Pagina 377 van 1091

Geplaatst: 16 okt 2008 17:16
door lvgh
De keuze voor wel of geen setback hangt toch ook af van de zitbuishoek lijkt me? Weet niet of dat bij in het geval van de Cervélo van toepassing is maar ik neem aan dat er wel een goede reden voor is. Kan het ook niet met de balans van het frame te maken hebben of iets dergelijks? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Geplaatst: 16 okt 2008 17:23
door sharkman113
Die palladio is niet verkeerd,

Vorig jaar had de R3 een setback pen en aangezien de geometrie niet veranderd is. In principe wil je voor een koesfiets zo veel mogelijk setback... een rechte pen is hier minder voor de hand liggend.

Geplaatst: 16 okt 2008 17:33
door harmm
In principe wil je voor een koesfiets zo veel mogelijk setback... een rechte pen is hier minder voor de hand liggend.[/quote]


Waarom wil je dit voor je koers fiets?
wat is het verschil dan

Geplaatst: 16 okt 2008 19:06
door dream-plus
Volgens mij heeft de hoeveelheid setback te maken met de uitlijning met je pedalen. Je moet met je knieën recht boven je pedaal zitten in voorste positie.

Geplaatst: 16 okt 2008 21:02
door harmm
ik zie niet echt een voordeel in setback
volgens mij is het toch hoe verder je voorover zit hoe meer kracht je kunt zetten of niet dan

Geplaatst: 16 okt 2008 22:13
door fizik
nope

Geplaatst: 17 okt 2008 02:20
door amclassic-fan
harmm schreef:ik zie niet echt een voordeel in setback
volgens mij is het toch hoe verder je voorover zit hoe meer kracht je kunt zetten of niet dan


In een tijdrit situatie wil je ver naar voren zitten, maar niet op een weg fiets. Probleem van een zadelpen zonder set-back is bijv al dat je gewichtsverdeling niet meer deugt als je een lange stuurpen hebt. Je hebt veel te veel druk op je voorwiel en je komt geen bocht meer door.

Onder profs is er nog al behoefte aan zadelpennen met zelfs 45 mm set-back, die ga je niet zien zonder set-back en niet zonder reden.

Geplaatst: 17 okt 2008 09:53
door speric
Maar ze hebben onderhand een stuurpen van minstens 130 mm ..

Geplaatst: 17 okt 2008 10:44
door sharkman113
Meeste profs rijden op een één of twee maten te klein frame. stuur naar boven kantelen. Veel setback, lange stuurpen. Kun je gedurende de aanloop relaxt zitten en in de de finale extreem diep.....

Geplaatst: 17 okt 2008 10:57
door dream-plus
Sharkman 1 schreef:Meeste profs rijden op een één of twee maten te klein frame. stuur naar boven kantelen. Veel setback, lange stuurpen. Kun je gedurende de aanloop relaxt zitten en in de de finale extreem diep.....


Misschien rijden die profs wel altijd op een passend frame, en rijdt de rest op een verkeerd frame.

Geplaatst: 17 okt 2008 11:21
door sharkman113
Als je ziet dat de meeste hun trainingsfiets anders afstellen en na hun carrière meteen op een grotere maat gaan zitten denk ik haast van niet.

Geplaatst: 17 okt 2008 12:01
door christoffel
Rigoberto Uran, om er maar eens een te noemen, reed op een fiets met 0 setback. Een Syntace pen.

Nou heb ik inmiddels aardig wat fietsen van profs "van nabij mogen aanschouwen", maar ik heb stellig de indruk dat een en ander hierboven gestelt toch echt op een misverstand berust.

Verschillende maten trainingsfietsen en wedstrijdfietsen geeft m.i. problemen aan met name de rug en de knieen.