Pagina 39 van 85
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 28 apr 2017 16:59
door raven14
Ik mis ook niks in software. Hoewel tuneable snelheid van shiften achteraan wel cool zou zijn.
Er is wel een design probleem met de achterderrie. Die raakt, wanneer helemaal inboard geschakeld en niet onder spanning van een ketting, net niet of net wel de spaken van het achterwiel. Het is in ieder geval heel nipt. Kettingbreuk kan zo een kostelijke zaak zijn.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 28 apr 2017 18:20
door Sieper
In NL zeggen we dan "kostbare zaak" (en ik heb me kostelijk vermaakt als je het heel erg naar je zin hebt gehad). Maar ik neem aan dat het Vlaamse correcter zal zijn.
Ik had het idd ook gemerkt, derrie op de grootste krans kan zonder ketting in het wiel slaan.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 30 apr 2017 22:58
door EdRaket3
OK, ik had een Sram Red 10 groep en heb nu de upgrade gedaan naar eTAP (11). Dus voor de crank gehouwen (en de remmen natuurlijk). Ik heb nu twee ritjes gemaakt. Ik moet zeggen, het werkt perfect. Sram zegt zelf dat een upgrade van een 2x10 Red groep niet kan, maar het is geen enkel probleem. Als je aan vervanging toe bent kan ik deze upgrade van harte aanbevelen.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 mei 2017 11:36
door wasbeer2006
Ik snap wel dat ze zeggen dat het met de upgrade kit niet kan, want je moet nog een 11speed cassette en ketting hebben
. Commercieel verwoord heet dat.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 mei 2017 13:15
door japeape
En dat bijna alle 11 spd groepen compatible zijn hoor je ook niet vaak. Ik rijd nu met een KMC ketting op een shimano ultegra cassette op m'n etap groep. Werkt prima, sterker nog, achter naar een tandje groter schakelen gaat zelfs beter dan met de originele ketting en cassette en dat voor een fractie van de prijs.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 mei 2017 13:17
door havana
wasbeer2006 schreef:Ik snap wel dat ze zeggen dat het met de upgrade kit niet kan, want je moet nog een 11speed cassette en ketting hebben
. Commercieel verwoord heet dat.
Volgens mij kun je 'm ook op 10-speed afstellen.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 mei 2017 18:26
door EdRaket3
Voor de duidelijkheid: ik heb wel de ketting vervangen en een 11-cassette geplaatst. Voor de 2x10 crank/tandwielen gehouden, dat gaat prima met Sram ETAP Upgrade. En uiteraard moet die 11 cassette ook op je achterwiel passen.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 02 mei 2017 10:38
door Oppbogga
Volgens mij kun je 'm ook op 10-speed afstellen.
Heeft iemand hier dat als een geprobeerd uit te vogelen?
Ben daar overigens wel benieuwd naar.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 02 mei 2017 10:45
door havana
Forumlid TheBoss meen ik.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 02 mei 2017 12:08
door wasbeer2006
Kan je hem gewoon met L en H met een schroef begrenzen?, dan zou je verwacht dat het motortje niet door blijft draaien, anders zou de boel met minimaal afstel afwijking kapot gaan.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 02 mei 2017 13:08
door Keezx
Afstellen voor 10 speed zal elektronisch moeten gebeuren....
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 02 mei 2017 13:58
door Sieper
dat denk ik ook, de limiet schroeven zijn alleen de limieten, maar hij zal toch moeten weten of hij 11 of 10 stapjes mag maken (en hoe groot die stapjes dan moeten zijn).
De derailleur weet telkens waar hij is (je kunt dit zelfs op de edge laten displayen) probeer je op te schakelen op de grootste dan gebeurt er gewoon niks (of terug te schakelen op de kleinste natuurlijk).