Tubeless
Beide wielen tubeless opgezet. Omdat ik er mét tubes in had gereden had de voorband 3 kleine gaatjes. 2 daarvan zijn meteen gedicht door de sealant, maar de 3e wil maar niet. Achter is de seal een stik aan de velg nog niet optimaal.
Ik begreep dat dit proces soms ook wat geduld vergt. Paar keer opnieuw oppompen, weer even rusten, etc. Volgens Part Tools video kan het meerdere dagen duren voordat er een perfecte seal op zit.
Klopt dat met jullie ervaring/kennis? Moet ik tussentijds sealant bijvullen? (Het spuit niet bepaalt uit de lekkes die ik nu vooral hoor).
Ik begreep dat dit proces soms ook wat geduld vergt. Paar keer opnieuw oppompen, weer even rusten, etc. Volgens Part Tools video kan het meerdere dagen duren voordat er een perfecte seal op zit.
Klopt dat met jullie ervaring/kennis? Moet ik tussentijds sealant bijvullen? (Het spuit niet bepaalt uit de lekkes die ik nu vooral hoor).
Heb je al geprobeerd om dat gaatje op de grond te zetten? En zo de fiets een nachtje te laten staan.
Vraagje: gisteren blijkbaar mijn eerste "lek ervaring" met tubeless gehad. Vandaag zag ik witte spetters achterop de fiets, blijkt dus latex. Op de achterband zie ik een klein vlekje waar blijkbaar iets lek geweest is. Ik heb er tijdens het rijden niets van gemerkt, dus het zal niet veel voorstellen lijkt me.
Moet ik verder nog iets met dat plekje doen, band van binnen uit plakken? Of is het zo verder goed, aangezien het gaatje al gedicht is?
Moet ik verder nog iets met dat plekje doen, band van binnen uit plakken? Of is het zo verder goed, aangezien het gaatje al gedicht is?
-
- Forum-lid
Welke tubeless banden zijn een beetje vergelijkbaar met de schwalbe durano's?
In de winter wil ik vooral niet lek rijden
De Schwalbe One ben ik tevreden van. Nog niet lek in ca. 10.000km.
Er zijn wel bandjes die langer meegaan, ik schat de One TLE zo'n 4.000 km.
Er zijn wel bandjes die langer meegaan, ik schat de One TLE zo'n 4.000 km.
Durano's rijd je clincher omdat je niet lek wil rijden.gaisdergerman schreef: ↑26 okt 2022 19:50 Welke tubeless banden zijn een beetje vergelijkbaar met de schwalbe durano's?
Maar ... bij tubeless speelt dat probleem veel minder. Dus kun je ook gerust een veel fijnere band nemen. Schwalbe One zoals hierboven gesuggereerd is een uitstekende keuze, gaat lang mee en rolt ook fijn. Ik voel geen verschil met de veel duurdere Pro One, die ook nog eens veel sneller slijt.
-
- Forum-lid
Ik heb een periode van 4.5 jaar niet gefietst. Daarna mijn fiets weer van zolder gehaald.
Afgelopen jaar weer begonnen met fietsen. Afgelopen week maar weer eens een nieuwe fiets besteld waar 28mm op past. Op mijn huidige supersix (2011) is 25 mm echt de max. Dan zie ik weinig voordeel om tubeless te rijden.
Met mijn nieuwe fiets gaan we dat toch maar eens proberen. Vandaar de vraag....
Iemand toevallig ervaring met de banden van wolfpack? Ik heb ze zelf op de MTB en die bevallen erg goed.
Afgelopen jaar weer begonnen met fietsen. Afgelopen week maar weer eens een nieuwe fiets besteld waar 28mm op past. Op mijn huidige supersix (2011) is 25 mm echt de max. Dan zie ik weinig voordeel om tubeless te rijden.
Met mijn nieuwe fiets gaan we dat toch maar eens proberen. Vandaar de vraag....
Iemand toevallig ervaring met de banden van wolfpack? Ik heb ze zelf op de MTB en die bevallen erg goed.
Ik heb een setje liggen maar nog niet geprobeerd!