Het grote taaltopic
-
- Forum-lid
In dit topic schrijft iemand:
Hij zal toch niet 'whining about' bedoelen?
Waarom zou je ook een wijntje drinken op regels...Rule #5b: Harden The Fuck Up and stop wining on rules
Hij zal toch niet 'whining about' bedoelen?
Afrit13. Je kunt wel eens een typo maken ja (ik in dit geval) en de letter h vergeten. Wat is dat toch vandaag met spelling etc ?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Wolfhound32
- Forum-lid
Zorro, kijk eens naar de datum.
(Ik bedoel eigenlijk: "Kijk is!")
(Ik bedoel eigenlijk: "Kijk is!")
Laatst gewijzigd door Wolfhound32 op 07 mar 2015 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Forum-lid
Die zag ik net ook, dacht ik. Dan snap ik het wel.
Heus? Nee, bij mij niet - ten eerste omdat het taalkundig niet echt "fout" is, en ten tweede omdat het nu ook weer niet zo vaak voorkomt dat ik er last van heb. Mijn top-3: futurum met hulpwerkwoord 'gaan' waar dat 'zullen' moet zijn; 'wat' ipv 'dat' als betrekkelijk voornaamwoord, en nodeloze spaties bij samengestelde woorden. Hoewel, fouten tegen het genus ('wiens' ipv 'wier', en 'haar' waar het 'zijn' moet zijn) hoort er - ex aequo op 3 dan maar - zeker ook in thuis... (en 'me' ipv 'mijn' komt hier te lande gelukkig niet voor )havana schreef:"Me" staat bij mij ook in de irritatie top 10. Maar niet op 1. Daar staat het woord "welke" als betrekkelijk voornaamwoord.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Kijk nou maar uit. Voor je er erg in hebt, is plots het hele ‘Grote taal’-topic foetsie.mackersv2.0 schreef:Even ter verduidelijking. Die post was een dummy post om het makkelijker te maken dit topic terug te vinden t.b.v. het samenvoegen van twee topics. Helaas is er iets mis met de indexering van de topics in dit subforum, dus lukte het me ook niet om via die omweg de topics samen te voegen.
-
- Forum-lid
Het zal ME aan mijn r..... roesten
Doe alles wat je doet met hart en ziel.