Hetzelfde als de 2012 modellen, daarvoor was het een ander frame. Maar volgens mij is de nieuwe er zeker niet minder op geworden geworden, dus de rest klopt wel.liviolivius schreef:Zelfde als 2009-2010-2011-2013 modellen. Uitstekende fiets en komt goed uit de (duitse) tests. Gewoon kopen, veel value for money.mdk schreef:heeft iemand al ervaring met de nieuwe (2013 model) canyon ultimate al 9.0? Ik overweeg deze fiets te gaan kopen, dit lijkt mij gezien de prijs/kwaliteit verhouding en mijn budget (max 2000) een hele goede fiets. Ik zal deze fiets voornamelijk gebruken in het limburgse heuvelland, tourtochten en tripjes naar het buitenland voor de bergen.
Ben benieuwd of iemand hier al ervaringen mee heeft.
gr Maikel
Canyon
-
- Forum-lid HC
Hetzelfde als de 2012 modellen, daarvoor was het een ander frame. Maar volgens mij is de nieuwe er zeker niet minder op geworden geworden, dus de rest klopt wel.[/quote]_pfw_ schreef:Zelfde als 2009-2010-2011-2013 modellen. Uitstekende fiets en komt goed uit de (duitse) tests. Gewoon kopen, veel value for money.
Wijzigingen 2011 tov 2012 zijn echt minimaal.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
Van beide ga je echt niet zoveel merken als je aan het fietsen bent._pfw_ schreef:Interne kabelvoering, gewijzigde geometrie.liviolivius schreef: Wijzigingen 2011 tov 2012 zijn echt minimaal.
What makes the boat go faster?
Geometrie kun je toch wel merken (ik heb er hier eentje naast me zitten op de bank die een paar mm zo opmerkt), ik heb zelf een XL 2011 en de huidige XL is de wielbasis twee cm langer en is de reach meer dan een cm groter.liviolivius schreef:Van beide ga je echt niet zoveel merken als je aan het fietsen bent._pfw_ schreef:Interne kabelvoering, gewijzigde geometrie.liviolivius schreef: Wijzigingen 2011 tov 2012 zijn echt minimaal.
Maar goed, blijft natuurlijk een topframe.
Ben even abuis. Is nu de geometrie van de AL veranderd tussen 2011 en 2012? Dat was toch allebei model met interne kabelgeleiding?_pfw_ schreef:_pfw_ schreef:Interne kabelvoering, gewijzigde geometrie.liviolivius schreef: Wijzigingen 2011 tov 2012 zijn echt minimaal.
Geometrie kun je toch wel merken (ik heb er hier eentje naast me zitten op de bank die een paar mm zo opmerkt), ik heb zelf een XL 2011 en de huidige XL is de wielbasis twee cm langer en is de reach meer dan een cm groter.
Maar goed, blijft natuurlijk een topframe.
Kon geen geometrie tabellen vinden om te vergelijken. Kwam wel dit mooie grafiekje tegen:
Ja. Nee, interne kabelgeleiding is pas met 2012 model gekomen.haaldoor schreef: Is nu de geometrie van de AL veranderd tussen 2011 en 2012? Dat was toch allebei model met interne kabelgeleiding?
Kon geen geometrie tabellen vinden om te vergelijken. Kwam wel dit mooie grafiekje tegen:
Oude geometrie in het plaatje hieronder, In dat grafiekje zal het lijntje lijken op de Ultimate CF.
- christoffel
- Forum-lid
Nog even over die levertijden: mijn broer wilde de keuze voor een Canyon frame overwegen, maar heeft daar nu vanaf gezien ivm de bizarre levertijden.
Toen ik in 2007 mijn eerste frameset bestelde moest ik ook tot in april wachten. Dat is niet handig met het oog op de eerste wedstrijden van het seizoen.
Ik heb uiteindelijk geen spijt van mijn keuze voor een Canyon, want de service is top en de rijeigenschappen zijn onovertroffen. Toch werd toen ook al aangegeven dat er zou worden gewerkt aan het terugbrengen van de levertijden. Nu, 5 jaar later, is er nog steeds niets veranderd. Sterker, het is zelfs erger geworden. Voor sommige modellen moet je, als je hem nu bestelt, een half jaar wachten. Ik vind dat eigenlijk een soort minachting van de klant. Je zou verwachten dat ze dat na al die tijd toch wel beter onder controle zouden hebben, maar helaas. Het kost ze klanten!
Toen ik in 2007 mijn eerste frameset bestelde moest ik ook tot in april wachten. Dat is niet handig met het oog op de eerste wedstrijden van het seizoen.
Ik heb uiteindelijk geen spijt van mijn keuze voor een Canyon, want de service is top en de rijeigenschappen zijn onovertroffen. Toch werd toen ook al aangegeven dat er zou worden gewerkt aan het terugbrengen van de levertijden. Nu, 5 jaar later, is er nog steeds niets veranderd. Sterker, het is zelfs erger geworden. Voor sommige modellen moet je, als je hem nu bestelt, een half jaar wachten. Ik vind dat eigenlijk een soort minachting van de klant. Je zou verwachten dat ze dat na al die tijd toch wel beter onder controle zouden hebben, maar helaas. Het kost ze klanten!
Gang is alles...
-
- Forum-lid HC
Ach alle merken met een C hebben er last van Cube, Cannondale en Canyon.
De nieuwe SLX pas juni las ik, nou ja is het iig een echt 2013 model!
De nieuwe SLX pas juni las ik, nou ja is het iig een echt 2013 model!
-
- Forum-lid
Heb je de nieuwe zadelpen gekozen? Ik las in de tour: 130 euro bij betalen en het voelt als een carbon frameel_loco schreef:Heb dinsdag de Ultimate Al 9.0 besteld en de verwachte leverweek is volgende week... Zal dus per frame verschillen!
Do kin der mar druk mei weze