Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2009?

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 29 jul 2009 19:15

Heb maar geen foto's gemaakt vandaag... 1 1/2 uur op de Tacx in de tuin. Best zweten, filmpje op en dan is het goed uit te houden!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 29 jul 2009 22:38

[quote=".Jeroen."]@Bottecchia; Heerlijk verslagje. Was die 'leuke verrassing' wel een beetje te fietsen?:D
[/quote]

Mwah, het begin was prima te doen want dat was nog gewoon iets van asfalt. Later ging dat over in zand. Ook nog wel te doen want het ging redelijk rechtdoor en het was vrij hard. Toen het op het laatst wat zachter en nogal bochtig begon te worden ben ik maar even wat rustiger gaan rijden. ;)

Het was alles bij elkaar denk ik maar een kilometer of 2. Ik had het stuk ingetekend in m'n route omdat ik dacht dat het een leuk pad zou zijn door het bos. Weer even wat anders dan al die open stukken. Nou ja, op zich klopte dat best. Het was alleen nogal smal...

waterman
Forum-lid

waterman 29 jul 2009 23:04

De bedoeling was om op tijd in bed te gaan, om vandaag vroeg op pad te gaan
met mijn nieuwe Casio digi camera. Dat werd al niks met "vroeg" want ik lag pas
om 01:30 in mn nest. Ok, dan vandaag maar tegen de middag vertrekken. Ik wilde
naar het stuwmeer bij Eupen rijden vanuit Landgraaf. Ik was al niet zo fit, en ge-eten
had ik ook niet zo goed. Richting Bocholts, Vaals, Lemiers gefietst waar ik nog kort verkeerd
reed, maar wel het klinikum Aken zag liggen. Wat een monster van een gebouw!
Toen door stille winkelstraatjes in Aken Laurensberg uit richting drielandenpunt. Via
de klim viergrenzenweg (weet naam niet zeker). Dan op Gemminich, Plombiers
aansturen. Ik had wat last van de warmte en de slechte vorm waarin ik verkeerde.
Ik zat nog steeds op de goede route richting Eupen, maar bij Lontzen ging het fout.
Ik denk dat ga je zo niet leuk uitfietsen met pudding in de benen, dus zocht ik een
route terug.
Van Lontzen ging het naar Montzen haha, dan nog Walhorn waar de weg was afgesloten
en ergens ben ik dan weer in de buurt van Plombiers gekomen. Via Teuven
eenmaal weer in nederland, ben ik toch even wat gaan eten op een terrasje in Heyenrath.
Man, wat een lekker stuk appeltaart hebben ze daar. Kop koffie en met een Grimbergen
van het vat, dat smaakte pas goed zeg. Daarna nog Gulpen, Wittem, Ubachsberg
en weer thuis in Landgraaf.
Veel klimmen en dalen gehad vandaag. Hier een collectie van mijn eerste foto's met de
nieuwe camera.
[img=http://home.tiscali.nl/logodesign/forum ... -07-09.jpg]

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 29 jul 2009 23:09

Prachtig Waterman! Welk kasteel is dat eigenlijk? Een maat van mij woont in Landgraaf. Toch eens polsen of ik daar eens een rondje kan gaan fietsen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

waterman
Forum-lid

waterman 29 jul 2009 23:28

hallo Timo, dat is ergens tussen Lemiers en Aken. Ik weet niet welk kasteeltje dat is, maar het mooiste wat ik gezien heb. Daar ligt een "burgenroute" die tot in Belgie gaat.

chevalier
Forum-lid

chevalier 30 jul 2009 00:17

Vandaag rondje ijsselmeer gereden 200 km dus in de beentjes, met nie veel wind.
Deze was zuid en alleen in friesland wat tegen gehad, en ook nog een beetje regen
maar later werd het wel lekker warm weer met hoge bewolking en zon.

Maar een kennis van mij rijd 22 augustus voor de 500 ste keer het rondje ijsselmeer
daar heeft ie volgens vooropgezet plan 10 jaar over gedaan.
Meld je aan en je kunt vast mee dat word erg gezellig en er word niet met een moordend
tempo gereden. Zelf ben ik 7 keer meegeweest.

DIRK'S 500 STE, 22 augustus 2009
Al een groot aantal jaren fietst Dirk de Vries zijn rondjes om het IJsselmeer (Enkhuizen-Lelystad-Afsluitdijk)
Vorig jaar heeft hij aangekondigd dat hij dit jaar zijn 500ste rondje wil gaan rijden en er dan definitief mee stopt.

Dirk nodigt iedereen die ooit met hem dit rondje heeft gefietst, maar ook iedereen die dit rondje nog nooit heeft gefietsts, uit om op zaterdag 22
augustus samen met hem zijn 500 ste en laatste rondje te fietsen.

http://www.automated4u.nl/ToerclubWerve ... genda.html

waterman
Forum-lid

waterman 30 jul 2009 11:30

[quote="Waterman"]hallo Timo, dat is ergens tussen Lemiers en Aken. Ik weet niet welk kasteeltje dat is, maar het mooiste wat ik gezien heb. Daar ligt een "burgenroute" die tot in Belgie gaat.
[/quote]

herstel; dit was dus helemaal niet tussen Lemiers en Aken in, maar in de voerstreek.
ik heb een link gevonden over de streek waar ik gefietst ben gisteren.

http://www.klimroutes.nl/Kaartjes/Chateaux.jpg

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 31 jul 2009 17:17

Vandaag eens een rondje Wolfheze gedaan. Al vrij snel voelde ik dat de benen niet zo goed waren als voorgaande dagen. Dus besloot ik weer eens wat foto's te schieten onderweg. De foto's zijn vrij slecht doordat ik geen fotocamera bij me had.

Op naar Doesburg! Inplaats van de 'grote weg' koos ik deze keer voor wat dijkjes. Halverwege maak je een kleine omweg tussen de weilanden/akkers door.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was al weer een tijdje geleden dat ik dit rondje gedaan had, en toen was het op de mountainbike. Ik was vergeten dat er een paadje was zonder asfalt...
Maar naar al die foto's/verhalen op het forum leek me dit geen probleem meer :D
Afbeelding
Afbeelding

En het laatste stukje terug richting de Posbank
Afbeelding

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 01 aug 2009 18:43

Vandaag binnendoor richting Zutphen gefietst. Toen richting Voorst om vervolgens richting Apeldoorn te gaan, toen via Hoog Soeren en Assel naar Radio Kootwijk gereden. En daarna weer richting Hoenderlo. En via Ellecom, Doesburg weer terug naar huis. 125km

Op de binnenwegen was het nog heerlijk rustig..
Afbeelding

Over de brug bij Zutphen, om er vervolgens onderdoor te gaan.
Afbeelding
Afbeelding

Zutphen
Afbeelding

En langs de oude wasserij Zutphen
Afbeelding
Afbeelding

Om een eindje verderop links te gaan richting Voorst
Afbeelding

Aangezien ik toch in de buurt was, even wat foto's gemaakt bij kasteel Nijenbeek.
Afbeelding
Afbeelding

Even stil staan bij de Herdenkingsplaats Woeste Hoeve
Afbeelding

Bij Groenendaal in, vervolgens de rechter weg op de foto gekozen. Om nog even een grindpaadje mee te pakken :D
Afbeelding

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 01 aug 2009 20:06

zou vandaag ritje richting kampen worden naar m'n ouders die op de boot weg zijn maar omdat het gister nogal laat was geworden waardoor ik vandaag niet zo fit was toch maar verstandig geweest en een korter rondje gedaan. 66.7 km was het uit eindelijk gemiddelde hartslag was 171 vrij hoog voor zo'n rustig ritje met een gemiddelde van 28. Gemiddelde ging aardig omlaag bij de vele bruggen totaal 5/6 keer moeten wachten.

route van vandaag
[img=http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NY3HFLFW.jpg]

een paar bunkers uit de 2e wereld oorlog
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-MDLPCAHD.jpg]

alweer wachten voor de brug tussen Easterga en Doniaga
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-RXSOVG7Z.jpg]

Tjeukermeer aan de rechterkant
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-CX4ZWL4Q.jpg]

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 01 aug 2009 20:57

Steeds meer mensen in dit topic fotograferen onderweg. Leuk hoor! Jeroen, je hebt de smaak te pakken met steeds artistiekere foto's hè? Zit veel fraais bij
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 01 aug 2009 21:09

[quote="Timo 2.0"]Steeds meer mensen in dit topic fotograferen onderweg. Leuk hoor! Jeroen, je hebt de smaak te pakken met steeds artistiekere foto's hè? Zit veel fraais bij[/quote]

Dankje! Al wil je niet weten wat fotograferen en slechte benen doen met mijn gemiddelde! Vandaag slechts 25,4:rolleye:

@ richard-w. Mooie omgeving lijkt me! Neem eens vaker die camera mee :D

Plaats reactie