En dan kom je weer op het punt dat de afgelopen week al een paar keer werd aangehaald bij de avondetappe: vroeger reden twee of drie ploegen van sprinters vooraan om de koplopers terug te halen, tegenwoordig neemt vrijwel iedere ploeg wel een renner mee die ze kost wat kost in de top 10 willen hebben, die ze daarom willen beschermen en dus vooraan moet worden gebracht door zijn ploeggenoten om ze voor de meute te houden weg van valpartijen. Ergo, er tijden zowat veertien, vijftien, zestien ploegen om het hardst om op kop van het peloton te zitten. En laat het nu net een kwestie van logica zijn dat dit gedrang per saldo de kans op vallen vergroot terwijl het toch echt onmogelijk is om met vijftien ploegen allemaal op de eerste rij te fietsen. Nu kunnen we Rabo en Gesink verwijten dat ze niet alle dagen veilig op de eerste rij zaten, maar het moge duidelijk zijn dat Leopard, Garmin, Omega en HTC daar al reden. Niet alleen Gesink en zijn ploeggenoten konden zich daar niet tussen wringen, dit lukte kennelijk ook Sky, Saxo, Euskatel, Radioshack, Katjoesja, AG2R en de rest niet want Wiggins, Contador, Vino, Kreuzinger, Wiggins, Leipheimer, Horner, Brajkovic, Popovic waren kopmannen die ook hard tegen het asfalt gingen.eelcoz schreef:Dat is nu exact waar het allemaal om draait. Die hebben de hele week voorin gereden, en hebben dus niet 'daar' gereden. Waarom zouden ze dat nu gedaan hebben?
Gesink kon vandaag niet volgen? Een hele reeks potentiële top 10 klanten had het zelfde probleem: Martin, Vandevelde, Arroyo, Roche, Riblon, Velits, Karpets, allemaal mannen die niet of minder hard zijn gevallen dan Gesink en ook tegenvielen vandaag.