Pagina 377 van 767

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 12:49
door velolove
Hiep hoi Cannondale = levenslang :P

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 14:32
door Supergrover
Stuntman Mike schreef:En nu? Een mooie reden om iets nieuws uit te zoeken op de bikemotion! ;)
5 jaar garantie is 5 jaar en geen 6 of 7. Wellicht dat je met je dealer iets kan regelen met extra korting / overjarig frame of wat dan ook.
Onzin en hooghartig arrogant gedrag van Specilalized.

Je krijgt 5 jaar op een nieuw frame, dus als je dan er een nieuw frame voor terugkrijgt dan gaat de 5 jaar weer tellen want het is toch een nieuw frame???????

Lekker veel vertrouwen heeft men in hun producten en ook prima service naar de klanten toe.


Idd gewoon een ander merk uitzoeken waar je wel waar voor je geld krijgt.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 15:30
door JPAR
Ik had met mijn vorige Wilier 5 jaar garantie. Toen er een scheur in mijn frame kwam kreeg ik een nieuwe. Deze opnieuw geregistreerd en heb gewoon weer 5 jaar garantie.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 15:37
door JasperGR
Gene is het de FM die zegt dat Specialized zich terug trekt of Specialized zelf, want je zou het eventueel bij een andere FM nogmaals proberen. Lijk mij sterk dat ze een frame van 3-4 jaar oud niet accepteren terwijl de garantie 5 jaar is.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 15:48
door Kiekeboe

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 16:02
door franklin
Garantie voorwaarden zijn duidelijk. Wel lekker voor je vertrouwen in een merk. Voor mij zou dit betekenen dat ik af zou stappen van het merk en ze mij nooit meer als klant terug zouden zien.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 16:15
door boswielrenner
We kennen de ins en outs van dit verhaal niet dus kan je ook geen oordeel geven. Wellicht is de schade aan de fiets wel ontstaan door verkeerd gebruik ect. Er zal zeker een reden zijn waarom Specialized geen garantie geeft. Wellicht is de LBS wel een druif. wie zal het zeggen. Kortom; laten we genuanceerd blijven.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 16:34
door JPAR
In de voorwaarden staat toch vermeld dat de oorspronkelijke aanschafdatum geldt. Dus als het frame vervangen is telt die vervangingsdatum niet, maar de datum van het eerste frame. Ik vind dat wel een rare bepaling, maar het staat zwart op wit in de voorwaarden.

Dan maakt het nog niet eens uit of er onjuist gebruik van het frame gemaakt is. Ze kunnen zich in dit geval altijd op deze bepaling beroepen.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 16:46
door timetoride
Geldt bij autofabrikanten vaak ook dezelfde wijze. Op radio gisteren een verhaal gehoord van Toyota waar een nieuwe motor in was gekomen (na garantie) onder coulance regeling. Die ging na 80.000 km weer kapot en de eigenaar kreeg nu geen nieuwe motor, dit onder dezelfde reden als voorwaarden van Specialized. Tsja, dat kunnen ze juridisch dus gewoon doen...

Ik heb overigens zelf twee keer een nieuw frame van Koga gekregen, ook na garantieperiode van originele aankoopdatum. Die gingen daar heel coulant mee om.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 18:23
door Kiekeboe
gene schreef:Sworks van 2008 framebreuk in 2011, werd onder garantie vervangen. Nu met dit frame hetzelfde probleem maar Specialized trekt zich terug. Met beide frames is nooit gevallen. Garantie is 5 jaar en begint bij de aankoopdatum, maken geen uitzondering.
Ben wel nieuwsgierig, op welke plaats zijn die frames eigenlijk gebroken?

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 19:20
door opperhoofd
Om o.a. discussie te voorkomen zijn er voorwaarden. Bij het aanschaffen van de fiets ga je hier mee akkoord. Duidelijk toch?
Ok het is niet leuk dat je fiets kapot gaat. Hopen op coulance mag, uitgangspunt is in dit geval een nee. IMHO klaag je nu onterecht.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 28 aug 2014 20:04
door Stuntman Mike
Zo is het! Verder wordt er hier gedaan of de garantie van Specialized twijfelachtig/niet vertrouwensgevend is maar in de praktijk is het tegendeel waar. Dit zelfs n.a.v. iemand die een casus heeft met een frame buiten de garantieperiode. Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die bij een geval een upgrade krijgen naar een s-works en dat het vaak goed en snel wordt opgepakt. Dit is bij noem maar wat Cannondale andere koek, om over Pinarello of Colnago maar niet te spreken. Verder bieden merken zoals Canyon en Cube maar 2 jaar op frames...