Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vandaag geklust aan de fiets

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 30 apr 2016 19:26

havana schreef:Bladboutjes inderdaad altijd op voorraad houden. Net als een patje.
Ik begreep dat die patjes nogal kunnen verschillen en dat het een behoorlijke zoektocht is de juiste te vinden. Daarom me er eigenlijk nooit in verdiept. Maar... dat is dus anders? Of wil ik nu iets lezen wat er niet staat? :D

danoontje
Forum-lid

danoontje 01 mei 2016 19:54

Foto van het resultaat..?
Anima Sana In Corpore Sano.

stakie75
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar stakie75 01 mei 2016 19:57

Afbeelding

Wilde ook eens full cardboard wielen, vandaag gemonteerd :D
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Avvocato
Forum-lid

Gebruikersavatar Avvocato 08 mei 2016 10:43

Ik kon geen geschikter topic vinden: iemand ervaring met de Muc Off Uber Wax? Is gebaseerd op wax die wordt gebruikt door autopoets-liefhebbers (die bestaan blijkbaar ;D). Aerodynamisch effect lijkt me onzin maar ik houd wel van een goed gepoetste fiets :P

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 08 mei 2016 10:49

Avvocato schreef:Ik kon geen geschikter topic vinden: iemand ervaring met de Muc Off Uber Wax? Is gebaseerd op wax die wordt gebruikt door autopoets-liefhebbers (die bestaan blijkbaar ;D). Aerodynamisch effect lijkt me onzin maar ik houd wel van een goed gepoetste fiets :P
Ik heb zeer lang in het auto detailen gezeten als hobby, maar het merk Muc Off is mij niet echt bekend.
Maar als je wat recensies erover wilt lezen kan je misschien een kijkje nemen op de site van Carclean ;)

Avvocato
Forum-lid

Gebruikersavatar Avvocato 08 mei 2016 11:01

Thanks. Ja recensies had ik al gevonden maar hoor het liever van gebruikers :)

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 08 mei 2016 13:25

Yep, ik gebruik het ook voor m'n fietsen.
Er zit carnauba in, ruikt heerlijk en je frame gaat er heel mooi van glanzen. Het vuil komt er gemakkelijker af.
De kleuren komen er dan nog mooier uit.
Werkt het beste op gelakte frames, bij matte frames iets minder.
Hetzelfde als de autowax van Meguiars met carnauba.
Het beste is om eerst je frame met een polisher te behandelen, daarna met Muc off Wax.

gerardn
Forum-lid

gerardn 08 mei 2016 16:10

Ik reed al een jaar rond met twee spacers boven mijn stuurpen nadat ik het stuur op de voor mij juiste hoogte had gezet. Vandaag maar eens de zaag erin gezet en gelijk de balhoofdlagers gereinigd en gesmeerd.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 14 mei 2016 14:01

Vanmorgen een cycletech atb gekocht, de fiets gaat als donor dienen voor de Super V2000 die ik eerder deze week kocht. De Volledige XT groep van de Cycletech verkeerd vrijwel in nieuwstaat.
Oude onderdelen van de Super V gaan weer op de CT zodat ik een boodschappenfiets heb.

De super V is inmiddels helemaal gedemonteerd op de trapas na, die zit er helemaal in vast gecorrodeerd.
Dat wordt weken in de IMAL.

Vanmiddag maar eens met een sopje de onderdelen van allerlei viezigheid ontdoen om ze montage klaar te maken.
Het frame van de Super V heeft hier en daar wat schade aan de blanke lak, ook de zwart paarse lak heeft wat kleine beschadigingen.
Is dat laatste te fixen met een airbrush spuit, iemand daar ervaring mee?

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 mei 2016 19:25

Gisteren een nieuwe buitenband op mijn stadsfiets met nexus 7 versnellingsnaaf gezet. Dat was leuk. Alles losmaken ging prima, maar het schakel ding weer vastmaken aan de naaf lukte niet. Uit ellende het kabeltje losgemaakt, waarna het natuurlijk gelijk wel lukte. Kabeltje was gerafeld dus die kon niet meer gebruikt worden. Daarna enige tijd met toenemende vraagtekens zitten turen naar de schakelhendel waar de binnenkabel uitkomt. Uiteindelijk maar even naar de fietsenmaker gereden die er een nieuwe kabel ingezet heeft. Vandaag het hele zaakje weer in elkaar gezet, ben ik gloeiende gloeiende een stuk plastic kettingkast kwijt.
Laatst gewijzigd door gerardn op 14 mei 2016 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jarule
Forum-lid

Gebruikersavatar Jarule 14 mei 2016 19:42

Mavic Freehub haperde, ondanks dat ik het ding een paar maanden geleden nog heb geserviced. De boel zat vol drap en roest en de palletjes waren niet meer te redden. In de wintermaanden veel in slecht weer gefietst en blijkbaar heeft het sealtje achter de hub niet goed afgesloten. Bovendien zat er toch best veel speling op het glijlager. Dus nu alles maar vervangen, hub, palletjes en veertjes en het sealtje. Loopt weer als een zonnetje.

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 14 mei 2016 22:02

Na een erg irritant gekraak van mijn crankstel eerder de heleboel al eens verwijderd en goed schoongemaakt bleef het gekraak aanwezig. Vanmiddag uiteindelijk toch maar het bottombracketcups van mijn Ultegra 6703 crankstel vervangen door nieuwe. Ondanks dat ze eigenlijk naar mijn gevoel nog niet zo heel lang in gezeten hebben. Kreeg wel gelijk meer weerstand bij het plaatsen van het crankstel in de nieuwe cups. Een betere passing dus. Toch een teken dat de oude cups speling hadden. De eerste korte test op het pleintje achter het huis was hoopvol, morgen eens kijken of het probleem weg is bij een langere rit. Want het er kunnen nog veel meer oorzaken van gekraak zijn.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Plaats reactie