Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

max29
Forum-lid

max29 28 jul 2007 10:25

Tim Krabbé, schrijver:

‘Ik ben woedend op de Rabobank. Ik overweeg mijn rekening op te zeggen. Het is typisch Nederlands met regeltjes het levenswerk van iemand te vernietigen. Schokkend van kleinheid. Het past precies bij hun slogan: ‘groot geworden door klein te blijven.

‘De Rabobank is bezweken onder de druk. Als ze ballen hadden gehad, was de president-directeur in Frankrijk achter Rasmussen gaan rijden.’

Meerderen hebben t begrepen. Alleen als je zelf fietst begrijp je de impact van de Raboos+deRooys op de renners. Hoogstwaarschijnlijk nu alleen meelopers en renners voor kleinere koersen . Dat is nu precies wat o.a. uci t. boonen/ quickstep en franse, belgische journalisten wilde.

casran
Forum-lid HC

casran 28 jul 2007 11:37

Rodion schreef:Heb zelf toch het idee dat er niet iemand gaat winnen met een uitgeproken winnaars uitstraling. Evans is natuurlijk een goede tijdrijder, maar excusez le mot: "who the fuck is cadel Evans".

Als ik Mart Smeets hoor de laatste dagen, lijkt het wel alsof hij cultiveert dat Cadel Evans een nobele onbekende is, zeker als hij door de straat loopt; nu denk ik dat Contador dat toch evenzeer heeft... Evans heeft trouwens iets meer een herkenbare karakterkop dan Contador. Maar dat doet er nu niet echt toe.

Het is idd iemand met een zeer bescheiden en (vroeger althans) onzeker voorkomen. Maar dat hij talent heeft, dat weten velen al jaren. Toen hij (net als de volledige Lotto-ploeg) getest werd in het trainingscentrum waar ik vroeger ging is hem ook duidelijk gezegd dat top-5 in de Tour voor hem een must is!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 28 jul 2007 11:55

Sorry, Tim Krabbé. Indien Rabobank ballen had gehad was Rasmussen niet eens aan de start van de Tour verschenen! Leugenaars hebben altijd wat te verbergen. Worden wij misschien verondersteld te geloven dat iemand van de ene dag op de ander als bij toverslag een prima tijdrijder wordt? Of gaan we van Rasmussen weer een slachtoffer maken, net zoals de Kazakken nu rondbazuinen dat de uitsluiting van Vino en zijn Astana-gevolg een politiek complot is tegen hun staat? De bedriegers moeten stuk voor stuk levenslang worden geschorst. De schoft Vinokourov kan de rest van zijn leven luieren op zijn boot in Monaco, maar de mechaniekers en andere kleine jongens van Astana, die werken tegen het minimumloon, staan wel op straat! Rabo heeft dus overschot van gelijk Rasmussen uit de ploeg te gooien en niet het hele team te laten boeten voor het bedrog van een enkeling. Dat de Deen op weg naar het vliegtuig zat te janken? Spijt komt na de zonde, en ook zijn broodje is al lang gebakken op bedrieglijke wijze. Wie gelooft immers vandaag nog dat hij zijn bolletjestruien de vorige jaren zuiver heeft gewonnen? Virenque beweerde in zijn boek toch ook dat hij het allemaal 'puur' had gepresteerd?

maatchen
Forum-lid

maatchen 28 jul 2007 12:37

Ik heb al er een kleine 'analyse' gegeven die de winst van Rasmussen in de tijdrit zuiver kan verklaren. Of dat ook het geval is? Wat voor mij wel vaststaat is dat er een geheel andere tijdrijder Rasmussen op de fiets zat. Wie eerdere tijdritten van hem (waarover hij allom werd uitgelachen) vergelijkt met de laatste ziet m.i. een totaal andere houding. Alleen al deze nieuwe houding zou hem volgens TNO, waar deze bijgespijkerd zou zijn, al ca. twee minuten 'winst' opleveren.

maatchen
Forum-lid

maatchen 28 jul 2007 12:43

max29 schreef:Tim Krabbé, schrijver:

‘Ik ben woedend op de Rabobank. Ik overweeg mijn rekening op te zeggen. Het is typisch Nederlands met regeltjes het levenswerk van iemand te vernietigen. Schokkend van kleinheid. Het past precies bij hun slogan: ‘groot geworden door klein te blijven.

‘De Rabobank is bezweken onder de druk. Als ze ballen hadden gehad, was de president-directeur in Frankrijk achter Rasmussen gaan rijden.’

Meerderen hebben t begrepen. Alleen als je zelf fietst begrijp je de impact van de Raboos+deRooys op de renners. Hoogstwaarschijnlijk nu alleen meelopers en renners voor kleinere koersen . Dat is nu precies wat o.a. uci t. boonen/ quickstep en franse, belgische journalisten wilde.

Volgens een interview in de deense pers heeft aso-Clerc toegeven zware druk op Rabo-Rooy te hebben uitgeoefend.

maatchen
Forum-lid

maatchen 28 jul 2007 12:50

de-das schreef:Wat nu Weer??!!

Geruchten over Soler in de Deense pers?

Zal wel niet over zijn eetgewoontes gaan zeker?

Men verwacht dat aan het eind van de middag de winnaar bekend gemaakt wordt.......

paashaas
Forum-lid

paashaas 28 jul 2007 14:07

doumois schreef:Als fan of beoefenaar van de wielersport blijf of word je toch geen klant van de Rabobank!!
Ben deze week teruggegaan naar andere bank.

Als je een echte fan bent van de wielersport blijf je wel klant. Rabo doet echt wel meer dan alleen profs betalen.

Rabobank heeft een echt systeem van jeugdwerking.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 28 jul 2007 14:11

C a s r a n schreef:
Rodion schreef:Heb zelf toch het idee dat er niet iemand gaat winnen met een uitgeproken winnaars uitstraling. Evans is natuurlijk een goede tijdrijder, maar excusez le mot: "who the fuck is cadel Evans".

Als ik Mart Smeets hoor de laatste dagen, lijkt het wel alsof hij cultiveert dat Cadel Evans een nobele onbekende is, zeker als hij door de straat loopt; nu denk ik dat Contador dat toch evenzeer heeft... Evans heeft trouwens iets meer een herkenbare karakterkop dan Contador. Maar dat doet er nu niet echt toe.

Het is idd iemand met een zeer bescheiden en (vroeger althans) onzeker voorkomen. Maar dat hij talent heeft, dat weten velen al jaren. Toen hij (net als de volledige Lotto-ploeg) getest werd in het trainingscentrum waar ik vroeger ging is hem ook duidelijk gezegd dat top-5 in de Tour voor hem een must is!
Smeets creëert graag zulke verhalen om mensen heen.. 'de grote onbekende', 'die kent u niet!', 'Cadel Evans, een mountainbiker! Daar hadden we met z'n allen eigenlijk nog nooit van gehoord, toch?!' etc. Vreselijk. Wie Evans niet kent, volgt het wielrennen niet (echt). Aan zijn karakteristieke kop (met misschien wel enige Travoltatrekjes zou ik willen zeggen) kan het toch ook niet liggen.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 28 jul 2007 16:21

In het AD van vandaag staat het volgende:

http://www.ad.nl/sport/tour/article1543445.ece

In de krant staat echter nog een zin na: "De UCI heeft al verklaard dat de regel in het geval Rasmussen niet opgaat omdat de coureur binnen die 45 dagen wel degelijk buiten competitie is getest.
De krant vervolgt dan: De ASO, de organisatie van de Tour, drong er de afgelopen week bij de Rabobank herhaaldelijk op aan Rasmussen uit de koers te halen .

Die zin mis ik in het internet bericht van het AD! Foutje?

Waarom drong die ASO kliek erop aan om Rasmussen te verwijderen nadat hij de gele trui om had? Waarom niet eerder??? Waarom zetten ze Rabobank onder druk ? Welke dreigementen werden gebruikt? Misschien wel dat ze dan volgende jaren niet meer zeker zouden zijn van deelname aan de TdF?
Waarom kwam dat bericht alsdat Rasmussen in Italië was gespot juist op dát moment ?
Dit is een stinkende beerput. ASO en UCI liggen al enkele jaren in de clinch. ASO wil op typisch chauvinistische Franse wijze in de Tour regeren en UCI buiten spel zetten. Rasmussen en de RABO coureurs zijn hiervan het slachtoffer geworden.
Monsieur Prudhomme, vous êtes un ASO ! Merci beaucoup!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

pipootje
Forum-lid

pipootje 28 jul 2007 16:33

Zakelijke belangen gaan altijd boven de moraal en het belang van een individu. Rasmussen wordt ondergeschoffeld en dat is niet omdat hij een jokkebrok is. De Rooij is duidelijk geïntimideerd c.q. heeft gekozen voor het geld/eigen belang/Rabo-belang en niet voor de rechte rug. Kon hij anders ? Ik weet het niet. Hij die zonder zonde is gooie de eerste steen.

Sinds wanneer zijn Fransen eigenlijk tegen liegen ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

max29
Forum-lid

max29 28 jul 2007 17:09

Marconi schreef:In het AD van vandaag staat het volgende:

http://www.ad.nl/sport/tour/article1543445.ece

In de krant staat echter nog een zin na: "De UCI heeft al verklaard dat de regel in het geval Rasmussen niet opgaat omdat de coureur binnen die 45 dagen wel degelijk buiten competitie is getest.
De krant vervolgt dan: De ASO, de organisatie van de Tour, drong er de afgelopen week bij de Rabobank herhaaldelijk op aan Rasmussen uit de koers te halen .

Die zin mis ik in het internet bericht van het AD! Foutje?

Waarom drong die ASO kliek erop aan om Rasmussen te verwijderen nadat hij de gele trui om had? Waarom niet eerder??? Waarom zetten ze Rabobank onder druk ? Welke dreigementen werden gebruikt? Misschien wel dat ze dan volgende jaren niet meer zeker zouden zijn van deelname aan de TdF?
Waarom kwam dat bericht alsdat Rasmussen in Italië was gespot juist op dát moment ?
Dit is een stinkende beerput. ASO en UCI liggen al enkele jaren in de clinch. ASO wil op typisch chauvinistische Franse wijze in de Tour regeren en UCI buiten spel zetten. Rasmussen en de RABO coureurs zijn hiervan het slachtoffer geworden.
Monsieur Prudhomme, vous êtes un ASO ! Merci beaucoup!

Bij navraag blijkt inderdaad dat de rooy en Rabootjes onder niet mis te verstane dreigementen van geen deelname meer Tour 2008 en t afnemen van de trui na parijs t mes in eigen renners hun rug hebben gestoken.. Ook de de deense media berichten hierover. Doch je zwicht hier niet voor. Tegendeel je haalt de hele top van de bank erbij in een volgwagen. Alles wordt uit de kast gehaald n.m. in elke tour weer op andere wijze.

Het blijkt uit de feiten dat er allerlei verhalen tegen Rasmussen, de ploeg de renners zijn verspreidt door als eerste de Aso en UCI, de franse pers, franse ploegleiders, belgische pers en media en de Quickstep renner t.boonen .

Maar wint A.C.Fuentes de Tour op een vrij nieuw product en dat voor vele jaren, zitten ze nog veel dieper in de str*nt..
De keuze voor Wada en hun werkzijze is van geen enkel belang voor een verandering en zal ´gebruik´ alleen maar iets gemakkelijker maken ..

Het schijnt dat de Tour gezien moet gaan worden als een groot openluchtspektakel. Tjonge tjonge wat een spronge. hoger sprong nog nooit een vlo....categorie

marten
Forum-lid

marten 28 jul 2007 17:20

duidelijke post jongen... erg duidelijk :S

Plaats reactie