Pagina 39 van 106
Lightweights
Geplaatst: 28 mei 2007 23:26
door sharkman
Licht eraan wat je gaat doen, voor een stukje toeren en minder dan 75 kg is 8 bar net genoeg maar over het algemeen is iets meer druk toch beter. Al naar gelang het parcours reed/rijd ik tot 11 bar en vooral op asfalt heeft dat gewoon voordelen.
Lightweights
Geplaatst: 29 mei 2007 14:44
door napoleon
Ik moet zeggen, dat het rijden met tubes me tot nu toe goed bevalt. Ik rijd met een druk van 8 a 8,5 bar(conti competition vectran), het comfort van de wielen verbaasd me echt, had veel harder verwacht, zeker omdat ik niet al te zwaar ben(57 kg).
Tegen het tikken van de ventielen, waar ik nu geen last van heb, heb ik voor de toekomst alvast van topeak speciale verlengers gekocht, die je na het pompen kan verwijderen.
Casran: bedankt! ik hoop dat de genoemde 500 km redelijk kloppen, dan is het zo voorbij, wanneer het langer blijft zal ik genoodzaakt zijn de komende cyclo in de Alpen met mijn ac 350/tune wieltjes te rijden(eigenlijk niet de bedoeling)
Geplaatst: 05 jul 2007 21:46
door dannyb.
Geplaatst: 06 jul 2007 01:20
door bazz
Dan zie jij meer als mij :rolleye:
Geplaatst: 06 jul 2007 01:36
door casran
... als ze nu nog beginnen beseffen dat ze aan materiaal een leuk placebo kunnen hebben, kunnen LWs het wielrennen redden!
Geplaatst: 06 jul 2007 11:28
door dannyb.
bazz schreef:Dan zie jij meer als mij :rolleye:
Toen ik ze postte deden ze het nog.
Geplaatst: 15 jul 2007 20:33
door meeuh
Ik vroeg me af hoe je een leightweight wiel recht? Spaken lopen rond de as en er is geen niple of wat dan ook om ze aan te spannen. Ik kan me niet voorstellen dat het niet voorkomt dat er een klein slagje in het wiel komt. Hieromtrend heb ik nog nooit iets gelezen dus laat maar komen die info
Geplaatst: 15 jul 2007 20:39
door marino
Pozzato en Rogers rijden/reden ook met Lightweights in de Tour. Wel mooi om te zien dat veel toprenners toch het liefst op deze wielen rijden!
Geplaatst: 15 jul 2007 20:52
door timowr
Of ze er "het liefst" op rijden is daar niet zomaar uit af te leiden. Pozzato en Zabel hebben een sponsorcontract met Lightweight. Rogers zou kunnen want T-Mobile gebruikt die wielen nadat ze een weekeinde gebruikten om verschillende wielen te testen. Al kan zegt dat oook weer niet alles. Zie Cavendish die SRM op zijn fiets heeft maar het niet gebruikt, zelfs onzin vindt.
Geplaatst: 16 jul 2007 01:23
door casran
TimoWr schreef:Of ze er "het liefst" op rijden is daar niet zomaar uit af te leiden. Pozzato en Zabel hebben een sponsorcontract met Lightweight. Rogers zou kunnen want T-Mobile gebruikt die wielen nadat ze een weekeinde gebruikten om verschillende wielen te testen. Al kan zegt dat oook weer niet alles. Zie Cavendish die SRM op zijn fiets heeft maar het niet gebruikt, zelfs onzin vindt.
Wat Pozzato en Zabel betreft is het overigens zo dat hun sponsorcontract enkel het krijgen van de wielen inhoudt, en dit op vraag van die 2 renners zelf is gebeurd en deze 2 renners zélf bij hun team dat hebben moeten verdedigen. Als een sponsorcontract maar zo beperkt is, krijgen renners van dit niveau dat bij elk wielenmerk losgeweekt, alleen moet hun ploegleiding het nog slikken. Ik ken een toprenner (met Pro Tour zeges op z'n naam!) die in het team van 1 van beide renners zit, heel graag met LWs zou rijden en ook een paar setjes zou krijgen (gelijkaardig contract als Pozzato en Zabel), maar het niet mag van het team!
Bij T-Mobile mocht elke renner in deze Tour zélf beslissen waarmee hij reed. Dus als je deze Tour LWs ziet, is dat telkens de keuze van de renner.
Het is natuurlijk iets anders met Unibet.com... dat is sponsoring, of ze 't nu zouden willen of niet!