Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2011 21:09

eelcoz schreef:Dat is nu exact waar het allemaal om draait. Die hebben de hele week voorin gereden, en hebben dus niet 'daar' gereden. Waarom zouden ze dat nu gedaan hebben?
En dan kom je weer op het punt dat de afgelopen week al een paar keer werd aangehaald bij de avondetappe: vroeger reden twee of drie ploegen van sprinters vooraan om de koplopers terug te halen, tegenwoordig neemt vrijwel iedere ploeg wel een renner mee die ze kost wat kost in de top 10 willen hebben, die ze daarom willen beschermen en dus vooraan moet worden gebracht door zijn ploeggenoten om ze voor de meute te houden weg van valpartijen. Ergo, er tijden zowat veertien, vijftien, zestien ploegen om het hardst om op kop van het peloton te zitten. En laat het nu net een kwestie van logica zijn dat dit gedrang per saldo de kans op vallen vergroot terwijl het toch echt onmogelijk is om met vijftien ploegen allemaal op de eerste rij te fietsen. Nu kunnen we Rabo en Gesink verwijten dat ze niet alle dagen veilig op de eerste rij zaten, maar het moge duidelijk zijn dat Leopard, Garmin, Omega en HTC daar al reden. Niet alleen Gesink en zijn ploeggenoten konden zich daar niet tussen wringen, dit lukte kennelijk ook Sky, Saxo, Euskatel, Radioshack, Katjoesja, AG2R en de rest niet want Wiggins, Contador, Vino, Kreuzinger, Wiggins, Leipheimer, Horner, Brajkovic, Popovic waren kopmannen die ook hard tegen het asfalt gingen.

Gesink kon vandaag niet volgen? Een hele reeks potentiële top 10 klanten had het zelfde probleem: Martin, Vandevelde, Arroyo, Roche, Riblon, Velits, Karpets, allemaal mannen die niet of minder hard zijn gevallen dan Gesink en ook tegenvielen vandaag.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 jul 2011 21:13

amclassic-fan schreef:Contador en Klöden hebben zeker ook gebrek aan mentaliteit? Die laten zich ook lossen...
Denk dat dat een verkeerde vergelijking is maar je hebt gelijk met je bewering. Mentaliteit speelt bij Geesink op dit moment geen rol, hij kan gewoon niet beter da's gewoon jammer.

Aan de ander kant moet je ook kijken naar Ten Dam die vandaag gewoon goed heeft gereden, en wat te zeggen van Rob Ruijgh. Van beide kunnen we nog wel wat verwachten, ik zie helaas Geesink in deze Tour niks meer uitrichten denk zelfs dat ie zal afstappen.
YFood !!!

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 14 jul 2011 21:15

petje75 schreef: Nog enkele reakties op diverse posts.
Ja ik ben ook wel eens met 55 op mijn plaat gegegaan en idd dat heeft me een week ziekenhuis gekost (3 gebroken ribben en gebroken jukbeen) dus ik kon toen niet doorrijden helaas
Ja ik heb diverse keren de marmotte gereden en de dag daarna geprobeerd een trap af te lopen en nee ik moet er niet aan denken om de dag later weer zoiets te moeten doen.
Maar ik ben ook geen goed betaalde prof maar een krabbelaar.
Maar ik ben ook geen prof
Dus: des te meer geld, des te zachter de pijn?
Gelukkig zijn er hier ook mensen op dit forum met meer realiteitszin...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2011 21:28

petje75 schreef:@Timo2.0
Dit is niet om hufterig te doen, hij was het zelf die zich als top10 kandidaat presenteerde en daar de gehele ploeg voor heeft laten werken
Die potentie heeft hij toch ook?! Dat heeft hij vorig jaar keurig laten zien met een zesde plaats dus waarom is het verkeerd om hem als top 10 kandidaat te presenteren? Daarnaast was die top 10 verwachting de inzet voordat hij een paar keer hard viel, zijn rug blesseerde en dat veranderde het scenario totaal.
petje75 schreef:Wederom is gebleken dat hij het mentaal niet aankan die druk en dan worden er allemaal dingen bijgehaald die volgens buitenstaanders (net zoals wij) invloed op hebben zoals bv het overlijden van zijn vader 1 jaar geleden (wat natuurlijk ook verschrikkelijk is, maar iets verschrikkelijks kunnen sommige mensen ook juist positief gebruiken) Kan hij niet beter de "kleinere" rondes met minder mentale druk opzoeken en daar scoren?
Zucht, je hebt zelf niet door hoe hufterig je doet hè? Zie je zelf echt het verschil niet tussen enkel het gegeven dat zijn vader die dag een jaar dood was en de werkelijke omstandigheid dat dit samenviel met het gegeven dat hij de dag ervoor zo hard was geraakt in de valpartijen dat fietsen bijna niet meer ging omdat zijn lijf overal pijn deed. Natuurlijk versterkt dan de gedachte aan zijn vader het negatieve gevoel waarmee hij door die valpartijen en de fysieke pijn op zijn fiets zit. Net zoals hij zonder vallen en zonder pijn en daardoor een betere vorm wellicht juist wel extra kracht had geput uit diezelfde gedachte aan zijn vader. En laten we wel wezen, hij heeft gedacht aan afstappen die dag omdat het echt niet meer ging maar hij heeft toch doorgezet en zit nog op zijn fiets.
petje75 schreef:Het is idd een goede wielrenner met klimmerscapaciteiten, maar hij is ook nederlander en daar verwacht men in de tdf nu eenmaal meer dan dat een mens schijnbaar aankan.
Nee, hij is een uitstekende renner die makkelijk top 10 kan halen maar dan moet hij niet zo hard over het asfalt stuiteren dat fietsen daarna bijna niet meer gaat. Nederlanders verwachten inderdaad teveel van sporters: terwijl we ook vol bewondering kunnen zijn dat hij na zoveel vallen en pijn nog altijd in koers is en niet opgeeft vallen we hem af omdat hij drie, vier dagen na een aantal zware valpartijen niet opgeeft maar nog niet in staat is om weer op zijn normale niveau tegen de hoogste bergen op te fietsen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 14 jul 2011 21:35

Gesink is hard onderuit gegaan en dat heeft zeer duidelijk effect op zijn prestaties.
Hij heeft nu geen zichtbare verwondingen, maar daarom misschien niet minder pijn dan pak hem beet Johnny.
Stel nu (hypothetisch) dat ze nu in het ziekenhuis een scan van zijn rug zouden maken en er een ruggewervel gebroken zou zijn. Is het dan ineens een held dat hij daarmee door fietst? (en dan nog, een gebroken ruggewervel of verrekte spier zegt nog niks over hoeveel last je ervan hebt).
Gezien zijn prestaties dit jaar tot nu toe had Gesink alle reden om met top-5 ambitie van start te gaan en een ploeg voor hem te laten rijden.
Lukt dat niet vanwege fysieke malheur (of wat voor reden dan ook), dan is dat voor hem vervelend, maar ook voor iedereen die erin geloofde. Het heeft echter totaal geen nut om dat af te reageren door te zeggen dat hij zwak is en een waardeloze coureur is. Verlies slikken, opnieuw opbouwen en nieuwe doelen stellen.

eelcoz

eelcoz 14 jul 2011 22:19

Ik word echt kotsberoerd van het feit dat hier als argument wordt gebruikt dat andermans argumenten niet deugen omdat hij of zij slechts een 'toerfietsertje' is. Ik ben wel klaar met dit topic, eerlijk gezegd. Veel plezier nog met elkaar afbranden.

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 14 jul 2011 22:29

eelcoz schreef:Ik word echt kotsberoerd van het feit dat hier als argument wordt gebruikt dat andermans argumenten niet deugen omdat hij of zij slechts een 'toerfietsertje' is. Ik ben wel klaar met dit topic, eerlijk gezegd. Veel plezier nog met elkaar afbranden.
Helemaal mee eens, op 1 punt na. Niet ophouden met posten, gewoon plezier houden en doorgaan. Het is wat dat betreft te hopen dat Gesink ook zijn plezier behoud en gewoon blijft doorgaan (om maar eens een vergelijking te maken). Betweterige peletonvuller met knwu-licenties die denken dat hun gekochte licenties hen het recht geeft op onfatsoen behoud je nou eenmaal altijd. Niet teveel van aantrekken.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 14 jul 2011 22:37

Opmerkelijk hoeveel mensen emotioneel geraakt worden door het "falen" van Gesink. Dat ze daardoor denigrerende opmerkingen maken in de richting van andere forumbezoekers is niet echt passend, mensen hebben een bepaalde visie op de dingen die ze zien en hoeven niet afgeschilderd te worden als "toerfietsertje" , alsof je dan minder waard bent als iemand met een licentie. Het zou Amclassic-fan sieren als hij hier zijn verontschuldigingen voor aanbood, tenslotte zijn het de toerfietsers met hun hypotheek bij de Rabobank die het salaris van de profs betalen, dus ze mogen daar ook hun mening over ventileren. En anderen zonder hypotheek mogen dat ook.
En Robert? Die heeft pech, dat kun je nu eenmaal hebben bij elke sport. Vallen hoort erbij, maar zelfs daar heeft hij pech mee gehad. Want voor het Telegraafpubliek is een val in het prikkeldraad met veel bloed nu eenmaal aansprekender dan een rugblessure.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

petje75
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 mei 2011 14:09

petje75 14 jul 2011 23:14

Het leuke hiervan is dat "het toerfietsertje" ook gewoon een licentie heeft :)
toerfietsers halen toch nooit 55 en gaan dan op hun plaat ;)
Het mooie van een internet forum is dat je je mening kunt geven en daar mensen op kunnen reageren al dan niet positief.
Ik ben er nu ook achter dat ik er totaal niets van snap en erg hufterig doe.
En das toch fijn om daar door "echte" wielrenners/fietsforumleden op gewezen te worden.
Ik denk dat ik de telegraaf morgen maar eens los ga kopen :mrgreen:

metor
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 14 jul 2011 23:21

eelcoz schreef: Overigens hoopt Maassen dat hij in de laatste week nog wat moois kan laten zien. Tja, wat dan? Een etappe ofzo? Gesink kan niet demarreren bergop omdat hij niet tegen tempowisselingen kan, dus dat gaat natuurlijk nooit wat worden.
Dan is het nog knapper hoe hij in de woestijn in het begin van het jaar iedereen uit het wiel reed en dat vorig jaar in Zwitserland ook al deed. Tempo wisselingen zijn niet altijd nodig als je gewoon op dat moment je medefietsers eraf rijdt. ;)

Maar ja, helaas weer typisch nederlands. Zodra het goed gaat is het allemaal mooi en aardig en als het minder gaat kraken we iemand af. Dat is immers wel erg makkelijk. :evil:
Typische een topic om maar weer over te slaan...

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 jul 2011 00:18

Ik hoop dat gesink morgen rustig aan doet en liefst weer veel tijd verliest, niet dat ik hem dat gun maar omdat iemand die echt helemaal kansloos staat van de favorieten zijn gang mag gaan. En dat lijkt me een goede uitgangspunt positie als hij nog een etappe zou willen winnen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bassieg15
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:23

Gebruikersavatar bassieg15 15 jul 2011 00:28

amclassic-fan schreef:@Petje75 Je begrijpt er echt helemaal niets van, he? Weer een toerfietsertje wat 't allemaal zo goed denkt te weten....
Pfffff, lekker bezig weer hier op het forum van Fiets, het tijdschrift voor toerfietsers. Wel lekker makkelijk natuurlijk.


Anyway, die vader van Robert Gesink, die ging toch dood bij een mountainbike-toertocht vlak voor de Ronde van Lombardije? Dus dat kan dan niet nu al een jaar geleden zijn. En die Robert, die komt er wel. Ik heb er nog alle vertrouwen in. Maar ja, ik ben maar een simpel toerfietsertje.... ;-)

Gesloten