Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 18 okt 2013 20:08

materialist schreef:ik denk dat het stuur zo hoog staat omdat soap er anders niet bij kan
in elk geval is de maat niet goed
Omdat z'n TT te lang is bedoel je?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 okt 2013 20:09

@soap: geen paniek. Je hebt een caad 10 gekocht omdat je graag sportief wilt zitten neem ik aan (en anders heb je wel echt het verkeerde frame). Tegelijkertijd zal je moeten wennen aan de houding. Niets op tegen om niet al te diep te beginnen. Elke 2 maanden een cm er tussenuit totdat je op de gewenste diepte zit.
Laatst gewijzigd door 53x11 op 18 okt 2013 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

materialist
Forum-lid

materialist 18 okt 2013 20:10

jackbrown schreef:
materialist schreef:ik denk dat het stuur zo hoog staat omdat soap er anders niet bij kan
yes

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 20:19

materialist schreef:
jackbrown schreef:
yes
TT is ??

@53x11 klopt, ik zocht een racer eerder dan een comfort, maar als dat beter past en resultaat zelfde geeft (kms maken, straks toertochten doen, etc.) en blijkbaar dus beter past.....

@Jackbrown, klopt van dat advies, maar goed, je zult snappen dat als beginner een FM advies in eerste instantie betrouwbaarder overkomt. Maar ja dat is dus toch lastiger ook daar.
Was bewust al naar echte FM gegaan ipv iets als Struijk of 12Go. Maar kost nu dus iets meer,maar heb helemaal niet het extra expertise dus.....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 okt 2013 20:23

Je kan ook niet zo aar zeggen bij een prijsvechter krijg ik geen goed advies en bij een lokale FM wel. In het fietsen wereldje verbaas ik me altijd over de onzin verhalen die ze vertellen over allerlei onderwerpen.

Vorige week weer een. De shimano ketting komt uit dezelfde fabriek als kmc, dus evengoed.
Ahhh oke dus een no name shimano ketting is even goed als een da/xtr exemplaar, juist ja....

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 18 okt 2013 20:30

Ik wil nergens waardeoordeel aanhangen hoor, maar bedoel er mee dat je dan als beginner toch wat overgelaten bent aan geluk of zo daar in. Terwijl via het boekje had gedaan, inlezen, informeren, laten meten, testen, kiezen en kopen......
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

flymara
Forum-lid

flymara 18 okt 2013 20:32

Wat vervelend. hoeveel mm spacers zit er exact onder je stuurpen? Ik vond nog de volgende discussie over het onderwerp: http://www.bikeforums.net/archive/index ... 02375.html . Je kan sowieso even vragen of je fm bereid is mee te denken.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 18 okt 2013 20:51

53x11 schreef:@soap: geen paniek. Je hebt een caad 10 gekocht omdat je graag sportief wilt zitten neem ik aan (en anders heb je wel echt het verkeerde frame). Tegelijkertijd zal je moeten wennen aan de houding. Niets op tegen om niet al te diep te beginnen. Elke 2 maanden een cm er tussenuit totdat je op de gewenste diepte zit.

+1. De spacers er onder uit, en dan is het prima volgens mij. De mensen die jou op een kleiner frame willen moeten zich wel realiseren dat je dan helemaal een spacertoren van Pisa krijgt. Als je het fysiek niet aan kunt zonder de spacers heb je idd het verkeerde frame en was de Synapse het frame voor jou geweest.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 okt 2013 20:54

Soap schreef:Ik wil nergens waardeoordeel aanhangen hoor, maar bedoel er mee dat je dan als beginner toch wat overgelaten bent aan geluk of zo daar in. Terwijl via het boekje had gedaan, inlezen, informeren, laten meten, testen, kiezen en kopen......
Volgens mij moet je jezelf niet zo bang laten maken. Door je korte pootjes komt je zadelpen niet heel ver uit je frame, maar dat vind ik geen storend gezicht. Korte pootje impliceert een lang bovenlijf, dus die relatief lange bovenbuis van je "56" frame komt helemaal niet slecht uit. Het enige dat er vreemd uitziet is de stapel spacers onder je pen. Je fietsenmaker kiest er m.i. terecht voor om jou als beginnende fietser niet al te diep te zetten. Als ik jou was zou ik er geleidelijk steeds een ringetje tussenuit halen zodat je een cm of 4 (of meer) lager komt, en dan heb je gewoon een prima passende fiets.
Om je een voorbeeld te geven van een 56 frame (supersix, maar die heeft dezelfde geometrie als de CAAD10) van iemand (mijzelf :-) ) met vrijwel dezelfde verhoudingen:
Afbeelding

Sorry, deze foto-met-bereider-en-watermerk is de enige die ik heb waar de verhoudingen van de fiets een beetje behoorlijk te zien zijn. Lijkt me sterk als iemand vindt dat ik een verkeerde framemaat heb...
baanfiets kopen?

materialist
Forum-lid

materialist 18 okt 2013 20:57

dickygiovanni schreef:
53x11 schreef:@soap: geen paniek. Je hebt een caad 10 gekocht omdat je graag sportief wilt zitten neem ik aan (en anders heb je wel echt het verkeerde frame). Tegelijkertijd zal je moeten wennen aan de houding. Niets op tegen om niet al te diep te beginnen. Elke 2 maanden een cm er tussenuit totdat je op de gewenste diepte zit.

+1. De spacers er onder uit, en dan is het prima volgens mij. De mensen die jou op een kleiner frame willen moeten zich wel realiseren dat je dan helemaal een spacertoren van Pisa krijgt. Als je het fysiek niet aan kunt zonder de spacers heb je idd het verkeerde frame en was de Synapse het frame voor jou geweest.
De spacers er onderuit is juist meteen doen! Dit lijkt niet meer op een race fiets

Wanneer soap dan niet meer bij het stuur kan koop een kortere stuurpen

53*11 soap heeft geen korte pootjes

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 18 okt 2013 21:02

Soap schreef:TT is ??
TT= Top Tube= bovenbuis
Soap schreef:@53x11 klopt, ik zocht een racer eerder dan een comfort, maar als dat beter past en resultaat zelfde geeft (kms maken, straks toertochten doen, etc.) en blijkbaar dus beter past.....
Op sommige comfort racers kun je gewoon heel hard fietsen hoor, kijk bv naar Sagan op z'n Synapse :D
Soap schreef:@Jackbrown, klopt van dat advies, maar goed, je zult snappen dat als beginner een FM advies in eerste instantie betrouwbaarder overkomt. Maar ja dat is dus toch lastiger ook daar.
Was bewust al naar echte FM gegaan ipv iets als Struijk of 12Go. Maar kost nu dus iets meer,maar heb helemaal niet het extra expertise dus.....
Snap ik wel. Maar ik heb al lang geleerd dat hier op het forum ook enorm veel kennis en ervaring voorhanden is. Volg bv posts van AM Classicfan, Daniel1975, Zorroi, etc, kun je echt heel veel van leren. In de jaren dat ik dit forum volg heb ik veel meer geleerd dan wat ik tot nu toe bij FMs wijs ben geworden. Ik ben in het verleden vaak zat verkeerd voorgelicht geweest in de winkel. Goede FM heb je uiteraard ook, maar ik informeer me altijd eerst goed via deze en andere fora voordat ik naar de winkel ga (of via het internet bestel). Anders kan ik geen kritische vragen stellen en kan ik niet beoordelen in hoeverre de FM verstand van zaken heeft. Deze methode pas ik overigens toe bij alle belangrijke aankopen die ik doe, niet alleen bij de fietsgerelateerde.
Desondanks zul je ook hier op het forum verschillen in mening aantreffen, al zijn de deskundigen het over bepaalde onderwerpen zoals de geometrie en fitting over het algemeen wel met elkaar eens.
Laatst gewijzigd door jackbrown op 18 okt 2013 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 okt 2013 21:03

huh, 79 cm bij 1m179 dacht ik? Ikzelf heb al korte pootjes, maar met 81 cm (en 1m78) toch al langer dan die van soap
baanfiets kopen?

Plaats reactie