Garmin Edge 800
-
- Forum-lid HC
[quote="fransoos"]Heb ook al even zitten staren naar de 800 en stel me toch een grote vraag...
Hoe bedien je een touchscreen met winterhandschoenen aan???
Vind de knopjes op m'n huidige 705 al flink link...
.[/quote]
Bediening van de 800, met handschoenen is minder fijn dan bij de 705. Je kunt wel alles bedienen maar het is minder trefzeker. Bij de 705 kun je nog met je vingers op het stuur rustend de vibraties synchroniseren met de computer en dan trefzeker het navigatie knopje bedienen met de duim. Met de 800 is me zoiets nog niet gelukt.
.[/quote]
Bediening van de 800, met handschoenen is minder fijn dan bij de 705. Je kunt wel alles bedienen maar het is minder trefzeker. Bij de 705 kun je nog met je vingers op het stuur rustend de vibraties synchroniseren met de computer en dan trefzeker het navigatie knopje bedienen met de duim. Met de 800 is me zoiets nog niet gelukt.
[quote="ericpeters"][quote="fransoos"]Heb ook al even zitten staren naar de 800 en stel me toch een grote vraag...
.[/quote]
[/quote]
Ik ben dat niet met je eens. Ik vond het joystickje van de 705 érg lastig te bedienen tijdens het fietsen. Op de 800 is het ook niet makkelijk, maar veel beter te doen. Wat ik vooral erg handig vind is dat je bij de 800 door lang op een veld te drukken kiezen om er andere data op te tonen.
.[/quote]
[/quote]
Ik ben dat niet met je eens. Ik vond het joystickje van de 705 érg lastig te bedienen tijdens het fietsen. Op de 800 is het ook niet makkelijk, maar veel beter te doen. Wat ik vooral erg handig vind is dat je bij de 800 door lang op een veld te drukken kiezen om er andere data op te tonen.
[quote="Foosho"][quote="tomkolkman"]Dat is raar want zoals gezegd werkt het hier wel, wellicht dat een harde reset een oplossing is? Ben je wel al je user data kwijt [/quote]
Gedaan en ook nog een keer de losse img van die site gehaald, maar nog steeds niks. Ik gebruik m'n andere kaarten wel voorlopig..[/quote]
Ok, ik ben er uit Er zit hier waar ik zit kennelijk een fout in de kaart.. ergens anders deed hij het namelijk wel..
edit: nu doet hij het wel altijd, net of er een eerste initialisatie moest zijn ofzo. Nou ja, whatever, hij doet het nu dus!
Gedaan en ook nog een keer de losse img van die site gehaald, maar nog steeds niks. Ik gebruik m'n andere kaarten wel voorlopig..[/quote]
Ok, ik ben er uit Er zit hier waar ik zit kennelijk een fout in de kaart.. ergens anders deed hij het namelijk wel..
edit: nu doet hij het wel altijd, net of er een eerste initialisatie moest zijn ofzo. Nou ja, whatever, hij doet het nu dus!
@foosho: Kaarten functioneren nu naar behoren, dank voor de tip!
Weet iemand een boek of beter versie van de handleiding van de edge 800, ik vind de bijgevoegde handleiding echt te beknopt, om het toestel echt naar je hand te zetten (zoals de benaming van de verschillnde files en hun functie, wat mag je deleten en wat niet, dat vind je er niet in terug!)
Weet iemand een boek of beter versie van de handleiding van de edge 800, ik vind de bijgevoegde handleiding echt te beknopt, om het toestel echt naar je hand te zetten (zoals de benaming van de verschillnde files en hun functie, wat mag je deleten en wat niet, dat vind je er niet in terug!)
Ik heb nu een paar weken de Edge 800 op mijn fiets zitten.
Wat mij opviel is dat ik de piepjes tijdens het routeren niet hoor.
Na even zoeken op diverse forums kom ik er achter dat ik niet de enige was met dit probleem.
Bij de Edge 800 zit de speaker (4gaatjes) namelijk recht onder de stuurhouder.
Ik heb ondertussen voorzichtig een gaatje geboord van 5mm in het hart van de stuurhouder.
en een strookje van 5mm breed uit het rubber membraam gesneden.
Nu is het geluid veel duidelijker te horen.
Zie ook : http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=259603#259603
Wat mij opviel is dat ik de piepjes tijdens het routeren niet hoor.
Na even zoeken op diverse forums kom ik er achter dat ik niet de enige was met dit probleem.
Bij de Edge 800 zit de speaker (4gaatjes) namelijk recht onder de stuurhouder.
Ik heb ondertussen voorzichtig een gaatje geboord van 5mm in het hart van de stuurhouder.
en een strookje van 5mm breed uit het rubber membraam gesneden.
Nu is het geluid veel duidelijker te horen.
Zie ook : http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=259603#259603
vandaag ook voor het eerst mijn nieuwe edge gebruikt .
Nu nog effe uitzoeken hoe ik een training die opgeslaan is op sdkaart .
over te zetten naar trainingcenter .
dit lukt niet .
of je moet het via ja computer overzetten naar je toestel .
hier het resultaat .
http://connect.garmin.com/activity/65674691
dit lukt niet .
hier het resultaat .
http://connect.garmin.com/activity/65674691
-
- Forum-lid HC
Je hebt best goed doorgefietst met zo een temperatuur, ik was zo dik aan dat ik niet voorruit te branden was vandaag.
[quote="joren"]vandaag ook voor het eerst mijn nieuwe edge gebruikt .
dit lukt niet .
hier het resultaat .
http://connect.garmin.com/activity/65674691[/quote]
Wat is er in Luyksgestel gebeurd , de 800 uitgezet ??
dit lukt niet .
hier het resultaat .
http://connect.garmin.com/activity/65674691[/quote]
Wat is er in Luyksgestel gebeurd , de 800 uitgezet ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.