Pagina 380 van 670

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 08:05
door elefantino
Jaap Telder schreef:Ik zeg: Chinese no-name frames is niks mis mee, maar haal de rotte appels (nep Pina's Cervelos, Cannondales, Looks, Bianchis etc.eruit, zoals de bovenstaande witte Carpe Diem, een regelrechte kopie van Pinarello, gejat model en dan je eigen naam erop zetten, is net zo illegaal als met merknaam erop. (intellectueel eigendom van Pinarello).
En inderdaad, ook alle merktopframes komen uit China, maar die zijn legaal door het merk zélf daar geproduceerd, dat is het wezenlijke verschil.
+1

Het is vooral domheid in mijn ogen. Sommigen snappen gewoon niet wat het effect zou zijn als iedereen replica's zou kopen.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 08:18
door d-theunise
Jaap Telder schreef:Jaj ja theunise, koop je nep Pinarello maar gauw hoor en doe maar net of het een echte is 8-)
Weet je de goede maat al, wat je gevraagd hebt in het echte Pinarello topic? :lol:

japie ik hoef niet te doen alsof. Ik heb bij goossens velp een echte gekocht :D
en als ik een no name of zelfs een replica bestel uit china dan heb ik van jou geen toestemming nodig :lol:

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 08:31
door daniel1975
Klopt, die toestemming heb je ook niet nodig. Maar wij hebben jouw toestemming ook niet nodig om je manier van handelen en reageren sneu te vinden. Evenals alle andere replica rijders. Een blanco frame vind ik nog een tussen vorm; dat is niet te voorkomen en ook niet te verkopen als een 'echte'.

China-artikel: ze hebben duidelijk een replica getest en aangepakt. Er is niemand in dat artikel die verder de 'normale' chinese frames afkraakt oid. Dit gaat puur om de mythe van 'het kopie is net zo goed als het origineel' door te prikken.

R&D: als mensen niet zien wat de R&D van de grote fietsmerken doet moeten ze vooral lekker een chinapina kopen oid. Vergelijk even de allereerste carbon TREK of de eerst Giant Cadex bijvoorbeeld met de huidige topmodellen en zoek de verschillen op het gebied van kwaliteit, gewicht, stijfheid, etc. Dat hoeft Fiets echt niet meer toe te lichten. Wie zulke processen/veranderingen niet zelf ziet.......

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 09:18
door d-theunise
:lol: :lol: :lol:

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 09:20
door d-theunise
zal zeker met slecht weer op een dure pina gaan rijden nou dat jullie dat doen prima maar ik koop me liever voor de mindere dagen een goedkopere alternatief en even voor de duidelijkheid ik heb geen replica gekocht dus begrijp al helemaal niet die vijandigheid maar goed zal wel aan mij liggen

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 09:26
door JoostG
Daniel, dat vind ik tekort door de bocht. In het verleden hebben merken veel gestoken in R&D, en dat is ook logisch: ze deden namelijk ongeveer alles in-house. Vandaag de dag wordt gigantisch veel uitbesteed. Juist dat artikel van bikeradar was een eye-opener: 95% van alle zadeltjes op onze fietsen wordt geproduceerd door 1 partij die succesvol werd door eigen R&D. Hoeveel R&D zit er dan nog in die zadels door de merken zelf?

Verder zie ik dat vaak bepaalde carbon varianten gemeld worden in een adem met R&D. Dat klopt, maar dat is niet de R&D van de merken, maar met name van de carbon producent Toray.

Ga je kijken naar specifieke vormen en stijlelementen van racefietsen, dan begrijpt mij het gevoel dat er erg goed bij elkaar gekeken wordt. Valt dit onder R&D?

Het punt wat ik wil maken is dat merken, maar ook Fiets, constant R&D is de strijd gooien, maar ik maar weinig kan terugvinden wat dat inhoudt.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 09:44
door jupu1973
Volgens mij zijn hier een aantal trollen aan de gang...
Dit topic gaat over Chinese spullen.
Als je een topic wilt over legaal of illegaal doe dat dan...
En vervuil dit topic niet...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 12:40
door d-theunise
CKTBIKE schreef:Er Zijn hier mensen die een orgasme krijgen van een "echte" pinarello geloof ik,man man wat een gedoe!
pas maar op straks wordt je er nog van verdacht op een replica te rijden

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 13:22
door Monza36
of een namaak orgasme..

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 14:01
door oldandslow
Het is allemaal fake.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Eigenlijk vind ik alle fietsen wel op elkaar lijken. Hebben ze allemaal nagemaakt van de eerste die bedacht heeft dat 2 wielen gemakkelijker fietst als 1.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Laat iedereen doen waar hij zin in heeft, een dure fiets als het budget het toelaat, of een goedkope zelf opbouwen. Ik vind dat laatste het leukste, niets mooier voor de lange winteravonden dan prullen aan een stukje chinees carbon. Maar niet suggereren dat het een originele is, dat is kansloos. De Carpe Diem vind ik overigens zeer geslaagd, waarom zou dat ook al niet meer mogen? Volgens mij heeft Pinarello niet het alleenrecht op kronkels in de buizen (volstrekt nutteloos wat mij betreft, maar als je het mooi vindt, waarom niet).

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 15:35
door jajke
Heb vorig jaar februari een Pinarello Dogma Think2 frame gekocht via DhGate. Uiteraard een nepper. Hier kan iedereen over denken wat ie wil. Kan een echt Pinarello carbon frame van om en nabij 4.000 euro niet betalen en ben tevreden met een nepper/replica of hoe je het ook noemen wil. Of ik dat frame nu koop zonder merknaam of met merknaam, het is en blijft een 'Made in China-frame" hetwelk m.i. niet slechter of beter zal zijn dan een origineel frame. Moest bij aflevering aan PostNl wel 55 euro "invoerrechten" betalen uitgaande van een aanschafprijs van 180 euro (dat stond n.l. op de doos). Ik heb vervolgens ook een set FFWD f4r wielen gekocht in China. Ook hiervoor invoerrechten moeten betalen van - ik dacht - 60 euro. Ik heb de fiets inmiddels behoorlijk gebruikt en het carbon frame is super mooi afgewerkt en rijdt lekker. Een kenner heeft ook de afwerking van het frame bekeken en gevoeld in de buizen. Er viel absoluut niets op aan te merken. Framebreuken komen ook voor bij de originele versies van de wereldmerken. De wielen ben ik niet zo erg tevreden over. Tijdens een rit door een diepe kuil in het wegdek gereden. Sindsdien een kleine slag in het achterwiel hetgeen problemen opleverde met remmen. Een kennis heeft de slag er zoveel als mogelijk "uitgewerkt". Ben benieuwd als ik de mtb binnenkort als het weer beter wordt, verruil met de racefiets. In principe zal dat overigens bij elke carbon wielset kunnen gebeuren. In het uiterste geval koop ik dan een setje Mavic Ksyrium wielen waar ik altijd zeer tevreden over ben geweest. Stuur, zadelpen en bidonhouders laten overkomen uit China. prima en goedkoop spul. Enkel de Shimano groep gekocht in Nederland.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 09 feb 2015 15:40
door wm
jajke schreef:Een kenner heeft ook de afwerking van het frame bekeken en gevoeld in de buizen. Er viel absoluut niets op aan te merken.
Met "voelen" kun je geen delaminatie of dunne plekken constateren... Bovendien kom je met "voelen" niet erg ver in het frame.