Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 07 jul 2012 18:32

Volgens mij gaan we morgen eerst een kort ritje tegemoet dan tijdrijden en dan pas rusten...

Morgen wordt overigens een rare rit denk ik... De hele dag op en af en "slechts" 160 km, een hoop mannen/ploegen die iets goed moeten maken dus wat zal het het eerste uur hard gaan!

bince
Forum-lid

bince 07 jul 2012 19:25

Hopelijk gaat Rabo het eindelijk over een andere boeg gooien, voor zo'n grote ploeg is het al jaren veel te slecht. Gesink weg en in het vervolg alles op Mollema???

dc
Forum-lid

dc 07 jul 2012 19:27

bince schreef:Hopelijk gaat Rabo het eindelijk over een andere boeg gooien, voor zo'n grote ploeg is het al jaren veel te slecht. Gesink weg en in het vervolg alles op Mollema???

Ja! *Pakt schort en slagersmes* Laten we de beste ronderenner in bijna 20 jaar gewoon compleet kapot maken!

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 07 jul 2012 20:01

bince schreef:Hopelijk gaat Rabo het eindelijk over een andere boeg gooien, voor zo'n grote ploeg is het al jaren veel te slecht. Gesink weg en in het vervolg alles op Mollema???
Jij moet iets doen met zo'n analytisch vermogen.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

roodhoofd
Forum-lid

roodhoofd 07 jul 2012 20:02

dc schreef:
teamorange schreef: Nu nog even het klassement bekijken ... SKY vs. BMC dan was het vandaag duidelijk voor de Engelsen
Qua klassement en qua breedte van de ploeg zeer zeker. Maar ik denk dat Cadel beter klautert dan Brad. Cadel is zeker moreel medewinnaar.

Morgen gaat duidelijkheid scheppen.
Vond ik ook! Cadel leek net iets sterker dan Wiggins. Dat geeft mij hoop! Op Froome stond geen maat op die laatste klim.
Wat ik niet goed snap, is waarom Garmin en BMC zoveel werk hebben gedaan aan het terughalen van de vluchters. Sky kwam pas in de aanloop van de Planche aan bod, en reed toen de andere ploegen er af... hadden die niet te vroeg te hard gewerkt? En waarom, wat was hun belang zo vroeg? Hadden ze dat werk niet meer aan Sky en/of Radioshack moeten laten?

roodhoofd
Forum-lid

roodhoofd 07 jul 2012 20:24

Wel over een andere boeg, maar niet zoals jij bedoelt. Ik baal dat de Rabo-jongens gisteren en vandaag zoveel tijd verloren. Het klassement is naar de knoppen, van Gesink nog een stuk erger dan van Mollema. Maar ook de plaats van Mollema is niet meer zo dat de ploeg zich op zijn klassement zou moeten richten... moet je dan blij zijn als er nog een top 20 in Parijs uitkomt?!

Nee dus. Vergeet de klassementen. Ga voor het dagsucces! Horses for courses... kies de etappes uit die bij de verschillende renners passen, en gaan met die banaan! Iemand mee in de ontsnapping, en anderen voor de laatste kilometers als de ontsnapping toch ongedaan wordt gemaakt. Voor elke dag (nou ja, de dagen waarop je mogelijkheden ziet) een uitgekookte strategie. Je hebt nu niet veel meer te verliezen en kunt dus inzetten op winnen. Als dat tot spanning en tot winst in berg- of andere etappes leidt, is een deel van de ellende van gisteren en vandaag weer goedgemaakt. Het feit dat Gesink en Mollema voor het klassement geen (grote) bedreiging vormen kan daar bij helpen.

Maar misschien is ook dat dagdromerij. Sky leek wel heel erg sterk vandaag, en BMC lijkt met ze mee te werken. Misschien wordt het anders, nu Wiggins het geel heeft... legt BMC de druk meer bij Sky. En daar moet op een gegeven moment toch ook sleet op komen!

dc
Forum-lid

dc 07 jul 2012 20:30

roodhoofd schreef:Maar misschien is ook dat dagdromerij.
Het wordt hopen op de (bergop)spurt van Bauke en de ontsnappingen van LL Sanchez.

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 07 jul 2012 20:47

Mollema zie ik nog wel terugvechten de komende weken, Gesink niet. Net als vorig jarig wederom gevallen. Vele toppers niet. Kennelijk kan hij zijn dominantie in het peloton niet genoeg afdwingen. Klinkt wellicht hard, maar Gesink is gewoon een goede voor een dagzege, mentaal niet hard genoeg voor een grote ronde als het er echt op aan komt (= de Tour).

Anselmo Fuerte
Forum-lid

Anselmo Fuerte 07 jul 2012 20:59

roodhoofd schreef:
dc schreef:
teamorange schreef: Nu nog even het klassement bekijken ... SKY vs. BMC dan was het vandaag duidelijk voor de Engelsen
Qua klassement en qua breedte van de ploeg zeer zeker. Maar ik denk dat Cadel beter klautert dan Brad. Cadel is zeker moreel medewinnaar.

Morgen gaat duidelijkheid scheppen.
Vond ik ook! Cadel leek net iets sterker dan Wiggins. Dat geeft mij hoop! Op Froome stond geen maat op die laatste klim.
Wat ik niet goed snap, is waarom Garmin en BMC zoveel werk hebben gedaan aan het terughalen van de vluchters. Sky kwam pas in de aanloop van de Planche aan bod, en reed toen de andere ploegen er af... hadden die niet te vroeg te hard gewerkt? En waarom, wat was hun belang zo vroeg? Hadden ze dat werk niet meer aan Sky en/of Radioshack moeten laten?
Sky en garmin zitten in de slag.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 07 jul 2012 21:43

ruud_k schreef:Mollema zie ik nog wel terugvechten de komende weken, Gesink niet. Net als vorig jarig wederom gevallen. Vele toppers niet. Kennelijk kan hij zijn dominantie in het peloton niet genoeg afdwingen. Klinkt wellicht hard, maar Gesink is gewoon een goede voor een dagzege, mentaal niet hard genoeg voor een grote ronde als het er echt op aan komt (= de Tour).
Laten we de 27 jarige Gesink inderdaad nu afschrijven voor de rest van zijn carrière. De 2 topfavorieten Wiggins & Evans laten zien hoeveel jaren van training / het rijden van grote rondes nodig zijn om tot de absolute top te horen. Evans was 28 toen hij z'n eerste tour reed (7e plaats) om op 34 jarige leeftijd te winnen. Wiggins 26 bij zijn eerste deelname (123e) om op zijn 29e voor het eerst een serieus klassement te rijden (4e plaats) en nu als 32 jarige op zijn absolute top.
Gazelle Team TVM \'99

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 07 jul 2012 21:55

Schleck was 28 bij z'n topnoteringen, Armstrong 28 tijdens z'n eerste touroverwinning, Cadel 3 jaar geleden al wereldkampioen, Contador op 25 jarige leeftijd al 3 rondes gewonnen. Laten we Gesink zeker niet afschrijven, maar goede renners komen wel rond die leeftijd bovendrijven. Dat zie je wellicht niet altijd direct aan de prestaties, wel aan het karakter...

dc
Forum-lid

dc 07 jul 2012 22:04

ruud_k schreef:Schleck was 28 bij z'n topnoteringen, Armstrong 28 tijdens z'n eerste touroverwinning, Cadel 3 jaar geleden al wereldkampioen, Contador op 25 jarige leeftijd al 3 rondes gewonnen. Laten we Gesink zeker niet afschrijven, maar goede renners komen wel rond die leeftijd bovendrijven. Dat zie je wellicht niet altijd direct aan de prestaties, wel aan het karakter...
In de Ronde van Frankrijk startte Gesink met een sterke proloog, waarin hij slechts 20 seconden op de meeste toppers verloor en zelfs tijd won op onder andere Andy Schleck. Na afloop van de chaotische tweede rit over het parcours van Luik-Bastenaken-Luik bleek Gesink een scheurtje in de ellepijp van zijn linkerarm te hebben opgelopen. De volgende etappe kon hij wel gewoon van start, maar kwam hij ten val. Hij liep flinke achterstand op en had veel last van zijn blessures, maar kon de ronde vervolgen. In de bergritten hield hij lang stand, reed met de besten mee omhoog en finishte in Morzine-Avoriaz als derde. In de Pyreneeën hing hij echter vaak aan het elastiek, en moest hij de absolute toppers, onder wie ploegmaat Mensjov, af en toe laten gaan. Hij steeg in het derde weekend wel naar een zesde plaats in het tussenklassement, waarop hij de Tour ook eindigde.

Plaats reactie