het doping-debat !
Ahaaa , is Moreau al eens betrapt ja? En dan nog gaan zwetsen over ocharme die Moreau zonder rede beschuldigen?
Wel grappig, maar ook naief...
En de Grote Lance? Wie is dat dan wel? Nog altijd degene die Basso en ullrich in de vernieling reed toch? Geeeuw..... droom maar verder.
Wel grappig, maar ook naief...
En de Grote Lance? Wie is dat dan wel? Nog altijd degene die Basso en ullrich in de vernieling reed toch? Geeeuw..... droom maar verder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
delirium schreef: En de Grote Lance? Wie is dat dan wel? Nog altijd degene die Basso en ullrich in de vernieling reed toch? Geeeuw..... droom maar verder.
Helemaal clean uiteraard......
Less is bore
Daniel1975 schreef:delirium schreef: En de Grote Lance? Wie is dat dan wel? Nog altijd degene die Basso en ullrich in de vernieling reed toch? Geeeuw..... droom maar verder.
Helemaal clean uiteraard......
dromen onder invloed kan ook best leuk zijn! Maar dan zou ik iets anders aanraden als de gangbare producten in het wielermilieu
8 Juli: Festina-verzorger Willy Voet wordt aan de Belgisch-Franse grens geklist met 400 ampullen verboden middelen, voornamelijk EPO.
15 juli: na de aankomst van de vierde Tour-rit worden Festina-ploegleider Roussel en Festina-dokter Rijckaert opgepakt en ondervraagd in Cholet. Enkele dagen later worden ze in voorlopige hechtenis geplaatst. Roussel bekent dat er sprake is van georganiseerd dopinggebruik in zijn ploeg.
17 juli: Tour-directeur Jean-Marie Leblanc beslist de Festina-ploeg uit de Tour te zetten.
18 juli: in de Tour lekt uit dat ook de TVM-ploeg bij een EPO-affaire is betrokken. Op 4 maart werden in Courcy (Reims) bij een controle in de vrachtwagen van de ploeg 104 ampullen EPO aangetroffen.
24 juli: TVM-ploegleider Cees Priem en ploegarts Miachelkov worden in beschuldiging gesteld. Brochard, Zülle, Meier, Dufaux en Moreau bekennen doping te hebben gebruikt. Willy Voet wordt vrijgelaten.
15 juli: na de aankomst van de vierde Tour-rit worden Festina-ploegleider Roussel en Festina-dokter Rijckaert opgepakt en ondervraagd in Cholet. Enkele dagen later worden ze in voorlopige hechtenis geplaatst. Roussel bekent dat er sprake is van georganiseerd dopinggebruik in zijn ploeg.
17 juli: Tour-directeur Jean-Marie Leblanc beslist de Festina-ploeg uit de Tour te zetten.
18 juli: in de Tour lekt uit dat ook de TVM-ploeg bij een EPO-affaire is betrokken. Op 4 maart werden in Courcy (Reims) bij een controle in de vrachtwagen van de ploeg 104 ampullen EPO aangetroffen.
24 juli: TVM-ploegleider Cees Priem en ploegarts Miachelkov worden in beschuldiging gesteld. Brochard, Zülle, Meier, Dufaux en Moreau bekennen doping te hebben gebruikt. Willy Voet wordt vrijgelaten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
fiedoo schreef:@ marconi: 2 bedenkingen: ik dacht bij dopingcontrole dat de aangeduide renners zich altijd moeten aanbieden, ook bij opgave;
Moreau is ook een vroegere dopingzondaar ( waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hij nu nog zondigt).
Dat zal wel zo zijn maar de winnaar in ieder geval! En die afstapten waren grote kanshebbers met een "grote reputatie". Die namen het zekere voor het onzekere en drukten hun snor.
Er zullen weinig renners zijn die niets gebruikten. Als kopmannen zich, zoals nu blijkt, vol proppen met die rotzooi hoe moeten de knechten dan meekomen? Dát is volgens mijn mening de grote makker. Je wordt als broodrenner gewoon gedwongen om ook te zondigen wil je je baantje behouden.
Laten we nu eens gewoon normaal denken. Als iedereen clean rijdt dan blijven de onderlinge "natuurlijke "verschillen ook bestaan. Met doping ook , mits ALLE coureurs doping gebruiken. Gevaar: Onnodig opjutten van een lichaam over zijn natuurlijke grenzen. Als wielerenthousiast en toeschouwer vindt ik doping bedrog en gezondheidsbedreigend. Doe nu eens normaal en ga een wedstrijd aan op een sportieve en eerlijke wijze ipv met al die kunstmiddeltjes uit de laboratoria waar louche figuren zoals die Dr Fuentes zich schandalig aan verrijken.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Deze week in een ruk het boek van jefke bidon eindelijk kunnen lezen. Het lijkt me zeer waarheidsgetrouw, spijtig genoeg.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
je hebt volledig gelijk, 'k wou er enkel maar op wijzen dat je niet zomaar aan de dopingcontrole kan ontsnappen.Marconi schreef:fiedoo schreef:@ marconi: 2 bedenkingen: ik dacht bij dopingcontrole dat de aangeduide renners zich altijd moeten aanbieden, ook bij opgave;
Moreau is ook een vroegere dopingzondaar ( waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hij nu nog zondigt).
Dat zal wel zo zijn maar de winnaar in ieder geval! En die afstapten waren grote kanshebbers met een "grote reputatie". Die namen het zekere voor het onzekere en drukten hun snor.
Er zullen weinig renners zijn die niets gebruikten. Als kopmannen zich, zoals nu blijkt, vol proppen met die rotzooi hoe moeten de knechten dan meekomen? Dát is volgens mijn mening de grote makker. Je wordt als broodrenner gewoon gedwongen om ook te zondigen wil je je baantje behouden.
Laten we nu eens gewoon normaal denken. Als iedereen clean rijdt dan blijven de onderlinge "natuurlijke "verschillen ook bestaan. Met doping ook , mits ALLE coureurs doping gebruiken. Gevaar: Onnodig opjutten van een lichaam over zijn natuurlijke grenzen. Als wielerenthousiast en toeschouwer vindt ik doping bedrog en gezondheidsbedreigend. Doe nu eens normaal en ga een wedstrijd aan op een sportieve en eerlijke wijze ipv met al die kunstmiddeltjes uit de laboratoria waar louche figuren zoals die Dr Fuentes zich schandalig aan verrijken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
timper schreef:Deze week in een ruk het boek van jefke bidon eindelijk kunnen lezen. Het lijkt me zeer waarheidsgetrouw, spijtig genoeg.
Leest het een beetje als een leuk boek? is het maw goed geschreven?
delirium schreef:timper schreef:Deze week in een ruk het boek van jefke bidon eindelijk kunnen lezen. Het lijkt me zeer waarheidsgetrouw, spijtig genoeg.
yep,zeker als je de renners is kwestie een beetje kent van vroeger. Je leest het eigenlijk liever niet he, maar ja...
trek x 500 2008
timper schreef:delirium schreef:timper schreef:Deze week in een ruk het boek van jefke bidon eindelijk kunnen lezen. Het lijkt me zeer waarheidsgetrouw, spijtig genoeg.
yep,zeker als je de renners is kwestie een beetje kent van vroeger. Je leest het eigenlijk liever niet he, maar ja...
dan ga ik maar eens langs de standaard gaan.
Het is een leuk boek, ik heb het ook gelezen. Veel van de feiten zijn inmiddels bevestigd door de renners zelf, dus ik ben geneigd alles te geloven dat hij opschrijft.