Garmin Edge 800 topic deel 2
Vanaf nu kun je op Strava de koppeling met Garmin Connect maken, en zo automatisch je ritjes delen op Strava.
Het schijnt op dit moment nog niet heel goed te werken, waarschijnlijk door de populariteit.
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2014/ ... -Busvl_sbg
Het schijnt op dit moment nog niet heel goed te werken, waarschijnlijk door de populariteit.
Ik heb dit net getest met m'n ochtendritje. Gisteren al de koppeling tussen Garmin Connect en Strava gemaakt. Net m'n rit naar Garmin Connect ge-upload. En hij was daarna direct zichtbaar in Strava. Mooi man!lupo schreef:Vanaf nu kun je op Strava de koppeling met Garmin Connect maken, en zo automatisch je ritjes delen op Strava.
-
- Forum-lid
- Contact
Ik weet ook niet alles en heb ik ook wel eens fout, moet kunnen zou ik zeggen, ik ben ook maar een mens.
Nog even over die gradient, denk dat ik ongelijk heb, het is namelijk iets wat je al gedaan hebt en dat wordt geregistreerd via de barometer in de Edge en over dat afgelegde traject kan de gradient prima een waarde tonen. Idem voor bv een glijhoek wat gebruikt wordt bij deltavliegen.
Zou je dit nauwkeuriger willen maken, dan kun je langs de koers waypoints/locaties maken waarin geijkte hoogte zit, dan wordt op het moment van passeren de barometer daaraan geijkt. Zeker aan het begin van de koers is het verstandig om dit te doen. Geijkte hoogte is via RTWtool van JaVaWa voor Nederland te verkrijgen (denk ik, hij gebruikt nu kadaster informatie) en daarbuiten zul je het bv via een bordje langs de weg moeten weten. Of bij een sluis op de borden kijken hoeveel NAP het is. (weet zo geen goede internet/elektronische bron, een pashoogte staat meestal wel vast en is geregistreerd)
Zou je willen weten wat je te wachten staat, dan dient er hoogte in de koers te zijn toegevoegd of zoals bij de Edge touring en Edge 1000 een DEM kaart in de Edge aanwezig te zijn. Of als je een Garmin Topo toegevoegd in een Edge 800. Na het toevoegen van een dem/hoogtekaart krijg je te zien wat te nog te wachten staat.
Nog even over die gradient, denk dat ik ongelijk heb, het is namelijk iets wat je al gedaan hebt en dat wordt geregistreerd via de barometer in de Edge en over dat afgelegde traject kan de gradient prima een waarde tonen. Idem voor bv een glijhoek wat gebruikt wordt bij deltavliegen.
Zou je dit nauwkeuriger willen maken, dan kun je langs de koers waypoints/locaties maken waarin geijkte hoogte zit, dan wordt op het moment van passeren de barometer daaraan geijkt. Zeker aan het begin van de koers is het verstandig om dit te doen. Geijkte hoogte is via RTWtool van JaVaWa voor Nederland te verkrijgen (denk ik, hij gebruikt nu kadaster informatie) en daarbuiten zul je het bv via een bordje langs de weg moeten weten. Of bij een sluis op de borden kijken hoeveel NAP het is. (weet zo geen goede internet/elektronische bron, een pashoogte staat meestal wel vast en is geregistreerd)
Zou je willen weten wat je te wachten staat, dan dient er hoogte in de koers te zijn toegevoegd of zoals bij de Edge touring en Edge 1000 een DEM kaart in de Edge aanwezig te zijn. Of als je een Garmin Topo toegevoegd in een Edge 800. Na het toevoegen van een dem/hoogtekaart krijg je te zien wat te nog te wachten staat.
Marco
Vandaag mijn vermogensmeter geinstaleerd op mijn fiets. op m'n edge 500 ging alles goed, hij herkende de sensor meteen nog even het dataveld instellen en klaar. Met de 800 ondervind ik wat meer problemen, deze ziet de sensor wel, alleen ik krijg hem met geen mogeljkheid zichtbaar in mijn datavelden. Als ik die wil aanpassen kan ik nergens kiezen voor ook maar iets wat met vermogen te maken heeft. Iemand een idee hoe ik het actuele vermogen weer kan geven in 1 van de datavelden?
Bij voeding dan naar beneden met de pijltjes.peteri200 schreef:Vandaag mijn vermogensmeter geinstaleerd op mijn fiets. op m'n edge 500 ging alles goed, hij herkende de sensor meteen nog even het dataveld instellen en klaar. Met de 800 ondervind ik wat meer problemen, deze ziet de sensor wel, alleen ik krijg hem met geen mogeljkheid zichtbaar in mijn datavelden. Als ik die wil aanpassen kan ik nergens kiezen voor ook maar iets wat met vermogen te maken heeft. Iemand een idee hoe ik het actuele vermogen weer kan geven in 1 van de datavelden?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Tja, dat hebben ze met babelfish vertaald geloof ik, o nee die vertaald het wel goed.peteri200 schreef:Logisch.... NOT! Bedankt voor de gouden tip, ik werd er langzaam aan al gek van.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
nu heb ik laatst via Strava een route overgenomen van een forumlid.
nadat ik deze in GPSIES heb geupload ziet deze er als volgt uit:
route is over de openfiets map heen gezet en zoals je ziet is het probleem dat de wegen totaal niet gevolgd worden.
Als ik dit wil gebruiken moet ik dan alle punten aangaan passen en zorgen dat ze op de weg zitten? Dit betekend bijna 3000 trackpunten verslepen en aanpassen zodat de wegen goed gevolgd worden op de openfiets map.
is er ook een makkelijkere methode voor dit?
Ik tekende tijden terug wel eens een route uit via http://www.fietstijden.nl en deze zetten de punten altijd mooi op de weg vast, als je bovenstaande ziet dan is het een rommeltje en moet ik de hele track nalopen en elk punt naar de weg slepen.
natekenen is natuurlijk ook een optie, maar als er een makkelijkere methode bestaat? soort van rebuild van de route ofzo obv de openfietsmap kaart
nadat ik deze in GPSIES heb geupload ziet deze er als volgt uit:
route is over de openfiets map heen gezet en zoals je ziet is het probleem dat de wegen totaal niet gevolgd worden.
Als ik dit wil gebruiken moet ik dan alle punten aangaan passen en zorgen dat ze op de weg zitten? Dit betekend bijna 3000 trackpunten verslepen en aanpassen zodat de wegen goed gevolgd worden op de openfiets map.
is er ook een makkelijkere methode voor dit?
Ik tekende tijden terug wel eens een route uit via http://www.fietstijden.nl en deze zetten de punten altijd mooi op de weg vast, als je bovenstaande ziet dan is het een rommeltje en moet ik de hele track nalopen en elk punt naar de weg slepen.
natekenen is natuurlijk ook een optie, maar als er een makkelijkere methode bestaat? soort van rebuild van de route ofzo obv de openfietsmap kaart
Ik snap sowieso niet dat mensen het apparaat op NL zetten. De vertalingen zijn dramatisch.