SRAM ETAP
Ik mis ook niks in software. Hoewel tuneable snelheid van shiften achteraan wel cool zou zijn.
Er is wel een design probleem met de achterderrie. Die raakt, wanneer helemaal inboard geschakeld en niet onder spanning van een ketting, net niet of net wel de spaken van het achterwiel. Het is in ieder geval heel nipt. Kettingbreuk kan zo een kostelijke zaak zijn.
Er is wel een design probleem met de achterderrie. Die raakt, wanneer helemaal inboard geschakeld en niet onder spanning van een ketting, net niet of net wel de spaken van het achterwiel. Het is in ieder geval heel nipt. Kettingbreuk kan zo een kostelijke zaak zijn.
OK, ik had een Sram Red 10 groep en heb nu de upgrade gedaan naar eTAP (11). Dus voor de crank gehouwen (en de remmen natuurlijk). Ik heb nu twee ritjes gemaakt. Ik moet zeggen, het werkt perfect. Sram zegt zelf dat een upgrade van een 2x10 Red groep niet kan, maar het is geen enkel probleem. Als je aan vervanging toe bent kan ik deze upgrade van harte aanbevelen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik snap wel dat ze zeggen dat het met de upgrade kit niet kan, want je moet nog een 11speed cassette en ketting hebben . Commercieel verwoord heet dat.
En dat bijna alle 11 spd groepen compatible zijn hoor je ook niet vaak. Ik rijd nu met een KMC ketting op een shimano ultegra cassette op m'n etap groep. Werkt prima, sterker nog, achter naar een tandje groter schakelen gaat zelfs beter dan met de originele ketting en cassette en dat voor een fractie van de prijs.
Mvgr, Japeape
Volgens mij kun je 'm ook op 10-speed afstellen.wasbeer2006 schreef:Ik snap wel dat ze zeggen dat het met de upgrade kit niet kan, want je moet nog een 11speed cassette en ketting hebben . Commercieel verwoord heet dat.
Voor de duidelijkheid: ik heb wel de ketting vervangen en een 11-cassette geplaatst. Voor de 2x10 crank/tandwielen gehouden, dat gaat prima met Sram ETAP Upgrade. En uiteraard moet die 11 cassette ook op je achterwiel passen.
Forumlid TheBoss meen ik.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Kan je hem gewoon met L en H met een schroef begrenzen?, dan zou je verwacht dat het motortje niet door blijft draaien, anders zou de boel met minimaal afstel afwijking kapot gaan.
dat denk ik ook, de limiet schroeven zijn alleen de limieten, maar hij zal toch moeten weten of hij 11 of 10 stapjes mag maken (en hoe groot die stapjes dan moeten zijn).
De derailleur weet telkens waar hij is (je kunt dit zelfs op de edge laten displayen) probeer je op te schakelen op de grootste dan gebeurt er gewoon niks (of terug te schakelen op de kleinste natuurlijk).
De derailleur weet telkens waar hij is (je kunt dit zelfs op de edge laten displayen) probeer je op te schakelen op de grootste dan gebeurt er gewoon niks (of terug te schakelen op de kleinste natuurlijk).