Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

cobra_27
Forum-lid

cobra_27 23 jun 2010 13:11

[quote="Timo 2.0"]Beetje een nutteloze discussie die riekt naar provocatie. Een ligfiets is nu eenmaal sneller - klaar - wat "cobra" nu doet is hetzelfde als dat wij naar een forum voor opoefietsen gaan en daar komen melden dat racefietsen sneller zijn. Ja logisch....dus? Dan gaan we "voor de bijl" - nou joepie. Het zegt niets over de atleet enkel iets over zijn materiaal. [/quote]

Ik beweer heus niet dat een ligfiets sneller is dan een racefiets. Mijn bedoeling was vooral het potentieel van een ligfiets te onderstrepen.

Dat gezegd zijnde, wil ik toch nog zeggen dat niet iedereen even snel is op een ligfiets. Het is dus niet dat je zonder training meteen wonderen moet verwachten.
Cobrabikes lowracer

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 jun 2010 13:15

Het punt is juist dat je - relatief gezien - juist wel wonderen kan verwachten van een ligfiets. Diezelfde ongetrainde fietser is op een ligfiets sneller dan op een racefiets (en op een racefiets sneller dan op een opoefiets). Je zou dus juist wel moeten beweren dat een ligfiets sneller is dan een racefiets. DAT is nu juist het potentieel van de ligfiets en dat potentieel wil je toch juist onderstrepen? Een ligfiets is sneller dan een racefiets.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

freakish
Forum-lid

freakish 23 jun 2010 13:16

Een ligfiets.... Leuk voor in de polder, maar bergop is het lachwekkend. Maar goed, ieder zijn hobby.

cobra_27
Forum-lid

cobra_27 23 jun 2010 13:30

[quote="Timo 2.0"]Het punt is juist dat je - relatief gezien - juist wel wonderen kan verwachten van een ligfiets. Diezelfde ongetrainde fietser is op een ligfiets sneller dan op een racefiets (en op een racefiets sneller dan op een opoefiets). Je zou dus juist wel moeten beweren dat een ligfiets sneller is dan een racefiets. DAT is nu juist het potentieel van de ligfiets en dat potentieel wil je toch juist onderstrepen? Een ligfiets is sneller dan een racefiets.[/quote]

De meningen daarover zijn erg uiteenlopend. Sommigen die beide hebben uitgeprobeerd beweren dat ze sneller zijn op een racefiets, anderen zeggen het omgekeerde.
Ik heb geen racefiets dus ik kan enkel zeggen dat je met een ligfiets verdorie hard kan fietsen. Racefietsen zitten tegenover ligfietsen sinds jaren (altijd eigenlijk) in een verder stadium. Je gaat me dus niet vertellen dat een ligfiets kan concurreren met een racefiets ('materiaal'). Het gaat er helemaal niet zo professioneel aan toe. Dus of een ligfiets sneller is dan een racefiets? Hangt af van de ligfiets, de racefiets en het mannetje dat erop zit. Dat laat ik dus in het midden.
Cobrabikes lowracer

joeptimmermans
Forum-lid

joeptimmermans 23 jun 2010 14:02

Los van de discussie over ligfietsen en racefietsen ben ik wel benieuwd naar een foto van die ligfiets. Daar is dit topic toch eigenlijk voor bedoeld, of niet?

foosho
Forum-lid

foosho 23 jun 2010 14:07

Tuurlijk is een ligfiets veel sneller. Bij hogere snelheden (zeg 40 km/u) is bijna alle weerstand luchtweerstand, dan heb je met een ligfiets zo gruwelijk veel voordeel..
't Is eigenlijk gewoon een andere sport.

Maar in dit topic horen eigenlijk foto's, dus kom maar op ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 jun 2010 14:30

[quote="Cobra_27"] De meningen daarover zijn erg uiteenlopend. Sommigen die beide hebben uitgeprobeerd beweren dat ze sneller zijn op een racefiets, anderen zeggen het omgekeerde.
Ik heb geen racefiets dus ik kan enkel zeggen dat je met een ligfiets verdorie hard kan fietsen. Racefietsen zitten tegenover ligfietsen sinds jaren (altijd eigenlijk) in een verder stadium. Je gaat me dus niet vertellen dat een ligfiets kan concurreren met een racefiets ('materiaal'). Het gaat er helemaal niet zo professioneel aan toe. Dus of een ligfiets sneller is dan een racefiets? Hangt af van de ligfiets, de racefiets en het mannetje dat erop zit. Dat laat ik dus in het midden.[/quote]
Onzin, daarom zeg ik juist dat dezelfde renner op een ligfiets altijd sneller is dan op een racefiets. Meningen die daarover verschillen ben ik nog niet tegen gekomen en neem ik alles behalve serieus. Jij hebt geen racefiets maar ik vertel je nu vast dat jij de zestig kilometer per uur die jij op je ligfiets claimt niet op een racefiets gaat halen. En dat heeft niets te maken met "een verder stadium" van de racefiets.

Maar als jij wil blijven geloven dat het gegeven - dat jij op je ligfiets zo snel bent dat je alle racefietsers eruit fiets en de concurrentie enkel nog bij scooters en brommers kan vinden - niet door je ligfiets komt dan wil ik die droom niet verstoren hoor. ;)

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 23 jun 2010 14:43

Om een beetje on topic te blijven: Blijft een prachtig fiets van je Timo.
Gazelle Team TVM \'99

cobra_27
Forum-lid

cobra_27 23 jun 2010 16:45

[quote="Timo 2.0"][quote="Cobra_27"] De meningen daarover zijn erg uiteenlopend. Sommigen die beide hebben uitgeprobeerd beweren dat ze sneller zijn op een racefiets, anderen zeggen het omgekeerde.
Ik heb geen racefiets dus ik kan enkel zeggen dat je met een ligfiets verdorie hard kan fietsen. Racefietsen zitten tegenover ligfietsen sinds jaren (altijd eigenlijk) in een verder stadium. Je gaat me dus niet vertellen dat een ligfiets kan concurreren met een racefiets ('materiaal'). Het gaat er helemaal niet zo professioneel aan toe. Dus of een ligfiets sneller is dan een racefiets? Hangt af van de ligfiets, de racefiets en het mannetje dat erop zit. Dat laat ik dus in het midden.[/quote]
Onzin, daarom zeg ik juist dat dezelfde renner op een ligfiets altijd sneller is dan op een racefiets. Meningen die daarover verschillen ben ik nog niet tegen gekomen en neem ik alles behalve serieus. Jij hebt geen racefiets maar ik vertel je nu vast dat jij de zestig kilometer per uur die jij op je ligfiets claimt niet op een racefiets gaat halen. En dat heeft niets te maken met "een verder stadium" van de racefiets.

Maar als jij wil blijven geloven dat het gegeven - dat jij op je ligfiets zo snel bent dat je alle racefietsers eruit fiets en de concurrentie enkel nog bij scooters en brommers kan vinden - niet door je ligfiets komt dan wil ik die droom niet verstoren hoor. ;)[/quote]

Ik zeg dan toch ook dat het afhangt van de ligfiets in kwestie. Niet alle ligfietsen zijn even snel. De meeste ligfietsen haal je als racefietser met een goeie conditie probleemloos in. Mijn ligfiets is een lage racer (lowracer), gemaakt voor snel te rijden. Dus is 'mijn' ligfiets sneller dan een gemiddelde koersfiets? Natuurlijk, en zal ik trager zijn op een koersfiets? Uiteraard. Maar dat de gemiddelde ligfiets sneller is dan een snelle koersfiets, daar geloof ik niets van.

Die verhalen dat een ligfiets trager zou zijn dan een koersfiets, heb ik vooral gelezen indien er bergen bij te pas kwamen. Geloof ik ook niets van, de pedaaldruk die een coureur kan leveren rechtopstaand is nog altijd pakken kleiner dan een ligfietser die vanuit zijn rug alle kracht kan leveren.

Al bij al, als je zegt dat mijn lowracer sneller is dan een koersfiets dan heb je gelijk.
Cobrabikes lowracer

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 jun 2010 16:54

Cobra, het blijft voor mij onduidelijk wat je wil zeggen. Maar goed, dit is een foto topic. Misschien is een apart topic over (de voor- en nadelen van) ligfietsen een optie.

[quote="C. Zaballa"]Om een beetje on topic te blijven: Blijft een prachtig fiets van je Timo. [/quote]
Ik blijf er steeds aan sleutelen en veranderen ;)

cobra_27
Forum-lid

cobra_27 23 jun 2010 17:15

[quote="Timo 2.0"]Cobra, het blijft voor mij onduidelijk wat je wil zeggen. Maar goed, dit is een foto topic. Misschien is een apart topic over (de voor- en nadelen van) ligfietsen een optie.

[quote="C. Zaballa"]Om een beetje on topic te blijven: Blijft een prachtig fiets van je Timo. [/quote]
Ik blijf er steeds aan sleutelen en veranderen ;)

[/quote]

Dat niet alle ligfietsen even snel zijn als racefietsen.

Maar idd, dit was een fototopic, al lukt het me precies niet de foto up te loaden..
=> Bestand kiezen => ok => geen reactie..
Cobrabikes lowracer

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 jun 2010 17:18

Ik vind het altijd wel wat hebben die superlage futuristische ligfietsen. Deze ook. Mooi ding!

Plaats reactie