Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 05 jan 2010 13:16

6 Banenmarathon in Haarlem afgelopen zondag
Afbeelding

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 05 jan 2010 17:47

[quote="Arepol"]
Vandaag ff kort op het ijsbaantje in Schipluiden gereden, maar ik kan maar niet wennen aan dat 'natuurijs' :p [/quote]

Tssss......beetje te verwend met dat gladde kunst-ijs...;-)

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 09 jan 2010 23:08

Kon het niet laten om vandaag in de sportschool even op de concept2 te kruipen.
Ik verwachtte er niet al teveel van, want ik had net twee uur spinning achter de rug en, belangrijker nog, het was al meer dan een half jaar geleden dat ik nog serieus op dat apparaat getraind had.
Viel niet tegen: 7:37 over 2k. Ging redelijk soepel en ik kon een aflopend schema vasthouden (1.51 over de laatste 500m).
Nu slaat de twijfel een beetje toe: zal ik mezelf een doel stellen en beginnen aan een programma? Of toch maar focussen op spinnen en fietsen?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 09 jan 2010 23:11

[quote="Geer"][quote="Arepol"]
Vandaag ff kort op het ijsbaantje in Schipluiden gereden, maar ik kan maar niet wennen aan dat 'natuurijs' :p [/quote]

Tssss......beetje te verwend met dat gladde kunst-ijs...;-)

[/quote]

Daar tegenover kan ik totaal niet schaatsen op een kunstbaan, en dan heb ik de slag weer een beetje te pakken glij ik weer onderuit...
Alsof ik mer grip heb op natuurijs ofzo!
mijn Flickr

harmeninho
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:25

harmeninho 10 jan 2010 00:06

[quote="mister_arby"][quote="Harmeninho"]Ik ben gaan hardlopen omdat ik de Tacx spuugzat was. Die staat binnenkort te koop.
Nu loop ik drie of vier keer per week zolang het koud en nat is. Ik begin het ook wel leuk te vinden. Mooie loopschoenen gekocht. Waren mijn fietsschoenen maar zo mooi.
In die runnerswinkel moest ik over een band lopen. Kon mijn loop geanalyseerd worden. Zei die jongen dat ik geen geschikt lichaam had voor hardlopen. Tja lekker belangrijk: ik ben 54! Ik wil conditie opbouwen voor het wegseizoen op mijn Pina!!
Ik doe ook mijn Edge 605 in mijn jack. Kan ik ook mijn vorderingen bijhouden.
Ik ga vandaag of morgen voor het eerst 10 kilometer binnen het uur lopen. Ook kicken hoor.[/quote]

Niet iedereen is als een marathonloper gebouwd, maar geen geschikt lichaam voor het hardlopen is onzin. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, met extreem veel overgewicht moet je oppassen. Maar in dat geval moet je ook oppassen voordat je op Pina gaat fietsen.

Welke winkel ben je geweest? Want een analyse doen op een loopband lijkt mij niet zo geschikt. Lopen op een loopband is namelijk heel onnatuurlijk. Normaal moet je namelijk je voet afrollen en afzetten. Nu gaat je been door de band automatisch al naar achteren. Een goede landing en rolfase kun je zo nooit goed bekijken.
[/quote]

Ik ben daar vooral geweest (Livit op Goudsesingel, Rotterdam) op advies van mijn huisarts. Ik had veel last van pijn en stijfheid in mijn kuitpieren. Na die test op de loopstrip (het is geen bewegende band) kon de voetafwikkeling worden geanalyseerd. Dat was het enige doel. En dat leverde een advies op voor een geschikte schoen en een extra zooltje onder mijn rechtervoorvoet. Ik heb geen pijn in mijn kuit meer.
Cinglé

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 11 jan 2010 12:06

Het fietsen komt er niet van en de drang om te sporten wordt steeds groter.
Ook zijn er wat pondjes bij gekomen en de conditie moet wel op peil gehouden worden.

Dus vanochtend weer de hardloopschoenen aangetrokken voor
les 10 van Start to Run.

Na 5 weken niet meer te hebben hardgelopen, ben ik een paar schema's terug gegaan en het viel al met al niet tegen :D

aartb
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:15

aartb 11 jan 2010 13:45

Vandaag lig ik helaas ziek op de bank, maar afgelopen zaterdag heb ik met een vriend anderhalf uur gelanglaufd bij Hoog Buurlo, tussen Apeldoorn en Kootwijk.
Een stuk van de gele wandelroute, daarna een stuk van de mountainbikeroute en daarna een stuk van de rode wandelroute. Het was prachtig, voldoende sneeuw en kleine hoogteverschillen.
Klimmen is zwaar!!!

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 13 jan 2010 12:54

Beterschap Aart.


Vandaag in de vroeg ochtend les 11 gedaan van Start to Run. De spieren voelden wel wat stijf.
Dus heb ik een langere warming-up gedaan, daarna ging het weer redelijk.
Merk wel dat de conditie iets minder is, maar het gaat lekker zo.

Vanmiddag nog een D1 training (fiets) naar het werk, om dan vanavond weer in D2 terug te gaan.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 17 jan 2010 22:50

Ik weet niet of je het sport kunt noemen, maar toch:

Afgelopen vrijdag was het weer zover, volgens mij mijn tiende deelname aan de 21e editie van de Wampex in Vledder. De start en de finish zijn de brandweerkazerne in Vledder, gemeente Westerveld.

Een Wampex (afkorting voor weekend amfibie expeditie) kunnen je het beste omschrijven als een loop van ongeveer 30 kilometer, waar je gemiddeld zo’n 8 tot 10 uur over doet. Je loopt met een team van bij voorkeur 6 personen. Er doen 90 (!) teams aan mee.

Je krijgt een routeboekje mee, waarin de verschillende routes staan. Deze routes zijn zeer verschillend en kunnen elk jaar weer anders zijn. Enkele soorten routes die kunnen voorkomen zijn: een coördinatenroute, het lopen en werken met een kompas, een blinde vlekroute (je hebt een landkaart, waaruit een stuk mist), een strippenroute, een reflectorroute en een smiley-route. Tijdens deze routes kom je verschillende opdrachten tegen die uitgevoerd moeten worden, vaak om verder de route te vervolgen of om geen strafpunten te krijgen. Deze opdrachten zijn elk jaar weer anders.

Een Wampex is een uitdaging voor de deelnemers, een tocht voor degene die van avontuur houdt. Onderweg zul je elkaar moeten helpen om opdrachten uit te voeren en om door te gaan op moeilijke momenten. Niet alleen aan jezelf denken, maar ook aan de rest van de groep. Afzien hoort daar ook bij. Gezamenlijk beslissingen moeten nemen, risico’s durven nemen. Als er iets fout gaat, niet op elkaar schelden, maar gewoon verder gaan. Water is, hoe kan het ook anders met een brandweer, de rode draad van de Wampex.
Onderweg zijn er door de organisatie een aantal letters verstopt. Loop je niet de goede route, dan krijg je geen letters te zien en per letter een half uur straftijd aan de broek. Deze editie hadden we ook een stempelkaart voor de opdrachten.

Ik startte deze editie samen met een collega, twee oud-collega’s, een oud-collega van hen en één van hun spinningmaten. We zouden starten om 18:03 uur en dienden bij voorkeur uiterlijk 20 minuten daarvoor in de brandweerkazerne aanwezig te zijn. 12 minuten voor de start konden we onze routeboekjes in ontvangst nemen en de opdrachten onderling verdelen om deze voor te bereiden. Dit keer moesten we bijvoorbeeld een plattegrond die in stukjes was verdeeld aan elkaar zetten (een kwestie van knippen en plakken, maar we hadden helaas geen lijm of plakband, dus de kaartstukjes maar vastgemaakt met een pleister). Ook was er een route door een doolhof die we alvast konden intekenen, enz.

Omdat zes uur voor de meesten etenstijd is, hadden we besloten om het eten dit jaar maar te vervroegen en hebben we om 16.00 uur bij het plaatselijke Chinees restaurant afgesproken. Na een zeer smaakvol rijsttafelmenu zijn we al om kwart over vijf klaar en vertrekken we naar de brandweerkazerne.

Dit jaar ging de route deels over het Dwingelderveld, een gebied dat ik wel ken van de vele veldtoertochten in het najaar en winter. Zo niet deze editie: de sneeuw maakte het moeilijk om paden in het bos te herkennen, sloten waren voorzien van verraderlijke sneeuwduinen. De sneeuw had dit jaar wel een groot voordeel: je kunt gemakkelijk sporen zien van andere lopers.

We waren gevraagd om een bordje mee te nemen met daarop de groepsnaam en het startnummer. Waar dit voor nodig was, liet zich raden: nadat we bovenin een klimrek waren geklommen, werd de groep gevraagd om door een grote fotolijst naar beneden te kijken. Een fotograaf maakte vanaf beneden vanaf ongeveer vijf meter hoogte een foto van de groep.

De organisatie heeft naar mijn idee toch ook wat sadistische trekjes, want nog niet eerder ben ik zo vaak over het water gemoeten als deze editie. Na nog geen drie kilometer lopen hadden we al drie opdrachten achter de rug die over het water gingen. De eerste hindernis was een grote PVC-buis, waarin je moest kruipen en over een vaart moest. De tweede was een touwbrug, die niet al te strak gespannen was, zodat je met de groepsleden het touw strak moest houden. De derde tenslotte, was een serie planken over drie drijvers waarover je kon lopen (of kruipen). Het ijs rondom de drijvers was daar al gebroken en niet sterk genoeg om over te lopen.

Ook lieten ze ons dit keer weer een kilometer of drie met een houten balk (bongel) door de maisvelden en een stukje bos lopen.

Onderweg is er steevast een chocopost, waar je even kunt zitten en een broodje eten. Deze was dit jaar in een houten gebouw van Camping Diever.

Omdat we naar mijn idee voldoende ervaren kompaslezers hadden, heb ik me dit jaar niet veel met de opdrachten bemoeid.
Eén van onze groep raakte halverwege een touwbaan tot zijn billen in het ijskoude water, maar kon zich snel, zonder dat zijn sokken nat werden, weer terug op de kant trekken.

We hebben de route deze keer zonder al te veel tijdverlies gelopen en kwamen rond half drie ’s nachts na een tocht van ongeveer acht en een half uur weer terug in de kazerne. Dinsdag is de uitslag op internet terug te vinden.


Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 18 jan 2010 00:00

Vandaag 21km hardgelopen. Ging niet eens zo beroers. laatste kwatier tikkie stroef. Maar ik mag niet klagen. Op naar de marathon in mei.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 30 jan 2010 17:13

Het was zulk mooi weer vandaag dat ik ruim een uur heb gewandeld. Het was gewoon warm in de zon.

Morgenochtend lekker spinnen. Dat wilde ik vanmorgen ook, maar als ik eenmaal achter de pc zit vergeet ik de tijd. In plaats daarvan heb ik krachttraining gedaan door mijn stoep en die van alle buren schoon te maken.

aartb
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:15

aartb 30 jan 2010 19:01

Vandaag een poging gedaan om met één van m'n fietsmaten te gaan langlaufen. We hebben het op twee plaatsen geprobeerd (Hoog Buurlo en de Aardhuisweg bij Uddel), maar er lag gwoon net te weing sneeuw.
Misschien dat er vanavond of vanacht nog wat bijvalt, dan ondernemen we morgen nogmaals een poging. En anders... wordt het gewoon weer fietsen....
Klimmen is zwaar!!!

Plaats reactie