Titanium fietsen
Op de homepage van fiets.nl wordt een 'nieuw' merk aangekondigd: J.Guillem
https://jguillem.com
De oprichter is geen onbekende in tita-land:Jan-Willem Sintnicolaas
Ook oprichter van het inmiddels verkochte Van Nicholas.
De nieuwe fietsen van Guilem zijn erg mooi. Mooie lijnen en ti gecombineerd met stijlvolle zwarte details. Maar toch krijg ik een vreemd gevoel. Het topmodel de formentor lijkt wel erg veel op de VN Astraeus. Zelfs de geometry is bijna identiek. Is dit wel netjes? Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
De nieuwe fietsen van Guilem zijn erg mooi. Mooie lijnen en ti gecombineerd met stijlvolle zwarte details. Maar toch krijg ik een vreemd gevoel. Het topmodel de formentor lijkt wel erg veel op de VN Astraeus. Zelfs de geometry is bijna identiek. Is dit wel netjes? Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
o'7o
-
- Forum-lid HC
Alle Aero-fietsen van tegenwoordig lijken ook op elkaar.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Het zijn mooie fietsen. Ik vind ze strakker dan de vannicholas. Maar ze lijken inderdaad wel heel erg hetzelfde. De titanium zadelpen is zelfs helemaal gelijk. Beetje raar is het wel. Bedrijf verkopen en dan later een nieuw bedrijf beginnen met ontwerpen die maar minimaal verschillen.
Ik vind wel dat Koga niet echt haar best doet. Er zit bijna geen ontwikkeling meer in de fietsen. Terwijl er op detail niveau echt nog wel dingen zijn te verbeteren of mooier te maken.
Ik vind wel dat Koga niet echt haar best doet. Er zit bijna geen ontwikkeling meer in de fietsen. Terwijl er op detail niveau echt nog wel dingen zijn te verbeteren of mooier te maken.
-
- Forum-lid HC
Gelikte website en dezelfde frames vanuit China als VN.Douglas schreef:Op de homepage van fiets.nl wordt een 'nieuw' merk aangekondigd: J.Guillem
What makes the boat go faster?
Ik had toch een beetje het idee dat dhr Guilem zn vakantie budget wilde aansterken op Mallorca, € 3500 / 4500 voor een frame......
Ik gun iedereen zn winst ( zeker als zelfstandige ondernemer ) maar deze prijzen zijn op geen enkele manier te rechtvaardigen volgen mij.
Ik gun iedereen zn winst ( zeker als zelfstandige ondernemer ) maar deze prijzen zijn op geen enkele manier te rechtvaardigen volgen mij.
Mao citeert uit het artikel op fiets.nl. Klopt dat het daar fout staat. Je moet kijken op de site dan vind je de juiste prijzen zoals in bovenstaande post wordt aangegeven.
Prijzen zijn dan, net als de rest van de fiets, vergelijkbaar met VN.
Prijzen zijn dan, net als de rest van de fiets, vergelijkbaar met VN.
o'7o
Als je deze prijzen ziet, kun je al even goed voor een Lynskey gaan.
Op CRC staan er frames genoeg tussen de 1600 en 2000 EUR.
Zeg niet dan VN en Guillem slecht is, maar er is geen prijsverschil tussen frames gemaakt in de USA en in het Oosten
Litespeed is ook haalbaar tegen deze prijzen.
Op CRC staan er frames genoeg tussen de 1600 en 2000 EUR.
Zeg niet dan VN en Guillem slecht is, maar er is geen prijsverschil tussen frames gemaakt in de USA en in het Oosten
Litespeed is ook haalbaar tegen deze prijzen.
Titanium fietsen zijn mij eerlijk gezegd hun meerprijs niet waard. Ik heb zelf een Van Nicholas Chinook gereden die in totaal op 3300 euro kwam.
De zogenaamde meer comfort was voor mij, ondanks een mooie titanium zadelpen met setback, verwaarloosbaar. En de duurzaamheid viel in mijn geval ook erg tegen. De gehele bovenbuis brak namelijk op de las bij het balhoofd af. En het was niet eens een echt zwaar ongelukje. Het goed lassen van titanium is schijnbaar moeilijk, met dito problemen.
Rij nu meer gewoon op alu.
De zogenaamde meer comfort was voor mij, ondanks een mooie titanium zadelpen met setback, verwaarloosbaar. En de duurzaamheid viel in mijn geval ook erg tegen. De gehele bovenbuis brak namelijk op de las bij het balhoofd af. En het was niet eens een echt zwaar ongelukje. Het goed lassen van titanium is schijnbaar moeilijk, met dito problemen.
Rij nu meer gewoon op alu.