Vandaag gezien...een korte broek
-
- Forum-lid
Eh, Einstein, ik sloot me aan bij jouw verhaal...
(Is een reactie op Stokie)
- thestudent
- Forum-lid HC
Vandaag nog wel de lange broek, maar wel de lange mouwen in de kast laten hangen. Wel een extra shirtje eronder. Heb vandaag 2 mensen met korte broek gezien en een paar met korte mouwen. Het was best goed te doen en heb het niet te koud gehad.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Remmiedepemmie schreef:Eh, Einstein, ik sloot me aan bij jouw verhaal...
Dan interpreteer ik het anders wellicht...
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Veel korte broeken gezien joh, grappig, reed ik mijn rondje in mijn lange broek, jasje handschoenen etc in herstel en allemaal gatsen met blote harige benen die me voorbij stoempten.
Was wel enorm lekker in het zonnetje vandaag
Was wel enorm lekker in het zonnetje vandaag
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
Stokie schreef:Remmiedepemmie schreef:Eh, Einstein, ik sloot me aan bij jouw verhaal...
Dan interpreteer ik het anders wellicht...
Zoals jij zei, bij een koers span je je zodanig in dat een korte broek mogelijk is. Diezelfde inspanning kan natuurlijk ook bij een training, totdat zaken als een stoplicht je doen stoppen. En dan vat je kou. Dus geen korte broek bij het trainen.
Zelf draag ik overschoenen en wintercollant tot de twaalf graden, beenstukken tot de 20 graden.
ik ook beenstukken tot 20 graden.. Ook op de wielerbaan rijd ik het hele winterseizoen door met arm en beenstukken. Daar is het een graad of 15..
Bij een training haal je nooit de inspanning van een koers. In een koers rijd je hoog D1 tot laag D3 en dan rijd je 44km/u. Dat betekent dat je op dat moment al veel omwentelingen maakt. In klassiekers gebeurd dat doorgaans 3 van de vier uur.
Op training doe ik wel blokjes en dan is het funest als je tussen de blokjes in, als je bezweet bent, D1 gaat rijden. Dan heb ik liever iets meer aan.
Ook voor toerfietsers is te vroeg een korte broek niet verstandig denk ik. Toerders rijden vaak al zwaar en dat is al niet echt heel goed voor de knieen. Laat staan nog zo'n koude bries erover.. Dan kan je het wel 'warm' hebben, maar dat wil echt niet zeggen dat het goed voor je spieren is.
Bij een training haal je nooit de inspanning van een koers. In een koers rijd je hoog D1 tot laag D3 en dan rijd je 44km/u. Dat betekent dat je op dat moment al veel omwentelingen maakt. In klassiekers gebeurd dat doorgaans 3 van de vier uur.
Op training doe ik wel blokjes en dan is het funest als je tussen de blokjes in, als je bezweet bent, D1 gaat rijden. Dan heb ik liever iets meer aan.
Ook voor toerfietsers is te vroeg een korte broek niet verstandig denk ik. Toerders rijden vaak al zwaar en dat is al niet echt heel goed voor de knieen. Laat staan nog zo'n koude bries erover.. Dan kan je het wel 'warm' hebben, maar dat wil echt niet zeggen dat het goed voor je spieren is.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik die ook heb zien fietsen. Maar dat was vorige week donderdag (meen ik).Stephan68 schreef:Zelfs een in de volgende outfit: slippers, korte atletiekbroekje en atletiekshirt zonder mouwen.........op een hybridefiets. Aan zijn kuiten en bovenbenen te zien was het een behoorlijk sportief figuur. Hij fietste ook best stevig door alleen die slippers........geen gezicht........
Gister vooral lange broeken gezien, maar ook wat korte broeken waaronder een dame op de racefiets om half 10 's ochtends. Was toen nog vrij fris zeg maar.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Nou, vanmorgen uiteraard een lang broek aan, maar vanmiddag was het echt heerlijk fietsen met een korte broek. TT-fiets mee naar het werk, dus op de terugweg lekker doorgekacheld.
Overigens snap ik bovengenoemde argumenten best hoor, maar ik fiets inmiddels al 25 jaar zonder blessures. In de beginjaren fietste ik met korte broek de winter door, maar dat was meer een budgetkwestie.
Overigens snap ik bovengenoemde argumenten best hoor, maar ik fiets inmiddels al 25 jaar zonder blessures. In de beginjaren fietste ik met korte broek de winter door, maar dat was meer een budgetkwestie.
Wheely schreef:
stoere guyz
Waar slaat dat nou weer op, twas heerlijk weer vandaag, ben ook wezen mountainbiken met een korte broek en ik had het stik heet.
@ Wheely: was de vergeten toe te voegen. Maar nu ben ik daar in het algemeen niet zo scheutig mee.
Opmerking was zeker niet denigrerend of beledigend bedoeld.
Misschien ben ik nu eenmaal een koukleum........
-
- Forum-lid
Vandaag voor het eerst met korte broek. Was leuk en ik denk niet dat ik daarmee een verkoudheid kan op doen. Wel bovenaan nog 2 truien met lange mouwen en een winddicht mutsje onder de helm. 110 km afgehaspeld aan 27 moyenne.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Stephan68 schreef:Wheely schreef:
stoere guyz
Waar slaat dat nou weer op, twas heerlijk weer vandaag, ben ook wezen mountainbiken met een korte broek en ik had het stik heet.
@ Wheely: was de vergeten toe te voegen. Maar nu ben ik daar in het algemeen niet zo scheutig mee.
Opmerking was zeker niet denigrerend of beledigend bedoeld.
Misschien ben ik nu eenmaal een koukleum........
oké ;)