Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra 50

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 mei 2015 21:20

Misschien kan je eens aan Campa vragen om jou enkele rollen behangpapier te sponsoren? :)

Die plastieken dingetjes krijg ik er wel op, maar ik dacht dat dit alleen maar ging door ze in het ventielgat te laten zitten, en vervolgens het ventiel erdoorheen. Ik denk niet dat ze er vlot op gaan als de binnenband al gemonteerd is (anders zouden ze er even vlot kunnen uitvallen tijdens rijden enzo).
Ze helpen tegen klapperen, maar aan lage snelheid / putten is het toch nog een beetje lawaaierig. Iets met plakband of krimpkous werkt wellicht beter.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 30 mei 2015 21:33

Wielen staan geweldig in je fiets Matthijs!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 mei 2015 22:00

de zwarten schreef:Misschien kan je eens aan Campa vragen om jou enkele rollen behangpapier te sponsoren? :)

Die plastieken dingetjes krijg ik er wel op, maar ik dacht dat dit alleen maar ging door ze in het ventielgat te laten zitten, en vervolgens het ventiel erdoorheen. Ik denk niet dat ze er vlot op gaan als de binnenband al gemonteerd is (anders zouden ze er even vlot kunnen uitvallen tijdens rijden enzo).
Ze helpen tegen klapperen, maar aan lage snelheid / putten is het toch nog een beetje lawaaierig. Iets met plakband of krimpkous werkt wellicht beter.
haha, was helemaal hip dit, 7 jaar geleden. photoshop even aangezwengeld en ik zal campagnolo vragen of ze zo'n soort behang kunnen bezorgen:

Afbeelding

verder kreeg ik van boswielrenner de tip om 2 drupjes secondelijm op het plastiekje (bij de 'weerhaakjes') te doen, alvorens het ventiel door het ventielgat heen te doen (want inderdaad: ze gaan er niet meer op als het ventiel er doorheen is)
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 30 mei 2015 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 mei 2015 22:01

boswielrenner schreef:Wielen staan geweldig in je fiets Matthijs!
thanks!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mei 2015 22:09

Staan inderdaad prachtig!

Ik gebruik gewoon ventielringetjes voor de ventielen, dat is wat mij betreft een stuk netter dan houtje-touwtje oplossingen als tape of krimpkousjes. Maar ieder het zijne, uiteraard ;)

Zelf een stevig ritje in de Eifel gemaakt vandaag met de Bora's. Remmen: perfect. Stond een stevige bries, en merkte dat ze net een tikje gevoeliger zijn voor zijwind dan mijn Reynolds. Niet heel gek ook want die waren 4 mm lager. Het was overigens wel goed te doen hoor, en er stond 4/5 bft dus ik ga er ook met een gerust hart het hooggebergte mee in.

Tot slot nog vastgesteld dat deze wielen veel klemming nodig hebben. Moest mijn Tune spanners een keertje wat strakker zetten (kwam een kraakje uit het voorwiel).

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 mei 2015 22:23

havana schreef:Staan inderdaad prachtig!

Ik gebruik gewoon ventielringetjes voor de ventielen, dat is wat mij betreft een stuk netter dan houtje-touwtje oplossingen als tape of krimpkousjes. Maar ieder het zijne, uiteraard ;)

Zelf een stevig ritje in de Eifel gemaakt vandaag met de Bora's. Remmen: perfect. Stond een stevige bries, en merkte dat ze net een tikje gevoeliger zijn voor zijwind dan mijn Reynolds. Niet heel gek ook want die waren 4 mm lager. Het was overigens wel goed te doen hoor, en er stond 4/5 bft dus ik ga er ook met een gerust hart het hooggebergte mee in.

Tot slot nog vastgesteld dat deze wielen veel klemming nodig hebben. Moest mijn Tune spanners een keertje wat strakker zetten (kwam een kraakje uit het voorwiel).
thanks!

ook een idee inderdaad, gewoon een ringetje. heb echter nu mooie zwarte mavic ventielen zonder schroefdraad :-)
morgen bij licht nog maar eens wat vogelen

jij gaat er dus inderdaad gewoon het hooggebergte mee in? twijfel zelf nog een beetje. 2 jaar geleden alpen en mont ventoux met m'n mavic's exalith's gedaan, 1 keer met stortregen naar beneden, dat was niet echt fijn. Maar, ga er vanuit dat de remkracht bij nat wellicht inderdaad beter is bij de bora's

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2015 06:18

Heb ik met m'n Reynolds ook altijd gedaan. Als dat niet kan dan wat zijn het dan voor wielen? Die je alleen op het vlakke met mooi weer kan gebruiken? Kom op zeg! Die dingen zijn gemaakt om mee te fietsen. Veel regen zullen ze niet zien want bij regen pak ik mn winterfiets en op vakantie fiets ik toch alleen bij droog weer. Enige uitzondering die ik misschien zou maken is als ik een cyclo zou rijden waarbij veel regen voorspeld wordt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2015 08:38

+1 !!
Less is bore

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 31 mei 2015 13:18

daniel1975 schreef:
+1 !!
thanks!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mei 2015 14:11

havana schreef:S...................

Ik gebruik gewoon ventielringetjes voor de ventielen, .....................
Ik heb binnenbandjes met een ventiel zonder schroefdraad en gebruik de Miche Vibrostop.
Afbeelding
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 31 mei 2015 17:28

Die naam alleen al... :D
Is die te koop in de Pabo catalogus? :mrgreen:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2015 17:36

Waarom moeilijk doen als het zooooo makkelijk kan?? Gewoon biba's met schroefdraad kopen (Conti bijvoorbeeld) en die ringetjes monteren. Mensen die zich druk maken over dergelijke ringetjes die kijken waarschijnlijk meer met een vergrootglas naar hun fiets dan dat ze er daadwerkelijk op fietsen...

Begrijp me niet verkeerd, ik monteer die ringetjes ook niet als het niet nodig is. Zoals op m'n alu wielen. Maar als het wél nodig is, monteer ik ze wel.

Plaats reactie