Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jan 2024 11:23

daniel1975 schreef: 28 jan 2024 11:04 Hoop dat in Frankrijk men iets strenger omgaat met activisten ipv ze vrijlaten vanwege capaciteit problemen.

https://www.nu.nl/buitenland/6299412/mi ... -lisa.html
Met boeren zijn ze wel heel voorzichtig. Binnen de kortste keren werden verschillende maatregelen teruggedraaid.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2024 12:15

Boeren hebben in Frankrijk al decennialang een status aparte. Heel bijzonder.
Overigens hebben ze wel een punt dat de supermarkten veel te veel prijsmacht hebben.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2024 12:47

daniel1975 schreef: 28 jan 2024 11:04 Hoop dat in Frankrijk men iets strenger omgaat met activisten ipv ze vrijlaten vanwege capaciteit problemen.

https://www.nu.nl/buitenland/6299412/mi ... -lisa.html

 « De vrouwen demonstreren voor "gezond en duurzaam eten".»

Hoe ironisch is dat?! Met soep gaan smijten om een punt over gezonde en DUURZAME voeding te maken 🤮

quels idiots!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2024 12:52

daniel1975 schreef: 28 jan 2024 12:15 Boeren hebben in Frankrijk al decennialang een status aparte. Heel bijzonder.
Overigens hebben ze wel een punt dat de supermarkten veel te veel prijsmacht hebben.
Precies. Ik spreek regelmatig Franse boeren bij ons en het is echt godgeklaagd daar. En ik weet dat ik met een pak zout moet nemen maar de macht van de supermarkt is echt bizar.

Een varkensboer bij ons kan echt nauwelijks rondkomen omdat er bij de intermarche varkensvlees (met deftige stickers er op “origine france”) voor 3,50€ de kilo verkocht wordt.
Ter vergelijking: een pakje glutenvrij brood voor mij, 5 sneetjes gemaakt van mais en rijstemeel, kost me daar 4,39€

Echt krankjorum!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jan 2024 13:12

Met al de subsidies uit Brussel zou je zeggen dat er dan iets behoorlijk fout gaat….

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2024 14:41

Ja net! Ze krijgen echt heeel veel geld uit Brussel. Idioot om te zien hoe boertjes met weinig vee en weinig land toch gewoon nog blijven bestaan. Da’s allemaal subsidie van de EU.
Helaas zijn de AH concerns van deze wereld nog net wat slimmer om dat geld indirect binnen te schrapen…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2024 14:47

Trouwens, iets wat jou misschien kan bekoren MAO; in Nederland hadden we de omgekeerde vlaggen. In Frankrijk draaien ze de plaatsnaambordjes van dorpen op z’n kop als blijk van protest.
Ik vind het wel grappig en wat sympathieker dan een omgekeerde vlag.

Dus als je deze zomer ondersteboven uit je autoruit hangt om de plaatsnaam te ontcijferen dan weet je waar het vandaan komt 😀
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jan 2024 15:03

De Belgen hebben we ook een handje van om de plaatsnaambordjes ondersteboven te verhangen..

Het ontgaat me helemaal waarom er zoveel geld elk jaar bijgelegd moet worden bij de (Franse) boeren..

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2024 15:10

Goeie lobby denk ik. En een hoofdzakelijk christen democratische meerderheid in het EU parlement (de EVP)?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2024 16:40

https://nos.nl/l/2506600

Dus….. nog even en Hamas & co zijn een liefdadigheidsorganisatie.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2024 16:55

Het ligt wel iets gecompliceerder hoor Daniël. Hogescholen en universiteiten die een enorm arsenaal aan internationale studenten hebben, waaronder dus ook studenten uit Israel en Palestina maar ook uit omringende landen met zo hun eigen mening over dit conflict, zijn op dit moment echt op eieren aan het lopen. Het is heel lastig om als instelling een gemeenschappelijke boodschap naar buiten te brengen, laat staan dat je als instelling je studenten neutraal kunt informeren over de standpunten die je in moet nemen binnen deze situatie.

Ik weet uit mijn directe omgeving dat die discussie echt leeft onde studenten en onder schoolleiding. Het is net zo complex als hier op het forum een gewogen opinie te formuleren zonder afgebrand te worden door anderen. (En de misverstanden die daarmee gepaard gaan)

Ik vind het, even op jouw bericht reagerend, niet heel chique om dit als Hamas sympathie af te doen.
Die onderwijsinstellingen zijn echt heel hard bezig om de boel te sussen en zo’n neutraal mogelijke positie te behouden. En dat valt echt niet mee als je ziet hoe deze oorlog de maatschappij polariseert!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2024 17:06

Ik mis echt volledig wat de Holocaust te maken heeft met de huidige activiteiten in die regio.
Holocaust is gebeurd, zolang je dat als geschiedkundig onderwerp behandeld heeft imho niemand het recht om daar tegen te protesteren. Die colleges gaan over “toen”, niet over “nu”.
Less is bore

Gesloten