tieky schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar het bewijs dat de USADA heeft, want tot nu toe hebben ze met niet meer dan een aantal verklaringen en andere secundair bewijs geschermd. Echt hard bewijs voor dope-gebruik hebben ze niet.
Ik hou het maar bij de einduitslag van de race op dat moment. Armstrong was in zijn tijd de beste renner, die het best voorbereid en geprepareerd aan de start stond. Zijn medestrijders hadden evenveel wapens in het vuur, dus echt oneerlijk zal het niet geweest zijn.
Het maakt mij niet uit of hij volgens de regels (dus: wel doping gebruikt, maar op een dusdanige manier dat het binnen door de dopingcontrole gestelde marges blijft ten tijde van de tests) de tour heeft gewonnen,
Als hij doping heeft gebruikt, is dat helemaal niets meer waard, ongeacht of ze zijn titels officieel worden afgepakt of niet.
Het gaat om het heldenverhaal van iemand die door keihard werken zo een enorme prestatie 7 jaar op een rij kan leveren. Dat verhaal wil ik geloven, maar als hij toegeeft "slim" gebruikt te hebben is de magie weg.
Overigens geloof ik de welbekende statement dat bijna iedere renner doping gebruikt niet echt, want er zijn zo veel mensen bij die pro-ploegen betrokken dat er dan veel vaker iemand uit de school zou klappen.