Pagina 39 van 69

Re: Tour 2013

Geplaatst: 11 jul 2013 18:10
door daniel1975
Op frustratie alleen kun je niet fietsen. Dat kan ook je concentratie en kunde beinvloeden waardoor je in een tel een verkeerde keuze maakt (te vroeg aan gaan bijv).

Re: Tour 2013

Geplaatst: 11 jul 2013 20:14
door herwerdenrijder
Froome is nu na Kirijenka ook Boasson Hagen kwijt als knecht. Sneu voor Boasson Hagen uiteraard, maar wordt misschien Sky en daarmee Froome nu iets kwetsbaarder? Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in de Alpen!

Re: Tour 2013

Geplaatst: 11 jul 2013 20:17
door roodhoofd
Inderdaad fantastisch, dat werk van Argos. Mooi om de eerstvolgende keer na dinsdag weer te winnen, en Cavendish te verslaan. Veelers zal wel dubbel genoten hebben!

Nu nog met een zelfde marge winnen op de Champs Elysees...

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 14:57
door ponsteen
WAAIERS !!!

Kappen nu jongens; ik ben aan het werk.

Movistar en Valverde (achter) vs Belkin (voren)... Gaan we profiteren van een lekke band?

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 15:34
door SandervdV
Nou, kom maar op met die discussie... Is het doorrijden van Belkin na de wielwissel van Valverde onsportief of niet...?

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 15:40
door elefantino
Nee, hoort bij de koers wat mij betreft.

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 15:42
door zorba
Gas erop. Ze reden al hard dus vooral blijven doen. Pech en geluk kan iedereen overkomen, mooie ingrediënten voor een harde koers imho.

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 15:44
door SandervdV
Precies, ik vind ook dat er juist van dat soort momenten gebruik gemaakt moet worden.
Waarom niet? Waar ligt de grens dan? Als iemand een lekke band krijgt, valt door een hond, moet stoppen voor een ontsnapt paard, niet meer zo hard kan doordat 'ie ziek geworden is... allemaal zaken die iemand kan overkomen en waarvan concurrenten gebruik van kunnen maken. In de Formule 1 gaan ze toch ook niet remmen als de pitstop langer duurt dan normaal, of als sommige teams één pitstop meer maken dan andere teams?

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 15:45
door elefantino
De grens zou bij mij bij een (ernstige) valpartij liggen. Dat vind ik wat anders dan materiaalpech.

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 15:50
door Suntoro
Dat zijn toch juist de manieren om tijd goed te maken... Alleen op zo'n manier zou je nog ook nog snel in kunnen lopen op ook Froome. Het blijft ook een materiaalsport, in de F1 stoppen ze idd ook niet omdat de concurrent een lekke band krijgt...

Valverde zal ontzettend balen, maar zal het ze ook niet kwalijk nemen dat er door gekoerst wordt, lijkt mij... Een zware valtpartij is wat anders. Mooi voor Mollema toch in dat geval...

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 16:01
door knutmo
Wat zouden ze dan moeten doen bij een zware valpartij? Wachten tot de gewonden weer op de fiets gekropen zijn? Dat kan toch niet? Bij een lichte valpartij kan ik me nog iets voorstellen dat er even ingehouden wordt, maar bij een zware valpartij heeft dat toch geen zin.

Persoonlijk vind ik dat er altijd doorgekoerst moet worden. Pech en geluk hoort erbij. Je kunt lekrijden, andere materiaalpech hebben, in de verkeerde waaier zitten, in een tijdrit net in de regenbui zitten, iets verkeerds hebben gegeten, een emmer pis over je heen gegooid krijgen... Dat is dan maar jammer, maar dat hoort bij de koers. En dat maakt het nou net zo mooi!

Re: Tour 2013

Geplaatst: 12 jul 2013 16:10
door SandervdV
elefantino schreef:De grens zou bij mij bij een (ernstige) valpartij liggen. Dat vind ik wat anders dan materiaalpech.
Tja... maar wat dan als er gewerkt wordt om een breuk te forceren in het peleton, er dan een breuk ontstaat in dat peleton en de groep die lost een gat van bijna 10 seconden heeft, en er dan een ernstige valpartij in die tweede groep plaats vindt?
Of dat juist zo'n tweede groep aan het terugkomen was en nog tien seconden goed te maken had en dan een valpartij krijgt....
Allemaal grijze gebieden denk ik. Er is maar één duidelijk algemeen gedeeld doel, winnen, binnen de regels natuurlijk. Fatsoen is meer voor buiten de koers.