colnagofreak schreef:Lcsmt schreef:Het is toch heel simpel.
Als je iets voor jezelf te duur vindt dan koop je het toch gewoon niet.
Juist, overigens zijn duur en veel geld verschillende begrippen, duur staat voor veel kostend, hoog van prijs hetzij absoluut of in vergelijking tot de waarde of tot de normale prijs!
Of je het veel geld vindt is voor een ieder weer verschillend.
......en wat spijkerbroeken betreft. Miss kosten die dingen wel 4 productiekst maar een spijkerbroek van bijv All man kind kost wel 220 maar gaat veel langer mee en zit 10x zo goed. Dus ondanks lage productiekosten wel degelijk kwaliteitsverschil. Vind ik. Ben ook benieuwd hoe iemand op de hoogte is van de productiekosten van carbonframes ed en de kennis daarvan. Subjectief of objectief?
Duur is de C59 en de Dogma mijn inziens wel.
Pinarello
De tijd tussen afstappen en opstappen is so boring
Hi,
gisteren op internet de foto's van de 2011 FP3 en Quattro eens goed bekeken (tja, na enkele jaren Giant is de tijd rijp voor een top Italiaan).
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen beide modellen ?
Hebben jullie idee van prijs van deze Quattro en FP3 met Ultegra of Chorus afmontage ?
dank,
Karl
ps
ook interessante filmpjes van 2011 Pinarello's op Youtube.com
gisteren op internet de foto's van de 2011 FP3 en Quattro eens goed bekeken (tja, na enkele jaren Giant is de tijd rijp voor een top Italiaan).
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen beide modellen ?
Hebben jullie idee van prijs van deze Quattro en FP3 met Ultegra of Chorus afmontage ?
dank,
Karl
ps
ook interessante filmpjes van 2011 Pinarello's op Youtube.com
Verschil is dat de Quattro zoals de Paris en de Dogma a-symetrisch is.
Carbon soort is hetzelfde als de FP3
De Quatrro is alleen als complete fiets te krijgen en de FP3 is er nu ook als los frameset
Carbon soort is hetzelfde als de FP3
De Quatrro is alleen als complete fiets te krijgen en de FP3 is er nu ook als los frameset
Ben benieuwd naar de prijs van beide.
? verschil tussen BE en NL ?
Heb wel de prijzen op het internet gemerkt van enkele dumping FM (De Vos uit Zwanenburg oa) voor wat betreft de 2010 modellen. Zulke aanbieders geven mij niet zo veel vertrouwen. Aangezien het vaak ook kwestie van gevoel is (over je aankoop), lijkt het me dat ik hier beter weg blijf. Of is mijn vress onterecht ?
Karl
? verschil tussen BE en NL ?
Heb wel de prijzen op het internet gemerkt van enkele dumping FM (De Vos uit Zwanenburg oa) voor wat betreft de 2010 modellen. Zulke aanbieders geven mij niet zo veel vertrouwen. Aangezien het vaak ook kwestie van gevoel is (over je aankoop), lijkt het me dat ik hier beter weg blijf. Of is mijn vress onterecht ?
Karl
Ik denk dat je vrees onterecht is. Gister heb ik mijn frame bij Vos laten afbouwen en daar is echt niets mee mis. Het is gewoon een goede handelaar en dat met je je beseffen als je daarheen gaat en dan is het nog aangenaam ook. Voorwaaarde is denk wel dat je weet wat je wil hebben. De Pinarello's staan en hangen daar in grote aantallen en daar heb ik eens mooi naar staan kijken toen mijn Colnago werd afgebouwd. Bij een dergelijke zaak duidelijk communiceren wat je wil en dan komt het goed. Het is alleen niet zo dat je oneindige keuze zult hebben in stuurpennen, zadelpennetjes ed. Dat past ook niet in het concept van de winkel waar het belangrijk is een lage prijs te bieden. Is in principe niets mee mis. Mijn broer heeft daar ook twee racefietsen gekocht en ook dat is probleemloos gegaan. Als je veel Pinarello's wil zien zou ik zeker even gaan kijken, staan ook al wat 2011 modellen. Het karakter van de winkel moet bij je passen, maar daar kun je je op instellen.
RSG schreef:Ik denk dat je vrees onterecht is. Gister heb ik mijn frame bij Vos laten afbouwen en daar is echt niets mee mis. Het is gewoon een goede handelaar en dat met je je beseffen als je daarheen gaat en dan is het nog aangenaam ook. Voorwaaarde is denk wel dat je weet wat je wil hebben. De Pinarello's staan en hangen daar in grote aantallen en daar heb ik eens mooi naar staan kijken toen mijn Colnago werd afgebouwd. Bij een dergelijke zaak duidelijk communiceren wat je wil en dan komt het goed. Het is alleen niet zo dat je oneindige keuze zult hebben in stuurpennen, zadelpennetjes ed. Dat past ook niet in het concept van de winkel waar het belangrijk is een lage prijs te bieden. Is in principe niets mee mis. Mijn broer heeft daar ook twee racefietsen gekocht en ook dat is probleemloos gegaan. Als je veel Pinarello's wil zien zou ik zeker even gaan kijken, staan ook al wat 2011 modellen. Het karakter van de winkel moet bij je passen, maar daar kun je je op instellen.
Zonder een oordeel te willen vellen is het mss ook nog even handig het Vos topic door te lezen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
Is er eigenlijk wat bekend over de prijs van een los FP3 frame in 2011? Ben wel benieuwd..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Madhill schreef:Juist goed dat RSG het topic niet gelezen heeft? dan kan hij zijn eigen mening vormen.
Lijkt mij ook, het is een objectief. eigen en zonder vooroordeel gevormde mening!
Zoals RSG zegt als je weet wat je wilt en goed oplet koop je er een topfiets tegen een goede prijs!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Inderdaad, goed gelezen. Me gewoon voorbereid en ingesteld op de winkel en ik heb er nog van genoten ook! Was niet eens van plan om mijn Colnago daar te laten afbouwen tot de lokale FM (waar ik mijn vorige twee fietsen op maat en naar eigen wens heb laten maken) me probeerde op te lichten voor honderden euro's en me spullen van jaren geleden als nieuwe 2011 modellen probeerde aan te smeren.........
Zo, nu weer verder over Pina's
Zo, nu weer verder over Pina's