Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

tri-a
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:15

tri-a 08 jul 2007 21:23

Als je een snelle fietstijd dan zo moet verkl..... met een looptijd van bijna 47 minuten is dat toch jammer. Laat mij dan maar op mijn Cervelo P3C een minuutje langzamer gaan en vervolgens ruim 5 minuten sneller eindigen;) (los van het feit dat dit de eerste wedstrijd op deze fiets was en de afstelling nog niet helemaal goed).

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 09 jul 2007 01:02

@Cesar
i know:) je moest die post ook niet te serieus opvatten. zegt genoeg dat ik normaal gesproken een fototoestel bij me hem om al dat moois in de wisselzone vast te leggen.

En ik moet je even corrigeren: ben alles behalve doorgewinterd:) dit is pas mijn tweede seizoen. Ik fiets 5jr, loop <2jr en zwem <1.5jr)

@tri-a
Ach ja :) had last van mijn maag, benen waren top, maar ik liep al vanaf km 1 met het gevoel dat ik moest overgeven. nog steeds driftig op zoek naar de oorzaak. Het was iig de reden dat ik niet mijn streeftijd (43min) voor het lopen kon halen. Waarschijnlijk teveel gedronken tijden het fietsen :) Heb nu ook geen spierpijn, alleen wat stijfjes, maar ja, dat viel te verwachten.

trouwens, gefeliciteerd met je 6e plek :) doe ik je voorlopig niet na ;)

Was het trouwens jouw eerste keer in Holten? indien nee: weet jij of je de volgende keer weer uitgeloot moet worden of dat je nu in een voorrangspositie zit?
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

tri-a
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:15

tri-a 09 jul 2007 10:17

@Scighera

Het was niet mijn eerste keer in Holten. Volgend jaar is het gewoon weer meeloten iedereen heeft weer evenveel kans.

Die 6e plek verbaasde mezelf ook wel. De laatste keer dat ik meedeed (2004) was het nog 2:13 een verbetering van 12 minuten in drie jaar. Indien ik volgend jaar weer ingeloot wordt doelstelling binnen de 2 uur eindigen.

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 09 jul 2007 15:54

aha :) ik vind het nl jammer dat juli erg leeg is qua wedstrijden. In juni, augustus en september heb je behooorlijk wat wedstrijden staan in tegenstelling tot juli

Ik start iig nog in Veenendaal, Borne en Deventer. Verder staan Leiderdorp, Apeldoorn en Losser nog op het lijstje waar ik mogelijk zal starten. Reden voor de twijvel bij Leiderdorp is iig het vervoer, dus dat wordt nog afwachten

Idd een behoorlijke progressie gemaakt dan, goed gedaan!
Mijn doelen voor dit jaar die nog staan
-kwart triathlon finsihen onder de 2u05 met een goede klassering (in navolging van Holten even bijgesteld)
-voltooien een halve triathlon in een acceptable tijd (Deventer waarschijnlijk)

Mijn doelen voor volgend jaar:
-kwart triathlon finishen onder de 2u02
-weer meedoen in Horst (heb me dit jaar moeten afmelden ivm blessure) en daar voor top3 in mijn agegroup gaan (wat op zich niet moeilijk is gezien het lage aantal agegroupers dat daar start
-meedoen aan Stein of 3OD Almere en deze voltooien

hoop doelen dus :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 09 jul 2007 17:25

nog een vraagje op de proloog van de TOUR zag ik nog al wat renners die tussen de bar ends vooraan een kabeltje lopen hadden die de 2 verbind . wrm is dit goed ?

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 09 jul 2007 18:27

Is vaak (zoniet altijd) voor een derde brake lever Raydox, zie hier;

http://www.velonews.com/tech/report/art ... 100.0.html

Ook interessant, Millar's bar ends;

http://www.cyclingnews.com/road/2007/to ... a_bar_bits

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 jul 2007 02:18

Millar's TT stuff is echt cool... vandaag kon ik het eens nabij bekijken. Knap werk!

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 10 jul 2007 02:29

Zien dat Nokons op beide fietsen?

Lijkt het nu zo of zit hij daadwerkelijk relatief ver uit elkaar met zijn armen/handen op de tijdritfiets?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 jul 2007 02:55

TimoWr schreef:Zien dat Nokons op beide fietsen?

Lijkt het nu zo of zit hij daadwerkelijk relatief ver uit elkaar met zijn armen/handen op de tijdritfiets?



Saunier Duval maakt idd enorm veel gebruik van Nokons. Ik had trouwens een vrij goed en verhelderend gesprek met een van hun mechaniekers over een hoop van de materiaalsponsors van het team... jammer genoeg is niet alles voor publicatie vatbaar. Ik kan je in ieder geval meegeven dat de volledige ploeg zeer te spreken is over de Scott fietsen, en ze ook met Sram behoorlijk tevreden zijn.

Millar's extensions staan idd breed uiteen. Ook Wiggins reed vroeger zo... of herinner je nog de brede sturen waarmee Gerolsteiner ook de Pro Tour TTT won?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 10 jul 2007 03:55

Okay, maar die Gerolsteiner-sturen waren nog extremer. Die deden mij bijna denken aan die midden-jaren 90 3ttt tijdritsturen, feitelijk een ossekopstuur met armsteunen op de hoeken.

icedevil
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 feb 2007 11:52

icedevil 13 jul 2007 14:50

heb van mijn oude frame een tijdrit fiets gebouwd voor m'n vriendin. is een giant cadex frame uit 1992. parelmoer-wit gespoten.


frame had ik over incl. voorvork/stuurpen/zadelpen. spinegy wielen zijn van m'n vriendin.


via internet de ontbrekende delen gekocht. hed disc wiel/zadeltje/stuur/derailleurs/remhoeven/pedalen en bar end shifters.


resultaat (daarna nog afgesteld op de goed maten):
[img=http://img263.imageshack.us/img263/913/ ... iumln0.jpg]


fiets en renster in actie afgelopen dinsdag in Maasdijk:
[img=http://img263.imageshack.us/img263/5039 ... 869yg4.jpg]

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 14 jul 2007 02:39

icedevil schreef:fiets en renster in actie afgelopen dinsdag in Maasdijk:


Hé, daar was ik ook afgelopen dinsdag.
Je hebt eigenlijk helemaal gelijk, voor die paar tijdritten op een jaar is het eigenlijk van de zotte om speciaal iets nieuws aan te schaffen. Maar toch kon ik het niet laten... ;)

[img=http://us2.pixagogo.com/S5LaMqXOKRm-2P! ... CF9862.JPG]

Plaats reactie