Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 21 jan 2010 22:38

Taal is een non-discussie.
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 21 jan 2010 22:43

Vergeet niet een vlaai mee te nemen ;-)

tweety
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:46

tweety 21 jan 2010 23:03

Ik ben er één keer geweest en wat er al vaker gezegd is; je moet echt weten wat je wil, want anders kom je er niet uit. Om even 'lekker te winkelen' staat de winkel veel te vol, maarja dat uit zich wel weer in mooie prijsjes en genoeg keus. Hun webshop is trouwens wel mooi goedkoop!

Ik zit zelf te denken om daar mooie Sidi's aan te schaffen.
Zijn ze trouwens een beetje snel met leveren via de webshop?

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 26 jan 2010 21:46

Marcelb schreef:Ik ben er nu een aantal keren geweest en heb er heel gericht inkopen gedaan (wielen en onderdelen). Ik heb tot op heden geen reden om te klagen. Het is wel een erg drukke winkel en dat betekent mijns inziens dat je bij grote drukte niet kan en mag verwachten dat je uitgebreid geadviseerd wordt. Dan kun je beter terugkomen op een rustiger tijdstip. Dat overkomt mij ook wel eens bij mijn gewone FM.


Vandaag ben ik met mijn broer bij Salden geweest. Hij heeft voor €1250,- een Trek Madone 4.5 met 105 gekocht. Is gewoon een superbod.

Marcel omschrijft perfect hoe ik Salden heb ervaren. Als je gericht op zoek gaat en weet wat je wilt is het een perfect concept. Wil je echter een goed advies dan zou ik naar de vakman gaan. De meetmethode vind ik te beperkt, eigenlijk onverantwoord. Mijn broer wist echter zijn maten dus bij ons was het geen probleem. Weet je je maten nietm ga dan niet naar Salden.

Voor kleding? een supertent!

Tot slot, ik ben vriendelijk ontvangen door mensen met een licht Limburgs accent, ik heb me er niet aan gestoord.
Camerig is prachtig!

keesc0
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 nov 2009 14:39

keesc0 27 jan 2010 00:50

Ik heb vorig jaar mijn eerste fiets bij Salden gekocht.

Ik had een budget van €1000 en heb daarom voor Salden gekozen omdat je bij de lokale FM enkel een tiagra vind voor dat geld.

Ik wist al wel welke ik wilde hebben maar ik heb me voor de zekerheid daar op laten meten. Het was erg druk in de winkel en de service verschilde nog al per persoon.

De gene die mij de fiets verkocht ging me opmeten maar dit gebeurde alleen mbv de binnenbeenlengte. (en nog onnauwkeurig ook) Als je even op de fiets wil gaan zitten om te passen wordt je al raar aangekeken. Uiteindelijk dan ook een te grote fiets gekocht. Een trek 1.9 voor €999.

Mja, toen wist ik erg nog niet zo veel van als nu.

Het klopt dus wel wat men zegt, je moet precies weten welke je wil, en dus ook een 2e keuze hebben als het er opeens niet is.

Maar ik had het gewoon slecht getroffen qua verkoper want even later ging ik kleding kopen en die verkoper heeft me wel de hele dag perfect geholpen, ondanks dat het zeer druk was.

keesc0
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 nov 2009 14:39

keesc0 27 jan 2010 01:04

Trouwens nog een leuk detail;

ik moest de verkoper vertellen welke modellen ze allemaal hadden, hij zelf moest anders eerst in de computer kijken. :D


toch zou ik als beginnende wielrenner voor Salden kiezen. zo'n salden fiets met ultegra heeft een veel hogere restwaarde dan een kwalitatief mindere fiets, die voor jou perfect is afgesteld door de fietsenmaker. als blijkt dat je het toch niet leuk vindt en de fiets na een jaar weer verkoopt op MP, heb je minder kosten gemaakt.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 27 jan 2010 15:17

Gijs01 schreef:Ik spreekt Rotterdams en geloof me, ik gaat daar echt wel geholupuh worduh. Nee toch? Nou dan!


dan is Salden zoiezo een verademing want hoe je in Rotterdam bij de gemiddelde retailer geholpen wordt, dat is ook niet om naar huis te schrijven..
Anima Sana In Corpore Sano.

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 27 jan 2010 16:30

Kees c schreef: toch zou ik als beginnende wielrenner voor Salden kiezen. zo'n salden fiets met ultegra heeft een veel hogere restwaarde dan een kwalitatief mindere fiets, die voor jou perfect is afgesteld door de fietsenmaker. als blijkt dat je het toch niet leuk vindt en de fiets na een jaar weer verkoopt op MP, heb je minder kosten gemaakt.


Rest waarde van een salden (Massinni) fiets is zeker niet hoger dan die van een bekend merk. Mensen kiezen bij marktplaats altijd voor een bekender merk. Inruil bij een FM zal hij helemaal weinig opbrengen.

keesc0
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 nov 2009 14:39

keesc0 27 jan 2010 20:44

Ik heb het ook nergens over een massini, ik bedoel gewoon fietsen in het algemeen die je bij salden koopt, ik had een Trek gekocht. ;)

Als ik die zelfde fiets hier in de buurt koop betaal ik €1300.

Stel ik kom er na een jaar achter dat ik wielrennen toch niet zo leuk vind en ik verkoop hem op MP dan krijg ik er misschien €800 voor.

Bij Salden heb je dan 1000-800 = €200 betaald voor een jaar fietsen.
Bij de lokale FM heb je 1300-800= €500 betaald om een jaar te fietsen.

Vandaar mijn advies.

harry1969
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:46
Locatie: Assen

harry1969 27 jan 2010 22:32

Zaterdag een Giro Atmos en een Santini broek gekocht op=op superoffers.. vandaag binnen. Tevreden klant dus :)
Cube Ltc Comp (\'08)
Bulls Desert Falcon 1 (\'10)

Doelen dit jaar: Ventoux, Tecklenburger Rundfahrt, Fietsen in de Ardeche

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2010 22:50

Kees c schreef:Ik heb het ook nergens over een massini, ik bedoel gewoon fietsen in het algemeen die je bij salden koopt, ik had een Trek gekocht. ;)

Als ik die zelfde fiets hier in de buurt koop betaal ik €1300.

Stel ik kom er na een jaar achter dat ik wielrennen toch niet zo leuk vind en ik verkoop hem op MP dan krijg ik er misschien €800 voor.

Bij Salden heb je dan 1000-800 = €200 betaald voor een jaar fietsen.
Bij de lokale FM heb je 1300-800= €500 betaald om een jaar te fietsen.

Vandaar mijn advies.
Maar ja risico is nog al groot dat je bij Salden weg komt met een niet passende fiets en dan is fietsen niet leuk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 jan 2010 23:24

@ Kees C

Beetje tegenstrijdig je beredenering. Zelf zeg je een te groot frame mee te hebben gereden, al dan niet slecht getroffen met verkoper. Jij wist dat je een te groot frame hebt, maar dat weet een beginner niet. Die blijft met een te groot frame fietsen. Je moet een fiets kopen als je weet welke maat je moet hebben, want het advies is er zoals vaak gezegt af en toe belabberd.

Plaats reactie