Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2012

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 17 aug 2012 19:00

eelcoz schreef:
daniel1975 schreef:Er is wel verschil tussen kneuzen en kneuzen; moeilijk om de zwaarte van de kneuzing via de tv af te lezen....
Klopt. Je hebt kneuzen met de hoofdletter K, zoals onze nationale brekebeen, en je hebt gewone kneuzen.
Je ziet een derde categorie over het hoofd die geheel in KAPITALEN wordt beschreven. Die komen al niet meer vooruit als er bij wijze van spreken een naadje van de broek scheef zit... :mrgreen:

Hoe staat het met de Rabo-bashers trouwens? Nog wat ruimte voor complimenten na het rijtje mooie resultaten (Kelderman, Bos, Sanchez, Boom) van de afgelopen weken? Of is het weer wachten op een tegenvaller in de Vuelta om daar alle gram weer in te leggen? :|

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 aug 2012 19:01

Netjes van Bos en nu hoop ik dat al die azijnpissers ook gewoon eens iets aardigs kunnen zeggen over de rabos, al vraag ik mij nog steeds af waarom die wedstrijd niet gewoon Veenendaal-Veenendaal mocht blijven heten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 17 aug 2012 19:05

Moet eerlijk zeggen dat ik dit nooit van Sanchez verwacht had toen hij bij Rabobank begon. Bij zijn eerste Tour-overwinning moest ik daar al wat van terugkomen, maar na dit seizoen helemaal. Vind het nog wel apart dat hij bij de OS niets liet zien in de groep samen met Valverde. Als je kijkt naar z'n vorm had ik 'm daar nog wel weg zien rijden, maar dat bleef dus uit.

Presteren in kleinere rittenkoersen a la PN blijft ook nog wel uit.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 18 aug 2012 22:05

Goeie beurt van Rabo in de Vuelta. Hoop dat het een mooi voorteken is voor de rest van de Vuelta en de ploegentijdrit op het WK.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 aug 2012 10:36

Opvallend dat het bij deze sterke teamprestatie van de rabos - en dan ook nog eens een teamprestatie met een grote Nederlandse inbreng - zo stil blijft in dit forum.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 19 aug 2012 10:47

Iedereen is nog op vakantie ;-)
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 19 aug 2012 12:45

Goede ploegentijdrit! Jammer dat Movistar (en achteraf OPQS) net sneller waren.

Ik irriteer me trouwens wel aan het feit dat Gilbert nog vrolijk met zn kampioen's helmen op koerst, zowel op de weg als tijdens de TTT. Mag dat gewoon?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5871
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 aug 2012 13:11

evrieselaar schreef:Goede ploegentijdrit! Jammer dat Movistar (en achteraf OPQS) net sneller waren.

Ik irriteer me trouwens wel aan het feit dat Gilbert nog vrolijk met zn kampioen's helmen op koerst, zowel op de weg als tijdens de TTT. Mag dat gewoon?
Waarom zou dit niet mogen?
Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, is alleen de kleding verplicht te voldoen aan de 'kleuren' zoals ze goedgekeurd zijn door de UCI.

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 19 aug 2012 15:44

Ja irriteren is misschien een groot woord! Maar dacht dat je gewoon verplicht was om allemaal hetzelfde tenue aan te doen, tenzij je kampioen of leider bent. Maar misschien is dat zoals jij zegt alleen voor de shirts en broeken. Je ziet ook verschillende kleuren brillen en schoenen natuurlijk.

Maar vond het vreemd, omdat hij geen kampioen meer is op dit moment.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5871
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 aug 2012 16:00

Ik vind zoiets ook raar, maar misschien heeft het iets te maken met levertijden of iets dergelijk.
S.Sanchez reed na de spelen ook nog met zijn goude schoenen en helm.
Wat ik echter nog vreemder vond was dat Tony Martin zijn regenboogtrui niet aan had tijdens de ploegentijdrit.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 aug 2012 17:21

Ligt het aan mij, of worden de klassieke wedstrijden in de late zomer, de Classica san Sebastian en vandaag de Vattenfall Cyclassics, altijd enorm slecht in beeld gebracht?
Er is af en toe geen touw aan vast te knopen.

defreddy
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:08

defreddy 19 aug 2012 18:58

robbebopper schreef:Ligt het aan mij, of worden de klassieke wedstrijden in de late zomer, de Classica san Sebastian en vandaag de Vattenfall Cyclassics, altijd enorm slecht in beeld gebracht?
Er is af en toe geen touw aan vast te knopen.
De laatste rechte lijn (de sprint dus) van de vattenfall classics is altijd een ramp. Het is wachten op de herhaling om er aan uit te kunnen. En san sebastian is ook al niet veel beter. In het geval van Hamburg zou men het nog kunnen steken op een gebrek aan ervaring, daar moeten de basken nu niet direct mee afkomen.

Plaats reactie