Re: Specialized topic
Geplaatst: 28 aug 2014 20:15
En zo blijkt maar weer hoe makkelijk mensen zaken door elkaar halen. Levenslange garantie is het verwachte leven van een raceframe en in het geval van het topmodel houdt dat na een jaar of 5-7 echt wel op.
Je hebt zaken als wettelijke (consumenten) garantie die doorgaans gesteld is op 2 jaar (eerste half jaar dient de producent aan te tonen dat de koper iets fout heeft gedaan de laatste anderhalf jaar ligt het bewijsrecht bij de consument wat vaak al redelijk onmogelijk is).
Voorts heb je nog zoiets als te verwachten levensduur (conformiteit) waarbij de consument mag verwachten dat een product bij normaal gebruik een bepaalde tijd meegaat.
Zeker in de US is dat al snel 5 jaar waardoor de door Specialized geboden coulance eigenlijk niets meer is dan waar de consument binnen redelijke grenzen recht op heeft (andere merken duiken maar al te vaak en proberen de klant met een paar jaar af te schepen.
Overigens heb je maar eenmalig garantie en gaat deze niet opnieuw in als er een garantieframe wordt verstrekt, heeft niet met vertrouwen te maken maar wel met het feit dat er garantie wordt gegeven op het product van de overeenkomst en bij een garantieframe wordt er geen nieuwe overeenkomst aangegaan maar wordt de overeenkomst gewoon gestand gedaan.
En wat Cannondale betreft: de garantie is Nederland is dankzij een goede importeur zonder meer goed te noemen en de kwaliteitscontrole gewoon nog veel beter. In de meeste andere landen is dit gewoon slecht geregeld en is alles wat met cannondale te maken heeft gewoon drama.
Je hebt zaken als wettelijke (consumenten) garantie die doorgaans gesteld is op 2 jaar (eerste half jaar dient de producent aan te tonen dat de koper iets fout heeft gedaan de laatste anderhalf jaar ligt het bewijsrecht bij de consument wat vaak al redelijk onmogelijk is).
Voorts heb je nog zoiets als te verwachten levensduur (conformiteit) waarbij de consument mag verwachten dat een product bij normaal gebruik een bepaalde tijd meegaat.
Zeker in de US is dat al snel 5 jaar waardoor de door Specialized geboden coulance eigenlijk niets meer is dan waar de consument binnen redelijke grenzen recht op heeft (andere merken duiken maar al te vaak en proberen de klant met een paar jaar af te schepen.
Overigens heb je maar eenmalig garantie en gaat deze niet opnieuw in als er een garantieframe wordt verstrekt, heeft niet met vertrouwen te maken maar wel met het feit dat er garantie wordt gegeven op het product van de overeenkomst en bij een garantieframe wordt er geen nieuwe overeenkomst aangegaan maar wordt de overeenkomst gewoon gestand gedaan.
En wat Cannondale betreft: de garantie is Nederland is dankzij een goede importeur zonder meer goed te noemen en de kwaliteitscontrole gewoon nog veel beter. In de meeste andere landen is dit gewoon slecht geregeld en is alles wat met cannondale te maken heeft gewoon drama.