Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 feb 2015 21:19

Lees de laatste uitgave van fiets testen ze een Cervelo een echte en een nepperd.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 feb 2015 21:28

d-theunise schreef:Heb ik al naar gekeken maar kon er weinig over vinden mischien zijn er hier mensen die er zelf ervaring mee hebben
377 Pagina's gaan hierover, dat moet toch genoeg zijn?
Volgens mij op 1 van de laatste pagina's op dit moment, stelt iemand dezelfde vraag. Wordt ook op geantwoord dat namaak zonder merknaam een kleinere kans heeft om tegen gehouden te worden. Maar niemand zal jou de garantie gaan geven dat het bij jouw frame sowieso goed gaat.
Nog los van of het lukt of niet, heb je ook nog te maken met kosten voor invoeren. (of dumpingtaksen in België). Ik weet niet wat jij verstaat onder "probleem loos"? (www.onnodigspatiegebruik.nl). En is je laatste reactie wat moeilijk te lezen, bij gebrek aan punten en comma's.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 07 feb 2015 21:37

MarkVeenstra schreef:
d-theunise schreef:Heb ik al naar gekeken maar kon er weinig over vinden mischien zijn er hier mensen die er zelf ervaring mee hebben
377 Pagina's gaan hierover, dat moet toch genoeg zijn?
Volgens mij op 1 van de laatste pagina's op dit moment, stelt iemand dezelfde vraag. Wordt ook op geantwoord dat namaak zonder merknaam een kleinere kans heeft om tegen gehouden te worden. Maar niemand zal jou de garantie gaan geven dat het bij jouw frame sowieso goed gaat.
Nog los van of het lukt of niet, heb je ook nog te maken met kosten voor invoeren. (of dumpingtaksen in België). Ik weet niet wat jij verstaat onder "probleem loos"? (http://www.onnodigspatiegebruik.nl). En is je laatste reactie wat moeilijk te lezen, bij gebrek aan punten en comma's.

Heb jij er zelf ervaring mee ?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 feb 2015 21:56

Nee heb ik niet, maar je hebt niet overal ervaring voor nodig om er kennis van te hebben. En zeker niet om de kennis te vinden. Daarom probeer ik, ondanks mijn "gebrek" aan ervaring, je toch wat handreikingen te geven.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 07 feb 2015 22:21

@Tom-S, NoChain en Daniël.

Inderdaad, het is niet zo moeilijk. Wordt alleen nog even sparen :mrgreen:

Het wielsetje gaat dan meer kosten als de rest van mijn fiets. Ga ik toch nog maar even van start met 2k wielen. ;)
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 feb 2015 22:45

nijkie schreef:Lees de laatste uitgave van fiets testen ze een Cervelo een echte en een nepperd.
+1

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 08 feb 2015 07:02

mao schreef:
nijkie schreef:Lees de laatste uitgave van fiets testen ze een Cervelo een echte en een nepperd.
+1

dus alles wat namaak is is van slechte kwaliteit en de laten we zeggen de no name frame's uit china zijn wel goed ?

maar goed dus niemand heeft er zelf ervaring mee als ik een frame uit china bestel zonder merk naam maar verder wel kopie van bv dogma f8 jammer maar dan moet ik het maar eens zelf gaan testen :D :mrgreen:

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 08 feb 2015 09:17

Heb er zelf 4 laten komen zonder problemen.

@nijkie: Lees het artikel goed in fiets en zet de conclusies onder elkaar.
Twitter: @rbruijns

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 08 feb 2015 09:20

waren dat frame's zonder merk naam erop ?
en weet je of 1 van de dozen geopend is geweest voor controle ?

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 08 feb 2015 09:49

Twee weken geleden een frame besteld bij Velobuild. Inmiddels is deze aangekomen in Nederland en heb ik een brief van PostNL gekregen; zij kunnen niet de waarde en inhoud bepalen en vragen of ik deze op wil geven.
Nu heb ik in dit topic gelezen dat je ook BTW over de verzendkosten moet betalen, maar dat kan ik op het formulier en de begeleidende brief van PostNL nergens terug vinden. Ik moet alleen de inhoud en de waarde opgeven.
Is er iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 08 feb 2015 09:53

d-theunise schreef:
mao schreef:
nijkie schreef:Lees de laatste uitgave van fiets testen ze een Cervelo een echte en een nepperd.
+1

dus alles wat namaak is is van slechte kwaliteit en de laten we zeggen de no name frame's uit china zijn wel goed ?

maar goed dus niemand heeft er zelf ervaring mee als ik een frame uit china bestel zonder merk naam maar verder wel kopie van bv dogma f8 jammer maar dan moet ik het maar eens zelf gaan testen :D :mrgreen:
En dan ga jij in het Pinarello topic ons vragen wat voor maat Pinarello jij nodig hebt??? :shock:
Had ik maar niet gereageerd op jouw nepvraag.
Koop jij maar lekker je vervalsing van de Pinarello en wees er blij mee.....

( van mij mag dit hele Chinatopic gesloten worden met al die terugkerende nepperdkopers waar ze ook nog de mogelijkheid gegeven wordt voor een podium)
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 08 feb 2015 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 feb 2015 10:04

Je post in het Pinarello topic op 6 februari.
d-theunise schreef:Het is maat 51,5 geworden ik verwacht hem ongeveer over 2-3 weken op te kunnen halen :)
Je post in dit topic op 7 februari
d-theunise schreef:Omdat ik het mooi vind maar weet dat het bij veel mensen gevoelig ligt
Zit ook niet te wachten op gezeur van die mensen vraag alleen of er mensen zijn die daar meer over kunnen vertellen en die mensen bedank ik dan ook alvast bij deze
Heb je een echte besteld en wil je er nog een "look-a-like" bij?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie