Gazelle
De stuurpen en de zadelpen waren inderdaad inbegrepen. En inderdaad is zo'n moderne groep en voorvork even wennen, ook voor mij als liefhebber van klassiek staal. Maar het rijdt inderdaad erg comfortabel, zeker ook omdat je het verschil in gewicht goed kan merken als je het vergelijkt met een klassiek AA frame bijvoorbeeld.
Ha mooi. Ik heb er zelf eentje die ik toen nieuw heb gekocht.
Een paar nieuwe plaatjes van de Gazelle, ik ben al een eindje op weg met het opknappen.
Een originele zadelpen heb ik op de kop getikt in België, het zadeltje komt uit Ierland. Maar die wordt misschien nog vervangen. Ondanks dat de fiets is 'misbruikt' als stationsfiets valt de algehele staat me nog mee. Uiteraard wel wat beschadigingen her en der op het frame. Maar de ketting, tandwielen en remblokken zijn allemaal nog prima.
Een originele zadelpen heb ik op de kop getikt in België, het zadeltje komt uit Ierland. Maar die wordt misschien nog vervangen. Ondanks dat de fiets is 'misbruikt' als stationsfiets valt de algehele staat me nog mee. Uiteraard wel wat beschadigingen her en der op het frame. Maar de ketting, tandwielen en remblokken zijn allemaal nog prima.
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09 dec 2018 23:15
Mijn Gazelle fietsen :
Mooie verzameling!
Het best bevallen mij de onderste twee.
En persoonlijk storen mij wel een paar details aan met name de bovenste fiets: de ongelijke banden, de cheapo pedaaltjes en het afgrijselijke stuurlint. Maar da's makkelijk te fixen
Ik geloof ook dat een geheel zwart zadel beter zou staan, al lijkt er in de decal op de onderbuis ook wel iets van blauw te zitten.
Op de tweede fiets zou ik een minder prominent gekleurd stuurlintje zetten en bruine rubbers om de remgrepen.
Het best bevallen mij de onderste twee.
En persoonlijk storen mij wel een paar details aan met name de bovenste fiets: de ongelijke banden, de cheapo pedaaltjes en het afgrijselijke stuurlint. Maar da's makkelijk te fixen
Ik geloof ook dat een geheel zwart zadel beter zou staan, al lijkt er in de decal op de onderbuis ook wel iets van blauw te zitten.
Op de tweede fiets zou ik een minder prominent gekleurd stuurlintje zetten en bruine rubbers om de remgrepen.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09 dec 2018 23:15
De bovenste is een foto van hoe ik de fiets kocht stuurlint zadel en kabels crankstel pedalen en banden zijn inmiddels vervangen .
De rubbers op de tweede fiets zijn bruin geweest maar op een of andere manier lichter geworden , gezien campa record/super record/gran-sport rubbers niet voor het oprapen liggen heb ik deze nog laten zitten .
De rubbers op de tweede fiets zijn bruin geweest maar op een of andere manier lichter geworden , gezien campa record/super record/gran-sport rubbers niet voor het oprapen liggen heb ik deze nog laten zitten .
Heel goed! Verdient ie nog wel even een nieuwe foto....john170968 schreef: ↑10 dec 2018 12:53 De bovenste is een foto van hoe ik de fiets kocht stuurlint zadel en kabels crankstel pedalen en banden zijn inmiddels vervangen .
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
Ik kwam deze foto nog tegen. De gazelle in (bijna) huidige staat. Alleen de stuurpen klopt niet meer....
..... en bij nader inzien, ook de crank is veranderd......
..... en bij nader inzien, ook de crank is veranderd......
vraagje voor de gazelle kenners
ben bezig mijn ab frame uit 1980 op te bouwen met nuovo record.
ik heb het crankstel wel liggen maar weet niet welke maar bb hier bij hoort.
ik dacht dat het 112 mm zou moeten worden maar twijfel hieraan
iemand die dat weet?
bracket is 68 mm
alvast bedankt
ben bezig mijn ab frame uit 1980 op te bouwen met nuovo record.
ik heb het crankstel wel liggen maar weet niet welke maar bb hier bij hoort.
ik dacht dat het 112 mm zou moeten worden maar twijfel hieraan
iemand die dat weet?
bracket is 68 mm
alvast bedankt