Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 02 feb 2017 15:40

bigfloor schreef:NEO rulez !! Afgelopen zondag de Zwheeler challenge gedaan, 3:10h op de NEO om 101km af te raffelen, dat is me voorheen op de spinbike nog nooit gelukt
Na een kilometer of 70 afgehaakt, had het niet zo handig aan gepakt.
Normaal gebruik ik voor Zwift een oudere fietsbroek, omdat ik 3x in de week op Zwift zit, vind ik een goede broek zonde (=lees vaak wassen)
Alleen is die zeem niet zo bijzonder meer en had een godsgruwelijke pijn in mijn reet :oops: :evil:
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 02 feb 2017 16:27

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat ik eenvoudiger (lagere hartslag) een hoger wattage trap dan voorheen in Zwift i.c.m. een Tacx Vortex Smart. Laatste versie van de software is geinstaleerd. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik lekker in vorm ben maar het verschil is dermate groot dat ik dit niet geloof. Weerstand wordt wel automatisch aangepast.

- Vortex is correct gekalibreerd en bandje staat op 8 bar (eerst warm gedraaid), meerdere keren gecontroleerd. Streepje val exact in het midden.

- Trainer difficulty in Zwift staat in het midden (50%).

- Gewicht klopt

Bij een training in de workout mode heb ik het idee dat het vermogen wel redelijk in de buurt komt

Iemand met dezelfde ervaring?
Wat doet de instelling "Trainer Difficulty" precies?
edit, gevonden: http://zwiftblog.com/using-the-trainer- ... -in-zwift/
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 02 feb 2017 16:42

Zet er eens een fiets met een powermeter op, laat de powermeter wegschrijven naar een Garmin, en de Tacx naar Zwift; doe een ritje waarin je zowel hogere vermogens (sprint, interval) als lagere trapt, en vergelijk dan wat geregistreerd wordt. Het gaat niet over de laatste 2-3%, maar als je Tacx 20% teveel uitleest (zoals mijn i-genius indertijd), ben je jezelf wat aan het wijsmaken en heb je waarschijnlijk te hoge verwachtingen voor het outdoor seizoen.
Afbeelding

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 02 feb 2017 16:47

Helaas heb ik geen fiets met powermeter, en in mijn kring ook niet.
Wel was ik verbaasd dat een vergelijk tussen de Tacx Vortex en Stages powermeter niet eens zo gek veel afwijking vertoond.
https://www.youtube.com/watch?v=tjfKuDusb7A
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 02 feb 2017 16:55

Om die reden vandaag een powermeter besteld inderdaad goeie tip om de powermeter in eerste instantie aan de garmin te koppelen om zo het evt verschil te zien . Ben benieuwd .

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 03 feb 2017 19:14

1e korte test lijkt het erop dat de stages powermeter tot ongeveer 160watt de stages 15 a 20 watt meer laat zien op de garmin edge 1000 dan de elite qubo laat zien in zwift boven de 160watt richting 250 a 300 watt worden de verschillen nog hoger + 30 a 40watt voor de stages . Eigenlijk had ik het juist andersom verwacht juist minder watt voor de stages. Komende tijd nog maar eens wat verder proberen .

NoChain
Forum-lid

NoChain 03 feb 2017 19:26

vincent75 schreef:Helaas heb ik geen fiets met powermeter, en in mijn kring ook niet.
Wel was ik verbaasd dat een vergelijk tussen de Tacx Vortex en Stages powermeter niet eens zo gek veel afwijking vertoond.
https://www.youtube.com/watch?v=tjfKuDusb7A
Zo 1 filmpje zegt helemaal niets. Een kameraad heeft aan de hand van zijn powermeter zijn Flow ook heel kort in de buurt gekregen van zijn Stages. Hij zou dus ook zo'n filmpje kunnen maken, maar toen hij er mee begon zat er 50w verschil op wanneer hij 200w trapte. Hij deed de kalibratie met de rol té hard aangedraaid om hem dan wat te lossen (als ik het me goed herinner).

De juiste conclusie is dat je behoorlijk wat 'goedkopere' trainers accuraat kan krijgen als je een powermeter hebt, maar zonder heb je er het raden naar.

gede
Forum-lid

gede 08 feb 2017 13:44

Aangezien mijn laptop te verouderd is, draai ik Zwift op mijn IPad Air (geconnecteerd aan een TV-toestel). Echter crasht de app constant tijdens het fietsen. Heb er nu zo een uurtje of 15 mee gereden en ik denk dat ik kan zeggen dat de app gemiddeld 1 keer per uur uitvalt. Vrij irritant als je net aan een groepsrit deelneemt. Zijn er nog die deze ervaring gemaakt hebben en blijft er niets anders over dan een nieuwe laptop met i5 of i7 processor te kopen met een deftige grafische kaart?

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 08 feb 2017 15:56

Heb ik ook gehad met mijn iPad,lag aan een slechte WiFi verbinding.
Versterker er tussen en het probleem is opgelost.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 09 feb 2017 08:11

Mijn computer en telefoon konden eerst ook nooit erg lekker verbinding krijgen, ik zit in de bijkeuken, met wat muren tussen de computer en de meterkast.

Heb daarna een tp-link aan geschaft en hiermee een bekabelde i-net verbinding op de computer, werkt prima !!

Afgelopen weekend was ineens de ERG-mode niet beschikbaar, vanavond ineens weer wel ...... :o

Trouwens gisterenavond enorm rete-druk in Richmond.... Volgens mij zijn vooral de vlakke parcours erg populair. Ik ga ook graag de bergjes op, daar is het vaak stukken rustiger.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

goeti
Forum-lid

goeti 17 feb 2017 13:31

kan je met een tablet samsung 3 alleen zwift gebruiken daar mijn grafische kaart van de laptop niet meer voldoet aan de minimum instellingen die moet hebben daar ik vandaag een tacx t2080 genius smart heb aangekocht

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 17 feb 2017 13:40

goeti schreef:kan je met een tablet samsung 3 alleen zwift gebruiken daar mijn grafische kaart van de laptop niet meer voldoet aan de minimum instellingen die moet hebben daar ik vandaag een tacx t2080 genius smart heb aangekocht
Alleen iOS wordt ondersteunt als mobiel/tablet. Dus ipad of iphone
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Plaats reactie