Specialized
Ik heb een S-Works SL3 (eind 2009) en zag vanmiddag plots dat er golven/deuken in mijn bovenbuis zitten, net voor de zadelbuis. Ik ben pietje precies en poets mijn fiets vrij regelmatig en dit was me nog nooit opgevallen. Ik kan daarom eigenlijk niet geloven dat dit er altijd gezeten heeft. De buis is wel hard en het zijn geen blaren van de lak, een crash heb ik ook niet gehad. Ik zal proberen nog wat foto's te plaatsen. Heeft een andere S-works SL3 dit ook? Iemand enig idee wat dit kan zijn?
I Am SpeCiAliZed
feddek schreef:Mooie fiets in die grote maat!
Dit ik wilde ik jullie niet onthouden:
Via Ebay heb ik deze nieuwe frameset aangeboden gekregen voor € 500,00.
http://veloaficionado.com/specialized-s-works-allez/
Geheel nieuw (ik geloof enkel gebruikt voor die fotoshoot), maat 54
Betrouwbare verkoper, goede communicatie: ik heb de sram red groep van de fiets van de foto van hem gekocht en alles perfect thuisgestuurd gekregen. PM maar voor zijn gegevens als je interesse hebt
Als het een 56 cm zou zijn geweest wel!
Niets is wat het lijkt..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Klopt, de stuurpen is nu iig op zijn laagst, ga binnenkort eens door iemand naar laten kijken,amclassic-fan schreef:Als ik deze afstelling zie kan ik mij niet voorstellen dat je er erg aerodynamisch op zit.
de stuurpen zit nu nog omhoog alsware, die wil ik graag omdraaien of een andere zodat het stuur wat lager komt.
Die Diverge, heeft net als de nieuwe Tarmac, (Tarmac nog erger dan Diverge) ook weer zo een belachelijk korte zitbuis, waardoor mensen met een relatief lange benen en kort bovenlichaam moeilijk passend te krijgen zijn op deze frames.
Ter vergelijking, de nieuwe Tarmac heeft in size 58 een zitbuis van 52,2cm, de vroegere Tarmac had een zitbuis van 55cm voor een size 58. Dat is maar even 2,8cm korter! Ikzelf ben 1m88, bbl 93cm, de nieuwe Tarmac mag ik zeker al vergeten in maat 58. Maatje 60 zullen de bovenbuis en balhoofdbuis dan weer te lang zijn.
Kortom, de nieuwe Specialized zijn blijkbaar niet meer voor mensen met lange benen. Gelukkig hebben ze de geo van de Venge en Roubaix nog niet veranderd.
Ter vergelijking, de nieuwe Tarmac heeft in size 58 een zitbuis van 52,2cm, de vroegere Tarmac had een zitbuis van 55cm voor een size 58. Dat is maar even 2,8cm korter! Ikzelf ben 1m88, bbl 93cm, de nieuwe Tarmac mag ik zeker al vergeten in maat 58. Maatje 60 zullen de bovenbuis en balhoofdbuis dan weer te lang zijn.
Kortom, de nieuwe Specialized zijn blijkbaar niet meer voor mensen met lange benen. Gelukkig hebben ze de geo van de Venge en Roubaix nog niet veranderd.
- enrico-s-works
- Forum-lid
@Kiekeboe: dan steekt je zadelpen iets verder uit het frame. En? Heb hetzelfde 'probleem' als jij stelt; rij op een 54, terwijl ik aan de hand van m'n bbl op een 56 zou moeten kunnen zitten maar deze te lang voor me is. Zit er meer dan prima op met jawel, wat meer zichtbare zadelpen. Boeien.
dan zou ik al een andere zadelpen moeten kopen, want de huidige mag er eigenlijk al niet verder uit ...enrico-s-works schreef:@Kiekeboe: dan steekt je zadelpen iets verder uit het frame. En? Heb hetzelfde 'probleem' als jij stelt; rij op een 54, terwijl ik aan de hand van m'n bbl op een 56 zou moeten kunnen zitten maar deze te lang voor me is. Zit er meer dan prima op met jawel, wat meer zichtbare zadelpen. Boeien.
- enrico-s-works
- Forum-lid
Daar heb je gelijk in. De standaard pen die wordt meegeleverd is overigens al een langere (meen 420mm). Ik heb een langere 3T pen gekocht omdat die uit het vorige Tarmac frame net niet lang genoeg was om het zadel op de juiste hoogte te krijgen.
Helaas is mijn Roubaix gescheurd bij het bracket. Ik heb deze:
http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... ple-#specs
Garantie dus krijg ik een nieuw frame.
Waar ik benieuwd naar ben; zijn er anderen met dezelfde pech ?
http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... ple-#specs
Garantie dus krijg ik een nieuw frame.
Waar ik benieuwd naar ben; zijn er anderen met dezelfde pech ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X