PHOTOSHOP
Ik ben begonnen met een nieuw project.
Heb al een nieuw frame gekocht van Litespeed, de Siena, en wil deze afmonteren met o.a. Campa Record, T 3 stuur/pen/zadelpen/ Fizik zadel en kuiperwielen.
Om nu een foto te laten shoppen van het frame + onderdelen wat is er dan voor nodig?
Heb al een nieuw frame gekocht van Litespeed, de Siena, en wil deze afmonteren met o.a. Campa Record, T 3 stuur/pen/zadelpen/ Fizik zadel en kuiperwielen.
Om nu een foto te laten shoppen van het frame + onderdelen wat is er dan voor nodig?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
[quote="Franklin"]Is wel een hele mooie manier dit photoshoppen om een beter beeld te krijgen hoe het gaat ogen. Krijg het helaas niet voor elkaar in photoshop om het zelf te doen, kan ik ergens een duidelijke, stap voor stap beschrijving vinbden van hoe je dat doet. Lukt he me echt niet dan zal ik hier de hulp inroepen, maar wil het eerst zelf proberen.[/quote]
In de startpost van dit topic wordt al een en ander uitgelegd. Het hangt er ook een beetje vanaf met welk programma je wilt werken. De meesten zullen ongetwijfeld gebruik maken van Photoshop, zelf gebruik echter Gimp. Gimp is een opensource tool dat vrij beschikbaar is en vergelijkbare mogelijkheden biedt als Photoshop. Het userinterface vereist wel enige gewenning.
Ongeacht de tool moet je een aantal basis vaardigheden tot je nemen:
- Het werken met lagen (layers)
- Het gebruik van transparante achtergrondkleur
- Het gebruik van de juiste techniek om een selectie van een object te maken.
Er zijn vele tutorials hierover op het web te vinden, zoek een op de volgende termen: photoshop tutorial beginner
Succes.
In de startpost van dit topic wordt al een en ander uitgelegd. Het hangt er ook een beetje vanaf met welk programma je wilt werken. De meesten zullen ongetwijfeld gebruik maken van Photoshop, zelf gebruik echter Gimp. Gimp is een opensource tool dat vrij beschikbaar is en vergelijkbare mogelijkheden biedt als Photoshop. Het userinterface vereist wel enige gewenning.
Ongeacht de tool moet je een aantal basis vaardigheden tot je nemen:
- Het werken met lagen (layers)
- Het gebruik van transparante achtergrondkleur
- Het gebruik van de juiste techniek om een selectie van een object te maken.
Er zijn vele tutorials hierover op het web te vinden, zoek een op de volgende termen: photoshop tutorial beginner
Succes.
[quote="body"]Ik ben begonnen met een nieuw project.
Om nu een foto te laten shoppen van het frame + onderdelen wat is er dan voor nodig?[/quote]
Het beste zijn foto's die haaks op het frame zijn genomen, eigenlijk zoals de meeste fabrikanten dat ook doen. Als het frame (of fiets) in perspectief staat, dan is het veel meer werk om het er netjes uit te laten zijn. Bijvoorbeeld het wiel is dan geen mooie cirkel meer.
Om nu een foto te laten shoppen van het frame + onderdelen wat is er dan voor nodig?[/quote]
Het beste zijn foto's die haaks op het frame zijn genomen, eigenlijk zoals de meeste fabrikanten dat ook doen. Als het frame (of fiets) in perspectief staat, dan is het veel meer werk om het er netjes uit te laten zijn. Bijvoorbeeld het wiel is dan geen mooie cirkel meer.
[img=http://img51.imageshack.us/img51/931/bi ... carbon.jpg]
De fulcrums zijn voor een ander, overigens zal dat er niet veel anders uitzien dan de wielen die er nu in zitten.
De fulcrums zijn voor een ander, overigens zal dat er niet veel anders uitzien dan de wielen die er nu in zitten.
Niet perfekt, maar ik ben redelijk tevreden.
Fiets zoals ie nu is met Bontrager RXL wielen.
en met Zipp 404 clinchers
Nu alleen nog een goede afbeelding vinden van Mavic Cosmic Carbone SLR 2011 wielen, zodat ik een goed beeld krijg van de fiets met beide wielsets die ik overweeg te kopen.
Fiets zoals ie nu is met Bontrager RXL wielen.
en met Zipp 404 clinchers
Nu alleen nog een goede afbeelding vinden van Mavic Cosmic Carbone SLR 2011 wielen, zodat ik een goed beeld krijg van de fiets met beide wielsets die ik overweeg te kopen.
Laatst gewijzigd door franklin op 10 jul 2011 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
-
- Forum-lid
Ik vind het netjes gedaan hoor Franklin! Zeker als je dat nog nooit eerder hebt gedaan!
Dankje, het viel me ook niet tegen het resultaat. Begin inmiddels door te krijgen wat de mogelijkheden allemaal zijn om een afbeelding aan te passen.
Laatst gewijzigd door franklin op 10 jul 2011 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Focus Mares CX 1 2014
-
- Forum-lid
Dan vind ik die zipp wielen toch beter bij de fiets passen
Ik heb dit frame in bezit, Siena en wil het graag afmonteren met Record en T3 stuur/pen/zadel met Kuiper carbon 50 mm wielen.
Is het mogelijk om het zo the shoppen dat de wielen van Kuiper worden of gewoon zwart carbon 50 mm en zadelpen/stuurpen/stuur zwart? Verder met Campa zwart.
Mocht dit lukken alvast veel dank!!
[IMG=http://img511.imageshack.us/img511/8057 ... 003dr9.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Is het mogelijk om het zo the shoppen dat de wielen van Kuiper worden of gewoon zwart carbon 50 mm en zadelpen/stuurpen/stuur zwart? Verder met Campa zwart.
Mocht dit lukken alvast veel dank!!
[IMG=http://img511.imageshack.us/img511/8057 ... 003dr9.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Wat een schitterend frame! De hele fiets is wonderschoon, maar jij hebt het frame alleen?