Giant
Denken de kenners hier dat ik qua maat weg kan met een M op een TCR Pro 0 2021?
Ben 170,5 lang
BBL volgens mij 77,5
Armen gestrekt langs lichaam van puntje schouder tot topje middelvinger 73cm
Romp lengte 60cm kan dat kloppen?
Kom ik weg met een maatje M en stuurpen van 90?
GEO https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... pro-disc-0
Ben 170,5 lang
BBL volgens mij 77,5
Armen gestrekt langs lichaam van puntje schouder tot topje middelvinger 73cm
Romp lengte 60cm kan dat kloppen?
Kom ik weg met een maatje M en stuurpen van 90?
GEO https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... pro-disc-0
Laatst gewijzigd door Giantico op 11 apr 2021 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben 174 met 82bbl voor mijn ideale fiets zou de medium giant aan de grote kant zijn, op basis van mijn huidige fiets.
Het kan best dat deze fiets jou prima past.....
Maar tja als je het niet weet, doe een onafhankelijke fiets meting. Ookal denk je alle maten te weten, je leert er veel van.
Edit: Een kortere stuurpen of een stuur met een kortere bocht, beiden maken je reach op de shifters korter.
Het kan best dat deze fiets jou prima past.....
Maar tja als je het niet weet, doe een onafhankelijke fiets meting. Ookal denk je alle maten te weten, je leert er veel van.
Edit: Een kortere stuurpen of een stuur met een kortere bocht, beiden maken je reach op de shifters korter.
Tijdelijke oplossing is een andere cranck maar dan wel zonder powermeter, ben al blij dat ik kan fietsen.JorgV schreef: ↑11 apr 2021 09:52Thanks!
Wat zegt je dealer? Wellicht hebben zij een tijdelijke oplossing, een stages crank oid? Na zo lang wachten kan ik me voorstellen dat je behoorlijk gefrustreerd bent!
Mijn ervaring met garantieafhandeling is positief, mijn dealer regelde alles en na een week of 6 werden mijn spullen overgezet naar een nieuw frame (ik kon in de tussentijd gewoon blijven fietsen).
Wat een late reactie, maar ik ondervind dit ook met mijn fiets (ook een TCR Pro Team 2021). Maar dan moet het wel echt een slechte klinker weg zijn, hier in de buurt heb ik (gelukkig) niet iets wat op kasseien lijkt.DennisGiant schreef: ↑06 mar 2021 20:07 Goedenavond allemaal,
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze Giant TCR Advanced Pro Team. Hij rijdt echt geweldig. Enige minpuntje wat ik tijdens de eerste rit heb kunnen ontdekken is dat de Cadans sensor van de Giant PowerPro meter niet nauwkeurig is als ik over een hobbelige weg rijdt. Zijn er hier meer mensen die dat probleem ondervinden?
Mijn Garmin 820 springt soms van 90rpm wat ik ongeveer normaal fiets naar 49/50rpm. Maar ik vind dat persoonlijk niet storend, ik let niet super veel op cadans want voel aan mijn benen wel ongeveer wat ik trap.
Ik heb dit probleem niet, ik kalibreer elke keer als ik ga fietsen en dit is binnen 5/10 seconden klaar. (gekoppeld aan een Garmin 820) ik las inmiddels dat je nu andere cranks hebt alleen geen powermeter hopelijk heb je snel een nieuw setje!
P.s: Ik heb toen ik mijn fiets kreeg wel direct deze geüpdatet met de meest recente firmware via de Giant Ridelink app, maar als iets defect is los je dat daar niet meer op natuurlijk. Maar misschien een tip voor je nieuw set cranks.
Het is verholpen. Volgens de FM was het een ‘ontwerpfout’ in de steekas. Iets met dat deze niet massief is en enkel steunde op de dopjes en daardoor is gaan invreten oid. Techniek is voor mij abra kadabra, maar probleem is nu verholpen met een andere steekas.Neruub schreef: ↑09 apr 2021 08:58 Sinds 2 maanden in het bezit van een Giant TCR Advanced disc 1. Rijdt heerlijk, maar toch twee problemen.
Remkabel voorrem zit niet lekker waardoor deze schuurt tegen de balhoofdbuis met lakbeschadiging tot gevolg. Lijkt mij een fout van de FM.
Kwam er vanmorgen achter dat er forse speling in de voornaaf zit. Gisteren was het afdichtrubber van de naaf er al een keer uitgelopen en einde van de rit hoorde ik een piepend geluid. Wiel heeft nu zijwaarts dik een centimeter speling, dus dat wordt komende dagen op de strandfiets aangezien de FM natuurlijk pas woensdag tijd heeft.
Dat gaat zeker lukken. Ik heb een Giant Propel voor op de weg en heb ook een Revolt als gravel fiets. Die revolt gebruik ik echter ook als endurance fiets en voor in de bergritjes (31 vóór is toch wel lekker). Als je gewoon 28mm bandjes monteert op een paar knappe velgjes dan doet het niets onder voor een normale racefiets.
Ik heb ook een Revolt en vind het een geweldige fiets. Gebruik hem ook veel op de weg, overigens ook met 38mm banden. Maar het stuurgedrag is niet vergelijkbaar met een 'echte racefiets': de Revolt is veel langer en heeft een vlakkere balhoofdhoek waardoor hij wat lastiger de bocht doorgaat dan een racefiets. Afdalen met de Revolt is daardoor een stuk minder leuk dan op Specialized Allez Sprint (mijn racefiets).
Wat grappig zeg ik had exaxt hetzelfde met de Revolt. Echt een plaatje van een fiets maar wat een luie fiets zeg. Vond het persoonlijk echt te lui. Gravel nu op een Cervélo Aspero en voor mij persoonlijk waar ik echt naar op zoek was een racebak eerste klas op gravel en hij komt met gemak mee op de weg.en dat doe ik dus gewoon op de gravel banden. Als ik daar een setje wielen bij haal met 28mm banden zou ik serieus geen andere fiets meer nodig hebben. Als ik maar 1 fiets mocht hebben was dit het wel. Afijn de Revolt is wel super comfortabel en licht. 7,9 kilo was die kunnen menig wegfietsen nog een voorbeeld aan nemen.
Als je een Giant gravelbike wilt die in de buurt van een racefiets komt, ben je beter af met de TCX (cyclocross) fiets.
Ik rij er (TCX Advanced Pro) asfalt, gravel, en mountainbike tochten (incl. Sauerland en makkelijke bikepark routes) mee. Past 40mm brede band in, en afhankelijk van je voorderailleur misschien wel meer (mijn eTap is de bottleneck).
Ik rij er (TCX Advanced Pro) asfalt, gravel, en mountainbike tochten (incl. Sauerland en makkelijke bikepark routes) mee. Past 40mm brede band in, en afhankelijk van je voorderailleur misschien wel meer (mijn eTap is de bottleneck).