Tubeless
Dit komt van WW forum : schijnt toch verschil in te zitten.
Note with the Pirelli P Zero TLR SLs: despite the tread appearing symmetrical/non-directional, and these tires are infact VERY directional. I had just swapped to a new set of wheels and was surprised with how sluggish they felt. Sure enough the rear tire was on backwards. After flipping around (and tubeless sealant everywhere) felt markedly better, just like the last set of wheels. Definitely check that tiny triangle arrow to be sure!
Note with the Pirelli P Zero TLR SLs: despite the tread appearing symmetrical/non-directional, and these tires are infact VERY directional. I had just swapped to a new set of wheels and was surprised with how sluggish they felt. Sure enough the rear tire was on backwards. After flipping around (and tubeless sealant everywhere) felt markedly better, just like the last set of wheels. Definitely check that tiny triangle arrow to be sure!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Forum-lid HC
Het profiel bepaald niet altijd de looprichting.
Het karkas van de band wel, als dit dus anders is opgesteld.
Je zit op sommige banden twee pijlen/geen pijlen of 1 pijl.
Banden met een V achtig profiel kan je achter andersom monteren voor meer tractie (MTB en Gravel)
Maar dan moet de band er wel geschilt voor zijn.
Of je het als op WW staat enorm merkt is de vraag, maar het kan zeker.
Als ik dat zou merken zou ik het intressant vinden ze voor en achter andersom te monteren.
Om te kijken of je daar verschil in merkt
Het karkas van de band wel, als dit dus anders is opgesteld.
Je zit op sommige banden twee pijlen/geen pijlen of 1 pijl.
Banden met een V achtig profiel kan je achter andersom monteren voor meer tractie (MTB en Gravel)
Maar dan moet de band er wel geschilt voor zijn.
Of je het als op WW staat enorm merkt is de vraag, maar het kan zeker.
Als ik dat zou merken zou ik het intressant vinden ze voor en achter andersom te monteren.
Om te kijken of je daar verschil in merkt
Volgens Schwalbe is het voor racebanden voor de weg alleen maar voor de 'looks':
Why are so many treads direction dependant?
In the case of a road tire the rolling direction is mainly important for aesthetic considerations. Tires marked with arrows simply look more dynamic..
Off road, the rolling direction is far more important, as the tread ensures optimumconnection between the tire and the ground. The rear wheel transmits the driving force and the front wheel transmits the braking and steering forces. Driving and braking forces operate in different directions. That is why certain tires are fitted in opposite rotating directions when used as front and rear tires.
There are also treads without a specified rotating direction.
Why are so many treads direction dependant?
In the case of a road tire the rolling direction is mainly important for aesthetic considerations. Tires marked with arrows simply look more dynamic..
Off road, the rolling direction is far more important, as the tread ensures optimumconnection between the tire and the ground. The rear wheel transmits the driving force and the front wheel transmits the braking and steering forces. Driving and braking forces operate in different directions. That is why certain tires are fitted in opposite rotating directions when used as front and rear tires.
There are also treads without a specified rotating direction.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Okay, ik ben om. Ga mijn gravelbanden tubeless maken. Zowel velg ls band zijn tubeless ready.
Klopt het dat ik dan alleen een tubeless ventiel en sealent nodig heb? Welke kan ik hiervoor het beste gebruiken? (Liefst bioafbreekbaar, wil geen zooi in de natuur sprayen).
Klopt het dat ik dan alleen een tubeless ventiel en sealent nodig heb? Welke kan ik hiervoor het beste gebruiken? (Liefst bioafbreekbaar, wil geen zooi in de natuur sprayen).
Ja dat klopt.
Over welke sealant milieuvriendelijk is en welke niet:
https://www.bikeradar.com/features/tube ... al-impact/
Thanks!havana schreef: ↑16 okt 2022 07:26 Ja dat klopt.
En: als mijn wiel tubeless ready is, dan zit die tubeless tape er al in toch?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Staan veel nietszeggende reacties in…havana schreef: ↑16 okt 2022 07:26 Ja dat klopt.
Less is bore
Nope, dat zegt alleen iets over de vorm van de velg etc. Maar als ik je foto zie lijkt het wel tubeless plaklint, check even voorzichtig of het inderdaaad plakt en het niet zo'n losliggend HP lint is.
Vandaag even een setje Pirelli PZero 26mm op alu velgen gelegd om even te rekken voordat de wielen van Philippos klaar zijn. Ze zijn redelijk moeilijk te monteren in vergelijking met Schwalbe - Veloflex - Continental. Ik had echt wel even een bandenwipper nodig om ze op de velg te krijgen. OP de 19mm interne velg komen ze precies uit op 26,02mm wat erg netjes is. Het oppompen ging dan weer verrassend makkelijk - en het "ploppen " niet te horen maar zo op 6 bar kunnen krijgen. Hopen dat als ze een tijd op druk staan een 2e montage beter gaat.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Forum-lid HC
Oke, bij mij gaan de pirelli,s prima om de velg, maar er heel lastig af.
Wel de 28mm versie, kan net ff anders zijn natuurlijk.
Ben benieuwd hoe je ze vind in verglijk met je veloflex. Ik vind het persoonlijk de beste band van het moment, maar hij is niet soepel.
Waarschijnlijk kan je ze een halve bar minder rijden dan de veloflex.
Wel de 28mm versie, kan net ff anders zijn natuurlijk.
Ben benieuwd hoe je ze vind in verglijk met je veloflex. Ik vind het persoonlijk de beste band van het moment, maar hij is niet soepel.
Waarschijnlijk kan je ze een halve bar minder rijden dan de veloflex.