Cervélo
Kun je nagaan hoeveel verstand de gemiddelde prof van zijn materiaal heeft. George Hincapie reed met een vork met een alu vorkpijp en die brak pas nadat hij er kort ervoor op was gevallen....
En aangezien de fietsen minimaal 6.8 kg moeten wegen (dat halen de meeste merken makkelijk) is de genoemde 850 gram compleet irrelevant en zou ik voor de gemiddelde klinkerkoers eerder kiezen voor een zwaarder frame.
En aangezien de fietsen minimaal 6.8 kg moeten wegen (dat halen de meeste merken makkelijk) is de genoemde 850 gram compleet irrelevant en zou ik voor de gemiddelde klinkerkoers eerder kiezen voor een zwaarder frame.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 November 2006
Kun je nagaan hoeveel verstand de gemiddelde prof van zijn materiaal heeft. George Hincapie reed met een vork met een alu vorkpijp en die brak pas nadat hij er kort ervoor op was gevallen....
En aangezien de fietsen minimaal 6.8 kg moeten wegen (dat halen de meeste merken makkelijk) is de genoemde 850 gram compleet irrelevant en zou ik voor de gemiddelde klinkerkoers eerder kiezen voor een zwaarder frame.
Waarom? Een licht en sterk frame is dan juist ideaal. Want dan kune je met stevigere en zwaardere andere componenten rijden en toch op 6,8 blijven.
Bijvoorbeeld een wat stevigere stuur/pen combi of zadel, zadelpen, extra stuurlintje, relaxtere geometrie etc
Kun je nagaan hoeveel verstand de gemiddelde prof van zijn materiaal heeft. George Hincapie reed met een vork met een alu vorkpijp en die brak pas nadat hij er kort ervoor op was gevallen....
En aangezien de fietsen minimaal 6.8 kg moeten wegen (dat halen de meeste merken makkelijk) is de genoemde 850 gram compleet irrelevant en zou ik voor de gemiddelde klinkerkoers eerder kiezen voor een zwaarder frame.
Waarom? Een licht en sterk frame is dan juist ideaal. Want dan kune je met stevigere en zwaardere andere componenten rijden en toch op 6,8 blijven.
Bijvoorbeeld een wat stevigere stuur/pen combi of zadel, zadelpen, extra stuurlintje, relaxtere geometrie etc
pas op! paaltje!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 22 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 November 2006
Kun je nagaan hoeveel verstand de gemiddelde prof van zijn materiaal heeft. George Hincapie reed met een vork met een alu vorkpijp en die brak pas nadat hij er kort ervoor op was gevallen....
En aangezien de fietsen minimaal 6.8 kg moeten wegen (dat halen de meeste merken makkelijk) is de genoemde 850 gram compleet irrelevant en zou ik voor de gemiddelde klinkerkoers eerder kiezen voor een zwaarder frame.
Waarom? Een licht en sterk frame is dan juist ideaal. Want dan kune je met stevigere en zwaardere andere componenten rijden en toch op 6,8 blijven.
Bijvoorbeeld een wat stevigere stuur/pen combi of zadel, zadelpen, extra stuurlintje, relaxtere geometrie etc
lol relaxtere geometrie, het was een wedstrijdfiets. Alle componenten zijn sterk zat om een fiets van 6,8 kg te bouwen ook als het frame dan een paar 100 gram zwaarder is en de onderdelen dus lichter moeten zijn. Het gewicht van je fiets boeit trouwens toch niet echt tijdens een wedstrijd als PR, het enige wat telt is dat het heel blijft, het liefst ook in een valpartij. En daar heb ik toch m'n twijfels of het wel zo verstandig is met een super licht frame te rijden.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 November 2006
Kun je nagaan hoeveel verstand de gemiddelde prof van zijn materiaal heeft. George Hincapie reed met een vork met een alu vorkpijp en die brak pas nadat hij er kort ervoor op was gevallen....
En aangezien de fietsen minimaal 6.8 kg moeten wegen (dat halen de meeste merken makkelijk) is de genoemde 850 gram compleet irrelevant en zou ik voor de gemiddelde klinkerkoers eerder kiezen voor een zwaarder frame.
Waarom? Een licht en sterk frame is dan juist ideaal. Want dan kune je met stevigere en zwaardere andere componenten rijden en toch op 6,8 blijven.
Bijvoorbeeld een wat stevigere stuur/pen combi of zadel, zadelpen, extra stuurlintje, relaxtere geometrie etc
lol relaxtere geometrie, het was een wedstrijdfiets. Alle componenten zijn sterk zat om een fiets van 6,8 kg te bouwen ook als het frame dan een paar 100 gram zwaarder is en de onderdelen dus lichter moeten zijn. Het gewicht van je fiets boeit trouwens toch niet echt tijdens een wedstrijd als PR, het enige wat telt is dat het heel blijft, het liefst ook in een valpartij. En daar heb ik toch m'n twijfels of het wel zo verstandig is met een super licht frame te rijden.
Of het nou licht of zwaar is, het gaat om dat het sterk is.
En dat is nou net de filosofie van Cervélo. Niet een lichte fiets, niet een stijve fiets, niet een sterke fiets.
Nee, 1 fiets die dat allemaal in zich heeft..
Daarbij weten we ook wie gewonnen heeft en op welke fiets.. of zou dat een maandag-morgen-product zijn geweest ?
Het is tenslotte de Cervélo site hier hè..
En dat is nou net de filosofie van Cervélo. Niet een lichte fiets, niet een stijve fiets, niet een sterke fiets.
Nee, 1 fiets die dat allemaal in zich heeft..
Daarbij weten we ook wie gewonnen heeft en op welke fiets.. of zou dat een maandag-morgen-product zijn geweest ?
Het is tenslotte de Cervélo site hier hè..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En jij denkt dat een R3 tegen net zulke grote impacten kan als een frame wat 1,5 keer zoveel weegt. Ik heb niet over het feit dat het frame niet sterk genoeg zou zijn, maar over het feit dan een frame niet ontworpen is om op een kassei te belanden. Een fiets is niet gemaakt om te vallen, maar de kans dat je bij PR onderuit gaat is nog al groot.
Eric, als een kip zonder kop Cervelo na kletsen zou ik niet doen. Wat te denken van de 2.5 Bayonne, die kwamen toch wat sterkte te kort.
Eric, als een kip zonder kop Cervelo na kletsen zou ik niet doen. Wat te denken van de 2.5 Bayonne, die kwamen toch wat sterkte te kort.
Ik klets niks na, ik vertel de filosofie van cervélo....
En ik denk dat de R3 waar het in het geval van PR omgaat zich in diversetesten en wedstrijden heeft bewezen. Vallen hoort erbij helaas met alle nare gevolgen van dien.Overigens is het niet zo dat zwaarder per defenitie sterker betekend !Die 2.5 was niet het meest succesvolle model en daar hebben ze ook hun verantwoordelijkheid in genomen voor ze ver ik heb begrepen.Ik denk dat er meer merken zijn met meer van dit soort gevallen en die het ook nog minder goed oplossen.
Ik ben net zo min als een fiets gemaakt om te vallen trouwens ...En ik weeg wat meer dan jij, maar denk niet dat ik minder pijn heb of minder schade
Het ging mij met dat stukje tekst alleen maar om te beleving van K. Kroon te laten lezen. Veel meer kon ik zo gauw niet vinden.Als ik straks eindelijk op mijn eigen SLC hebt gereden meld ik keurig hoe het bevallen is. En als IK dan vind dat het niet zo uitmaakt met mijn Giant, zeg ik dat ook eerlijk. Om maar aan te geven dat het me er niet om gaat wie het beste is..Hoewel ik wel een voorkeur heb...
En ik denk dat de R3 waar het in het geval van PR omgaat zich in diversetesten en wedstrijden heeft bewezen. Vallen hoort erbij helaas met alle nare gevolgen van dien.Overigens is het niet zo dat zwaarder per defenitie sterker betekend !Die 2.5 was niet het meest succesvolle model en daar hebben ze ook hun verantwoordelijkheid in genomen voor ze ver ik heb begrepen.Ik denk dat er meer merken zijn met meer van dit soort gevallen en die het ook nog minder goed oplossen.
Ik ben net zo min als een fiets gemaakt om te vallen trouwens ...En ik weeg wat meer dan jij, maar denk niet dat ik minder pijn heb of minder schade
Het ging mij met dat stukje tekst alleen maar om te beleving van K. Kroon te laten lezen. Veel meer kon ik zo gauw niet vinden.Als ik straks eindelijk op mijn eigen SLC hebt gereden meld ik keurig hoe het bevallen is. En als IK dan vind dat het niet zo uitmaakt met mijn Giant, zeg ik dat ook eerlijk. Om maar aan te geven dat het me er niet om gaat wie het beste is..Hoewel ik wel een voorkeur heb...
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 08 November 2006
frame mt 56 1220 gr. vork uncut 382 gr.headset 115 gr.zadelpen : 191 gr.zadelpen klem 31 gr.
Maar vooral mooi, snel en gaaf...
update
elite patao bidon zwrt 64 gr x 2FSA carbon Pro crankset 560 gr.Trap-as FSA ISIS 237 gr.remmen mavic 152+154 306 gr.stuur FSA RD200 214 gr
Binnenkort dus de SRam force verstellers + achter der. forcevoor der. dura-ace..
frame mt 56 1220 gr. vork uncut 382 gr.headset 115 gr.zadelpen : 191 gr.zadelpen klem 31 gr.
Maar vooral mooi, snel en gaaf...
update
elite patao bidon zwrt 64 gr x 2FSA carbon Pro crankset 560 gr.Trap-as FSA ISIS 237 gr.remmen mavic 152+154 306 gr.stuur FSA RD200 214 gr
Binnenkort dus de SRam force verstellers + achter der. forcevoor der. dura-ace..
Is dat 't fietsje van Tyler H. toen hij nog bij CSC reed?? Blijkbaar had RIIS toen al banden met Cervelo... Of is dat te ver gezocht...
Kan me herinneren dat dezelfde figuur als reguliere wegfiets in de CSC-periode een parlee in LOOK-kleuren had.
Als liefhebber van 't franse carbon uit Nevers, vind ik bovenstaand plaatje natuurlijk heeel heeeel naar om te zien.
Kan me herinneren dat dezelfde figuur als reguliere wegfiets in de CSC-periode een parlee in LOOK-kleuren had.
Als liefhebber van 't franse carbon uit Nevers, vind ik bovenstaand plaatje natuurlijk heeel heeeel naar om te zien.