Gravel-racers
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De Windmolen schreef:En hoe bevalt verder de Diverge? Ik heb er op proef gereden en was tevreden maar jij rijdt er vaker op. Ik wil hem gaan gebruiken als winterfiets en woon/werk fiets (35km. enkel). Voor mij lijkt het een ideale fiets. Heb wel de duurste versie getest......Lcsmet schreef:Ben ik helemaal met je eens.Ernie C. schreef:.........Echt allround is de keuze wat groter. Wil je het allemaal betaalbaar houden dan vind ik de Conti Cyclocross speed vouwband een hele fijne band. Die loopt licht op de weg, is best goed in een droog bos, is goedkoop en slijt niet veel.................
Ik heb ze op mijn Diverge.
Perfect op asfalt, grint en "harde" bospaadjes.
Als het echt blubber is moet ik van de fiets, maar ik probeer het zo uit te zoeken dat ik niet in de blubber geraak
Vooruit dan maar.svvander schreef:Ik had dezelfde vraag voorhanden. (En wat weegt 'm, enig idee?).
Ik heb de Diverge Elite DSW met Tiagra 10-speed en mechanische schijfremmen.
Ik gebruik de fiets als winterfiets, ritjes van 80 km en woon-werk fiets , 15-20 km enkel.
Ik rijdt er voor alle duidelijkheid geen georganiseerde veldtoertochten mee omdat ik dan van tevoren geen zicht heb op de al dan niet erg modder stroken. En ik wens er niet in de echte blubber mee te rijden alhoewel deze fiets dat met de juiste banden, lees Schwalbe Rocket Ron Cyclocross of vergelijkbaar, wel perfect zou moeten kunnen.
Geen idee wat de fiets weegt omdat je voor dat geld niet alles kan hebben
Ik heb deze fiets in eerste instantie gekocht omdat deze dezelfde geometrie heeft als mijn Carbon Roubaix.
Maar als de geometrie niet allesbepalend is zijn er ongetwijfeld nog vele andere vergelijkbare fietsen die mogelijk of beter afgemonteerd zijn of net iets goedkoper zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- De Windmolen
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 14 dec 2015 19:19
Ziet er goed uit. Ik heb knoop ook doorgehakt. Vrijdag mijn Diverge ophalen (demofiets bij dealer). Het kost iets maar dan heb je ook iets. Ik denk dat het voor mij een ideale fiets zal zijn (winter en woon werk fiets). Ik laat bevindingen nog wel weten..... bedankt voor info!!!
Hallo. Heb nu ook een mango Point AR frame besteld. Ga ik afmonteren met geheel 105. Alleen de Wielset twijfel ik nog over. Dt swiss r24, Fulcrum 5 db, shimano cx. Wie kan me daar beetje bij helpen. Maximale maat frame is 42 mm banden. Frame ziet er trouwens netjes uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25
Leuk! Ikheb de mijne ook net binnen. Mijn tweede intussen; de eerste was bedoeld als woonwerk fiets en bevalt super (met Sora) Hij is met slot, spatborden en stads pedalen/banden alleen nu niet ideaal voor een vlot bosritje dus ik heb besloten er een voor offroad op te bouwen met (grotendeels aanweizig) 9sp spul (cx race/mtb mix)Pvanrun schreef:Hallo. Heb nu ook een mango Point AR frame besteld. Ga ik afmonteren met geheel 105. Alleen de Wielset twijfel ik nog over. Dt swiss r24, Fulcrum 5 db, shimano cx. Wie kan me daar beetje bij helpen. Maximale maat frame is 42 mm banden. Frame ziet er trouwens netjes uit.
Ik ben Fulcrum fan; heb 2sets Red Power xl op mijn 29er mtb die al jaren heel blijven met mijn 95kg. 5db zou mijn keuze zijn.
Je zou Tiagra 4700 kunnen kiezen, dat schakelt super en je hebt dan meer keuze in bredere/ 10sp/29er wielsets. Fulcrum Red Power HP zou dan mijn keuze zijn, als je er veel offroad mee wilt gaan rijden.
Verder een heerlijk speels fietsje, daar ga je lol mee krijgen !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
@Ernie, @svvander en @raven, nog bedankt voor jullie input over de bandenkeuze.
Voor de snelle asfalt kilometers zal het gewoon de racefiets worden.
Voor WW verkeer en fietsvakanties heb ik een setje Schwalbe Marathon Supremes in 42mm.
Voor een dagje Heuvelrug/bos weet ik nog niet zo goed wat ik kan verwachten. Droog en stoffig zal het niet zijn de komende maanden, eerder nat en modderig maar blubber is niet de bedoeling.
Waarschijnlijk is het verstandig om gewoon een 2e wielset te nemen voor het CX/gravel werk. De G-One zit dan misschien wel iets te veel in hetzelfde vaarwater.
Een overzichtje van de banden die genoemd zijn:
Challenge Almanzo €48,- (Tubular only?)
Challenge Baby Limus €45,- (Tubular only?)
Clement Xplor MSO €38,-
Conti Cyclocross speed €14,-
Maxxis Raze €28,-
Schwalbe CX Comp €15,-
Schwalbe G-One €45,-
Schwalbe Rocket Ron CX €35,-
Vittoria XG €30,-
WTB Nano vouw €35,-
*mompelt iets met bomen en bos*
Een budget optie zoals de Conti Cyclocross Speed om het een keer te proberen spreekt mij het meest aan. Voorkeur gaat uit naar een bredere band dus de standaard CX 33mm banden vallen af. De WTB Nano Race vouwband ziet er ook goed uit met 40c, voldoende profiel en bij Bike24 voor zo'n €35,- te verkrijgen.
Voor de snelle asfalt kilometers zal het gewoon de racefiets worden.
Voor WW verkeer en fietsvakanties heb ik een setje Schwalbe Marathon Supremes in 42mm.
Voor een dagje Heuvelrug/bos weet ik nog niet zo goed wat ik kan verwachten. Droog en stoffig zal het niet zijn de komende maanden, eerder nat en modderig maar blubber is niet de bedoeling.
Waarschijnlijk is het verstandig om gewoon een 2e wielset te nemen voor het CX/gravel werk. De G-One zit dan misschien wel iets te veel in hetzelfde vaarwater.
Een overzichtje van de banden die genoemd zijn:
Challenge Almanzo €48,- (Tubular only?)
Challenge Baby Limus €45,- (Tubular only?)
Clement Xplor MSO €38,-
Conti Cyclocross speed €14,-
Maxxis Raze €28,-
Schwalbe CX Comp €15,-
Schwalbe G-One €45,-
Schwalbe Rocket Ron CX €35,-
Vittoria XG €30,-
WTB Nano vouw €35,-
*mompelt iets met bomen en bos*
Een budget optie zoals de Conti Cyclocross Speed om het een keer te proberen spreekt mij het meest aan. Voorkeur gaat uit naar een bredere band dus de standaard CX 33mm banden vallen af. De WTB Nano Race vouwband ziet er ook goed uit met 40c, voldoende profiel en bij Bike24 voor zo'n €35,- te verkrijgen.
Je bent niet de enige want de Medium in alle varianten zijn uitverkocht.Pvanrun schreef:Hallo. Heb nu ook een mango Point AR frame besteld. Ga ik afmonteren met geheel 105. Alleen de Wielset twijfel ik nog over. Dt swiss r24, Fulcrum 5 db, shimano cx. Wie kan me daar beetje bij helpen. Maximale maat frame is 42 mm banden. Frame ziet er trouwens netjes uit.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25
Mijn Point AR large gravelbike. Gisteren opgebouwd en vandaag een ruim 60km maidentrip rond het Duitse Reichswald bij Nijmegen. Heerlijk fietsje!
Ik heb 50-34 voor gecombineerd met 12-36 9sp achter en dat bevalt goed. Offroad in ruiger terrein is 34-36 toch wel erg fijn.
Ik heb 50-34 voor gecombineerd met 12-36 9sp achter en dat bevalt goed. Offroad in ruiger terrein is 34-36 toch wel erg fijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Mooie fiets,veel plezier er mee.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Wil je nu zeggen dat de Roubaix, op de afmontage na, hetzelfde is? (Zeker qua kader?). En qua mogelijke breedtes van banden?Lcsmet schreef:
Ik heb deze fiets in eerste instantie gekocht omdat deze dezelfde geometrie heeft als mijn Carbon Roubaix.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Nee, op een Diverge kunnen bredere banden denk ik.svvander schreef:Wil je nu zeggen dat de Roubaix, op de afmontage na, hetzelfde is? (Zeker qua kader?). En qua mogelijke breedtes van banden?Lcsmet schreef:
Ik heb deze fiets in eerste instantie gekocht omdat deze dezelfde geometrie heeft als mijn Carbon Roubaix.
De zitpositie is dezelfde op mijn Diverge als op mijn Roubaix.
Geometrie Diverge
Geometrie Roubaix
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Hier zie je dat de Diverge toch meer een asfalt fiets is dan een do-it-all.
Waarom? Stuurhoek, wielbasis en brackethoogte.
Waarom? Stuurhoek, wielbasis en brackethoogte.