Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
Vandaag ga ik een Gios compact of een Gios professional ophalen. Beide modellen uit de jaren '80. De bedoeling is dat deze geheel in oude glorie weer wordt hersteld, voor zover als dat nodig is.
Foto's wel in het Gios topic tochDaniel_Bovens schreef:Vandaag ga ik een Gios compact of een Gios professional ophalen. Beide modellen uit de jaren '80. De bedoeling is dat deze geheel in oude glorie weer wordt hersteld, voor zover als dat nodig is.
Heren
IK heb een fiets aangeschaft die transfers H Muller Rijwielen". Het frame is opgebouwd met T. IK Reynolds 531 slangen, Bocama nokken, Zeus 2000 vork kroon en Campagnolo korte achterzijde afhaken. IK schat het frame dateert van rond de 1979 ~1981 periode. De lak is sparrenhout als een professional frame en er is geen spoor van een framenummer ergens op het frame of vork. Het frame is mooi gemaakt. Heeft iemand enig idee wie het frame of een informatie over Muller Rijwielen"?
Hier is de link naar enkele foto's van het frame: http://www.flickr.com/photos/75395133@N ... 828701341/
IK verontschuldig mij op voorhand voor mijn slechte Nederlands, maar ik heb u een internet vertaler.
IK heb een fiets aangeschaft die transfers H Muller Rijwielen". Het frame is opgebouwd met T. IK Reynolds 531 slangen, Bocama nokken, Zeus 2000 vork kroon en Campagnolo korte achterzijde afhaken. IK schat het frame dateert van rond de 1979 ~1981 periode. De lak is sparrenhout als een professional frame en er is geen spoor van een framenummer ergens op het frame of vork. Het frame is mooi gemaakt. Heeft iemand enig idee wie het frame of een informatie over Muller Rijwielen"?
Hier is de link naar enkele foto's van het frame: http://www.flickr.com/photos/75395133@N ... 828701341/
IK verontschuldig mij op voorhand voor mijn slechte Nederlands, maar ik heb u een internet vertaler.
Leuk frame. Muller zegt mij niets, misschien is het een 'custom-werkje' van een lokale rijwielhandel. Weinig onderscheidende kenmerken in elk geval.
Nice frame. Muller tells me nothing, maybe it is a 'custom-drawing' of a local bicycle shop. Few distinctive features in each case.
Nice frame. Muller tells me nothing, maybe it is a 'custom-drawing' of a local bicycle shop. Few distinctive features in each case.
IK had nog nooit gehoord van een Muller frame. IK weet dat Nederland die race frames zijn zeer goed en geen roest zoals de Italiaanse vrienden in het vochtige klimaat hier in Ierland. IK heb een paar professionele race frames, een Lejeune die werden uitgevochten in de Tour de France in 1960. De frames zijn bevestigd als echte door de rijders die neervallen. Deze frames fietste heel goed, maar had nog niet de aandacht voor detail in de afwerking van het frame. De lak is niet gelakt en geen van de frames had een framenummer.
IK was benieuwd of iemand iets wist over Muller Rijwielen". Waren de frames gebouwd voor een professionele sponsoring deal die niet uit komen? IK BEN er niet in geslaagd om een eventuele verwijzing naar H Muller Rijwielen"op het internet en het feit dat het frame geen framenummer niet echt een idee wie eigenlijk gebouwd. De 'H Muller overschrijvingen zijn zelfklevend vinyl. Het gebruik van 531 buizen wijst op het feit dat er in
Nederland.
In ieder geval HEB IK om bepaalde kleine lakschade en dan ben ik gaan opbouwen met een Campagnolo Victory groupset. Het is waarschijnlijk een paar jaar jonger dan het frame, maar dat gemeenschappelijke. Het zou ook niet goed zijn voor een professioneel race frame, maar ik wilde een wijziging in de meer gebruikelijke Campagnolo Super Record. IK zal de Overwinning groupset totdat IK kan vaststellen meer informatie over H Muller Rijwielen".
IK was benieuwd of iemand iets wist over Muller Rijwielen". Waren de frames gebouwd voor een professionele sponsoring deal die niet uit komen? IK BEN er niet in geslaagd om een eventuele verwijzing naar H Muller Rijwielen"op het internet en het feit dat het frame geen framenummer niet echt een idee wie eigenlijk gebouwd. De 'H Muller overschrijvingen zijn zelfklevend vinyl. Het gebruik van 531 buizen wijst op het feit dat er in
Nederland.
In ieder geval HEB IK om bepaalde kleine lakschade en dan ben ik gaan opbouwen met een Campagnolo Victory groupset. Het is waarschijnlijk een paar jaar jonger dan het frame, maar dat gemeenschappelijke. Het zou ook niet goed zijn voor een professioneel race frame, maar ik wilde een wijziging in de meer gebruikelijke Campagnolo Super Record. IK zal de Overwinning groupset totdat IK kan vaststellen meer informatie over H Muller Rijwielen".
Hier is een foto van mijn Gazelle Champion Mondial AB racefiets. Ik ben het frame enige tijd geleden bij een tweedehands winkel in Rotterdam tegengekomen, ernstig verwaarloosd en opgebouwd met een bonte verzameling aan onderdelen. Na het nodige schoonmaakwerk bleek het frame er nog erg mooi uit te zien en met wat oude 105 onderdelen is het echt een plaatje geworden. Inmiddels weer te koop (op naar het volgende project )
- razenderoeland
- Forum-lid
Is dit de originele kleurstelling van deze fiets? Volgens mij hoort de staande buis ook geheel blauw te zijn. Voor de rest is het een mooie fiets.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Zo zijn er echt genoeg gemaaktrazenderoeland schreef:Is dit de originele kleurstelling van deze fiets? Volgens mij hoort de staande buis ook geheel blauw te zijn. Voor de rest is het een mooie fiets.
Zelf bezig (zie verder dat topic) met een Gios Torino Professional. Fiets is niet voor mezelf maar voor Bottechia (Ingmar). Fiets is bedoeld om retro tochten mee te rijden maar ook een aantal met de mensen van Gios zelf waar we inmiddels redelijk bevriend mee zijn.
Op een paar onderdelen na heb ik alles en de fiets gaat echt ruim op tijd voor het nieuwe seizoen klaar zijn
- razenderoeland
- Forum-lid
Mooie fiets in die kleurstelling. Ik zie eigenlijk alleen volledig blauwe giossen voorbij komen. Dit is echt wel een plaatje. Ben benieuwd hoe de fiets er uit ziet als deze klaar is.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Hallo, kan er iemand mij helpen bij de identificatie van een frame ? Ik ben zeker dat het geen colnago betreft Er zit een 27.2 zadelpen in het frame , frame heeft ook campa dropouts . Weet er ook iemand van welk merk het vork zou zijn ? (met sterretje) alvast bedankt. Op de bracket staat onderaan 442 b59
Is dit een Olmo ? Alvast bedankt
Is dit een Olmo ? Alvast bedankt