Pagina 39 van 114

Geplaatst: 10 aug 2010 16:32
door japiecarbon
De rp23 demper. Ik ben aan t kijken voor een dtswiss carbon demper, is bijna de helft zo licht ;)

Geplaatst: 10 aug 2010 17:31
door ilgrasso
Ah, OK. Ik ga de twee dempers eens googlen en meld me wel via PM als ik interesse heb.

Geplaatst: 10 aug 2010 19:03
door wasbeer2006
Ik zou er geen DT voorvork ingooien, oke de fox is niet de lichtste maar wel de beste! En en een lefty in een scott kan echt niet :-)

Velgen en naven zou je kunnen doen scheelt je 300 gram (neem aan dat het gouden pro2's zijn??)

Wat weegt ie nu 10,1 10,2??

Geplaatst: 10 aug 2010 19:21
door daniel1975
Il Grasso: de RP23 pakken!!!!!!
De DT Swiss is zeker lichter, maar qua werking is de RP23 onovertroffen. Ik heb ook even naar de DTSwiss carbon gekeken, maar dan ging ik er qua werking niet op vooruit tov de Nude.

Geplaatst: 10 aug 2010 20:11
door japiecarbon
Mijn rp23 is lichter dan de nude trouwens(zelfs zonder lockout).

Waarom geen dtswiss vork? Hebben jullie er wel eens mee gereden??
Je kan er toch echt wereldkampioen op worden ;)

En wasbeer: Daarom vind ik t juist leuk om een lefty e nemen :D

En hij weegt nu 10,08Kg en ben een beetje aan t kijken wat er moet gebeuren om m onder de 9 kg te krijgen

Geplaatst: 10 aug 2010 20:28
door wasbeer2006
Ik vind die DT's een beetje rijden als r7's. Vrij hard, dan rijd ik liever zonder geveerde voorvork, maarja dan is het geen fully maar een hardfront.

onder de 9, dan moet je haast wel je fox voorvork gaan vervangen omdat je daar zo 300gram uit haalt.

vork -300 gram
wielen -300 gram
aligator i links -20gram
tita bouten circa - 30gram
Syntace F99 stuurpen -??
X0 vervangen voor XX??

Heb je zelf nog ideen die veel kunnen sparen?? Post anders een lijstje, wel leuk om mee te denken

Onder de negen lijkt me met goed rijbare fully banden niet mogelijk, tenzij je echt elke onderdeel los ook nog eens gaat tunen

Geplaatst: 10 aug 2010 20:42
door japiecarbon
Dus heb jij met een dt vork gereden? Iedereen zegt dat ze slecht zijn, maar volgens mij hebben diegenen er nooit mee gereden. In de vorktest van DP komt hij er niet eens zo heel slecht vanaf. Een andere vork zou ik zo snel niet weten, behalve een durin sl, maar dat scheelt hooguit 200 gram.

Vork -300 ---> Nu 1550
Wielen -300 ---> Nu 1550
Demper -100 ---> Nu 240
Extralite stuurpen -80---> Nu 171
foamgrips -80 ---> Nu 100
Ax stuur -60 ---> Nu 140
Zadel en -pen combi -100 ---> Nu 330

Dat is toch al 1020 gram ;)

Ik heb wel aan XX gedacht maar wil met een triple blijven rijden , en ik rij ook met een race casette omdat ik die MTB dingen waardeloos vind.

En als ik achter ook met een roro ga rijden dan gaat er weer 100 af. dus dat is ook weer een goedkope.

Geplaatst: 10 aug 2010 21:58
door daniel1975
Een DT vork is niet per definitie slecht, maar een Fox RLC is gewoon beter.
Voor mij weegt functionaliteit zwaarder dan gewicht (letterlijk ;-) ).

Geplaatst: 11 aug 2010 17:08
door wasbeer2006
MM leuk ik twijfel ook of weg cassette en triple of dubbel en MTB cassette.
Wat vind je slecht aan een MTB cassette?

Ik heb twee jaar gelden met een DT gereden van iemand. Dat was nog de echte pace en die hadden ook heel veel onderhoud nodig.

Zoals daniel zegt een DT is niet slecht, maar ik vind hem niet lekker veren. Maar om wellicht duidelijker te zijn voor mij is het als volgt
Op 1 fox, dan heel lang niets en dan op 7, 8 en 9 RS, magura en DT. Niet slecht maar om mijn gevoel aan te geven

Wil je remote lock out?? anders neem je een 2011 Fox terralogic, scheelt weer een lock out knop.

De banden, eigenlijk vind ik dat op met 2.25 onder de 9kg moet :-), Rara achter Roro voor!

Geplaatst: 11 aug 2010 18:59
door daniel1975
Een Reba benadert een Fox ook wel heel aardig, maar vraag enorm veel gepuzzel met de instellingen. Het systeem met + en - luchtdrukinstelling vind ik persoonlijk niet fijn. 1 luchtkamer is veel fijner afstellen icm de low speed compressie.

Geplaatst: 11 aug 2010 18:59
door japiecarbon
Wat ik vervelend vind aan een MTB cassette is dat de stappen zo groot zijn, en zeker wanner je een dubbel heb met een 12-36 casette.

Ik denk dat het toch geen lefty gaat worden. Ziet er toch een beetje raar uit idd! En daardoor komt mn stuur ook weer hoger te staan, en dat is ook niet de bedoeling.
Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar een dtswiss XRC race 100, deze weegt 1170gram, dat is bijna 400 gram winst! En sinds het 2010 model zijn ze ook weer een stuk stijver door de toevoeging van een alu stuk in de brug, tevens is ook de vering aangepakt.

Ik rij zonder lockout, maar met de dt wil ik hem er misschien op.

Ik heb van het weekend op 2.1 roro/rara gereden, en dit viel me niet tegen. Was wel iets minder dan de NN 2.25 maar dat is ook niet gek ;)

Geplaatst: 11 aug 2010 19:02
door japiecarbon
@ daniel: Heb ook met een sid gereden (zal wel hetzelfde instellen zijn als een reba) en heb daar niet echt problemen mee gehad.

Maar heb tot mn 20ste gemotorcrossed, ik denk dat ik er daarom ook wel redelijk mee om kan gaan