Scott
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb een van de eerste generaties CR1 frames gehad. Was superfijn fietsje!!
Alleen afdalen op het grensje kon IK er niet goed mee, daar vond ik hem te reactief voor (vast mijn beperking ).
Alleen afdalen op het grensje kon IK er niet goed mee, daar vond ik hem te reactief voor (vast mijn beperking ).
Less is bore
Jij rijdt liever op een overpriced Italiaanse wokkelvaatdoek
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Om te dalen sowiso wel ja.
Verder heb ik veel schik gehad met de CR1. Was lekker criteriumfietsje.
Verder heb ik veel schik gehad met de CR1. Was lekker criteriumfietsje.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Waarschijnlijk helemaal niets. Mijn CR1 (2008) is heel goed bevallen: lekker licht, strak en direct. Dat was de laatste CR1 die Scott als racer positioneerde. Daarna werd de CR1 de endurancefiets, met hoger balhoofd enzo. Inmiddels is de Solace de endurance. Daarom vroeg ik me af wat de CR1 tegenwoordig is. Addict = lichtgewicht, de Foil = aero, Solace = edurance, CR1 = ?enickma schreef:Omdat ik het een mooi frame vind. Wat is er mis met een CR1 dan?Beam me up, Scotty schreef:Waarom een CR1 als ik vragen mag?enickma schreef:Vorige week een Scott CR1 carbon frame gekocht die ik nu ga opbouwen.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
Echt Endurance is de CR1 nooit geweest. Het is een fiets met een neutrale tot comfortabele geometrie, licht genoeg, zonder onnodige poespas en vriendelijk geprijsd voor een A-merk.Eigenlijk het ideale recept voor de de meeste fietsers.
Je zou kunnen stellen dat ze er mee concurreren met hun eigen modellen maar die zijn toch tussen de 400 euro (Solace) en de 1000 euro (Foil) duurder. Het is imho een prima allround carbon instapper.
Je zou kunnen stellen dat ze er mee concurreren met hun eigen modellen maar die zijn toch tussen de 400 euro (Solace) en de 1000 euro (Foil) duurder. Het is imho een prima allround carbon instapper.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De originele CR1 was zeker geen neutrale comfy fiets hoor. Was best stijf en direct.
Zou zo'n origineel frame best nog wel willen hebben.
Zou zo'n origineel frame best nog wel willen hebben.
Less is bore
Ik heb het ook over de huidige CR1.
Scott is ook niet meer helemaal wat het geweest is. De Alu Jean Deletours en de oude carbon frames waren echt de top. Nu is het wat minder maar waarschijnlijk wel een stukje winstgevender.
Scott is ook niet meer helemaal wat het geweest is. De Alu Jean Deletours en de oude carbon frames waren echt de top. Nu is het wat minder maar waarschijnlijk wel een stukje winstgevender.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Wat precies vind je nu minder aan Scott tov wat het merk was?
Wat mij opvalt bij de racefietsen is een heel complete instapklasse, een wat kleinere middenklasse en een groot (prijs)gat met de topklasse. Met het Syncros spul (DT Swiss) is weinig mis. En de vergelijking met de concurrentie doorstaan ze wat mij betreft goed. Ik heb een (met de Addict 20 disc) vergelijkbare Specialized en Cannondale overwogen, maar die vond ik minder consequent of minder actueel afgemonteerd. Maar dat is mijn mening, ik hoor graag de jouwe.
Wat mij opvalt bij de racefietsen is een heel complete instapklasse, een wat kleinere middenklasse en een groot (prijs)gat met de topklasse. Met het Syncros spul (DT Swiss) is weinig mis. En de vergelijking met de concurrentie doorstaan ze wat mij betreft goed. Ik heb een (met de Addict 20 disc) vergelijkbare Specialized en Cannondale overwogen, maar die vond ik minder consequent of minder actueel afgemonteerd. Maar dat is mijn mening, ik hoor graag de jouwe.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ze komen ook altijd zeer hoog in de tour testen, nu weer.
Ook bij de engelse bladen steevast in de top vijf qua praktijk ervaring.
De fietsen zijn redelijk betaalbaar in de midden en semi top klasse, goedkoper dan bv c,dale of speci. en ik vind scott technische veel beter dan die twee.
Ook bij de engelse bladen steevast in de top vijf qua praktijk ervaring.
De fietsen zijn redelijk betaalbaar in de midden en semi top klasse, goedkoper dan bv c,dale of speci. en ik vind scott technische veel beter dan die twee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat ben ik met je eens, de eerste scale carbon was ook echt wel heel goed, toen al net ff een kilo en nooit stuk. lukt een hoop merken 10 jaar later nog niet.
Alhoewel de vorige foil natuurlijk ook een van de eerste uit zijn klasse is en nogsteeds erg mooi, misschien wel een van de mooiere frames ooit, al zeg ik het zelf
Alhoewel de vorige foil natuurlijk ook een van de eerste uit zijn klasse is en nogsteeds erg mooi, misschien wel een van de mooiere frames ooit, al zeg ik het zelf
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Scott is nog steeds wat het geweest is!
Tegenwoordig is een Addict SL nog steeds het neusje van de zalm, evenals de vorige Foil, beiden HMX-SL carbon.
De huidige Foil is iets zwaarder en comfortabeler gemaakt, echter ze komen nog steeds bij de eersten in testen.
Daar komt geen Italiaan of Amerikaan bij in de buurt, wel kwa prijs!!
Ook de MTB's zijn nog steeds top of the bill, zowel de hardtails als de full suspension bikes.
Kwestie van een goed R&D afdeling en testen met de beste coureurs op het hoogste niveau.
Noem ze maar eens op Ernie, die even licht of nog lichter zijn dan een Addict SL van nu!
Dan kom je uit op een Cervelo RCa, Simplon Pave 3Ultra, Focus Izalco max en een Cannondale SS Evo black.
Niet echt "tig"fietsen.
Tegenwoordig is een Addict SL nog steeds het neusje van de zalm, evenals de vorige Foil, beiden HMX-SL carbon.
De huidige Foil is iets zwaarder en comfortabeler gemaakt, echter ze komen nog steeds bij de eersten in testen.
Daar komt geen Italiaan of Amerikaan bij in de buurt, wel kwa prijs!!
Ook de MTB's zijn nog steeds top of the bill, zowel de hardtails als de full suspension bikes.
Kwestie van een goed R&D afdeling en testen met de beste coureurs op het hoogste niveau.
Noem ze maar eens op Ernie, die even licht of nog lichter zijn dan een Addict SL van nu!
Dan kom je uit op een Cervelo RCa, Simplon Pave 3Ultra, Focus Izalco max en een Cannondale SS Evo black.
Niet echt "tig"fietsen.