Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 13 sep 2015 00:53

Misschien is het wel het moment voor TD om keuze's te gaan maken, maar dan wel bij een sterke ploeg waar hij ook een rol van kopman mag vervullen. Dat kan nog wel eens moeilijk worden.
Wanneer Giant-Alpesin verstandig is investeren ze in een ploeg om hem heen. De sprinters die ze hebben zullen nooit een klassementrijder worden.

Tom's marktwaarde stijgt en hij heeft nog voldoende jaren te gaan ;)

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 13 sep 2015 06:37

Of nog een jaartje op deze voet doorgaan. Het is dat de tour wat minder succesvol was zonder Kittel, anders had Giant Alpecin een heel goed jaar gehad. Als team gezien.
Kan Tom volgend jaar zonder te veel druk doorgroeien.

En TD is nu wel bekend, zo'n kans als deze gaat niet snel meer komen.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 13 sep 2015 10:30

Wiliertoerist schreef:Wanneer Giant-Alpesin verstandig is investeren ze in een ploeg om hem heen. De sprinters die ze hebben zullen nooit een klassementrijder worden.
Giant-Alpesin is een Duitse ploeg. Met de Duitse sprinters Kittel en Degenkolb, lijkt het me niet waarschijnlijk dat ze nu opeens de boeg omgooien en een ploeg rond een klassementsrijder gaan bouwen. Dat zou wel behoorlijk opportunistisch zijn.
opperhoofd schreef:Het is dat de tour wat minder succesvol was zonder Kittel, anders had Giant Alpecin een heel goed jaar gehad. Als team gezien.
Met overwinningen in Milaan-San Remo en Parijs Roubaix, een etappe overwinning in de TdF en nu de successen van Tom Dumoulin in Spanje, heeft Giant Alpecin volgens mij als team een uitstekend seizoen.

rodeo
Forum-lid

rodeo 13 sep 2015 11:37

Ik zie Tom vandaag nog wel met succes de sprint aantrekken voor Degenkolb. Meer dan genoeg karakter, dat heeft hij de afgelopen weken wel bewezen.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 13 sep 2015 12:03

Na Jelle Vanendert in de Tour van 2011 zorgde Tom Dumoulin 4 jaar later voor een Limburgse etappezeges in een grote Ronde. En zelfs twee keer.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 13 sep 2015 12:29

vantheman schreef:
opperhoofd schreef:Het is dat de tour wat minder succesvol was zonder Kittel, anders had Giant Alpecin een heel goed jaar gehad. Als team gezien.
Met overwinningen in Milaan-San Remo en Parijs Roubaix, een etappe overwinning in de TdF en nu de successen van Tom Dumoulin in Spanje, heeft Giant Alpecin volgens mij als team een uitstekend seizoen.
Zeker weten. Alleen bedoelde ik met Kittel zoals vorig seizoen in de tour nog 4 extra overwinningen. Dan uitstekend ipv heel goed.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 13 sep 2015 16:36

Man oh man. Ik had gisteren de Triathlon (Challenge Almere-Amsterdam) voor de deur en de strijd voor plaats 1 en 2 was boeiend. Pas in de laatste 14km van het lopen wist Markus Fachbach (winnaar 2014 EK in Almere) concurent Mark Oude Bennink echt te kraken. Ergo, Vuelta gemist.

WTF. Dumoulin verliest in de voorlaatste etappe bijna 4 minuten op Aru en dat is RUK!!
Niks over dat het toch wel goed was de laatste weken.
Je verliest hier verdomme 4 minuten en de Vuelta op de laatste 50km en alles en iedereen komt voorbij en je wordt zesde. Niet voor niets dat Dumoulin er zelf echt ziek van was en dat geheel terecht.

Je kunt je afvragen waarom en hoe Aru/Astana zoveel heeft gegokt om pas op de voorlaatste etappe de zweep erover te leggen. Argument dat Dumoulin geen ploeg om zich heen had de laatste twee klimmen snijdt geen hout aangezien hij puur het wiel van Aru niet kon houden.

Geen speculaties met doping etc. want dat zou dan tevens betrekking hebben op de nummer 2-5.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rodeo
Forum-lid

rodeo 13 sep 2015 16:41

Zorro schreef:Argument dat Dumoulin geen ploeg om zich heen had de laatste twee klimmen snijdt geen hout aangezien hij puur het wiel van Aru niet kon houden.
Snijdt voor zover houd dat hij terug kwam tot op 13 seconden in de afdaling van de een-na-laatste beklimming. Maar Aru had daar ineens een half elftal aan Astana volk dat het gat kon maken. Hetzelfde voor Movistar en Katoesja tot op zekere hoogte.

el_loco
Forum-lid

el_loco 13 sep 2015 17:12

Het is gewoon jammer, had niet meer zo`n inzinking van Dumoulin verwacht. Maar als je hem er zelf over hoort voelde hij het al een beetje aankomen. Vandaag nog een beetje een zure nasmaak, maar onder de streep heeft hij natuurlijk een erg goede Vuelta gereden.
Overigens denk ik dat Giant-Alpecin prima in staat is een ploeg om Dumoulin heen te bouwen voor het klassement. (Barguil, Geschke, Craddock) Hij zal vooral zelf hardheid/inhoud moeten opbouwen voor die laatste week.
De Giro volgend jaar schijnt 3 tijdritten te krijgen, lijkt me een prima test. Kunnen ze daarna Kittel/Degenkolb uitspelen in de Tour en kan Dumoulin zich voorbereiden op Rio.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 sep 2015 21:07

Hij komt in ieder geval juichend over de streep vandaag en de Vuelta wordt toch nog feestelijk afgesloten door Giant-Alpecin. Ik denk dat Degenkolb zo een belangrijke rol speelt in het mentale herstel bij Tom.
Campagnolo Ultra Dork

simen
Forum-lid

simen 13 sep 2015 22:07

Tom was de sterkste zonder twijfel.
Maar Astana had het collectief wat de sterkste nodig heeft om een ronde te winnen.
En dus ging de trukendoos zaterdagmiddag open met een eerder beproeft aanvalsplan uit 2005.
Toen won Heras op dezelfde manier de Vuelta.
Zij het dat Heras achteraf, enfin het is bekend hoe het later afliep.

Mooie sprintoverwinning van Degenkolb die extra geprikkeld was denk ik zomaar.

Nu ben ik wel benieuwd naar de oplossing die Giant Alpecin gaat vinden voor een dergelijk talent als ronderenner na al die jaren bouwen aan een sprintersploeg.
Heet dat niet een luxeprobleem?
Zij is ook tegen

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 13 sep 2015 23:01

Ernie C. schreef:Hij komt in ieder geval juichend over de streep vandaag en de Vuelta wordt toch nog feestelijk afgesloten door Giant-Alpecin. Ik denk dat Degenkolb zo een belangrijke rol speelt in het mentale herstel bij Tom.
Goedzo. Hij had gisteren echt zwaar de pest in, wie niet overigens. Alles bij elkaar heeft hij als een beest gereden. Daar gaan we meer van zien.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie