede nieuws: de losse framesets zijn weer beschikbaar van de AL, CF, SLX en Aeroad
Als je eenmaal besloten zou hebben om zo'n mooie bike te bestellen dan wil je inderdaad niet al te lang wachten. Is erg jammer. Ik denk dat Canyon daardoor ook klanten zal missen.
Op hun site staat trouwen wk11 2013.
Uploaded with ImageShack.us
Op hun site staat trouwen wk11 2013.
Uploaded with ImageShack.us
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Sinds afgelopen weekend heb ik problemen met mijn FOX Float voorvork. Het blauwe CTD-instellingen knopje op de rechter vorkpoot heeft geen effect meer. De vork staat nu continu in de softe Descend-modus. Het knopje geeft ook veel minder weerstand dan in de oude situatie.
Ter controle heb ik de druk in de vork gecontroleerd, maar die staat op de goede 70 psi.
Iemand met hetzelfde probleem of tips?
PS: Canyon Nederland is slecht te bereiken; telefoon wordt niet opgenomen en in de voicemail wordt gesproken dat ze er niet zijn ivm Bikemotion. Op mijn email van enkele weken geleden over een instructieboekje is uberhaubt niet gereageerd. Dit soort service vind ik niet bij Canyon passen.
edit: vandaag binnen 1 uur reactie gehad op mijn email, erg netjes. Lijkt garantie te gaan worden.
Ter controle heb ik de druk in de vork gecontroleerd, maar die staat op de goede 70 psi.
Iemand met hetzelfde probleem of tips?
PS: Canyon Nederland is slecht te bereiken; telefoon wordt niet opgenomen en in de voicemail wordt gesproken dat ze er niet zijn ivm Bikemotion. Op mijn email van enkele weken geleden over een instructieboekje is uberhaubt niet gereageerd. Dit soort service vind ik niet bij Canyon passen.
edit: vandaag binnen 1 uur reactie gehad op mijn email, erg netjes. Lijkt garantie te gaan worden.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
heeft iemand al ervaring met de nieuwe (2013 model) canyon ultimate al 9.0? Ik overweeg deze fiets te gaan kopen, dit lijkt mij gezien de prijs/kwaliteit verhouding en mijn budget (max 2000) een hele goede fiets. Ik zal deze fiets voornamelijk gebruken in het limburgse heuvelland, tourtochten en tripjes naar het buitenland voor de bergen.
Ben benieuwd of iemand hier al ervaringen mee heeft.
gr Maikel
gr Maikel
-
- Forum-lid HC
Zelfde als 2009-2010-2011-2013 modellen. Uitstekende fiets en komt goed uit de (duitse) tests. Gewoon kopen, veel value for money.mdk schreef:heeft iemand al ervaring met de nieuwe (2013 model) canyon ultimate al 9.0? Ik overweeg deze fiets te gaan kopen, dit lijkt mij gezien de prijs/kwaliteit verhouding en mijn budget (max 2000) een hele goede fiets. Ik zal deze fiets voornamelijk gebruken in het limburgse heuvelland, tourtochten en tripjes naar het buitenland voor de bergen.
gr Maikel
What makes the boat go faster?