Swett Cycles
Zat maar een beetje te dollen hoor Jaap. Hoewel er ook TORAYCA® T1100G China direct frames worden aangeboden voor een fractie van een pinarello. Of dat waar is en hoeveel er dan in zit of in een pina frame ? En wat dat in de praktijk dan betekent t.o.v. T900 Carbon? Geen idee. Ik zou niet snel een nieuwe swett kopen. Pinarello ook niet. Bij beide toch wel een beetje duur voor wat je objectief krijgt. Maar als het je aanspreekt en je hebt het geld er voor over. Waarom niet ?
Heb zelf ook Dura ace op mijn China fiets terwijl je met ultegra ook uitstekend uit de voeten kunt. Gelukkig hoef je niet altijd alleen maar rationeel te handelen. Werd ook een saaie boel.
Heb zelf ook Dura ace op mijn China fiets terwijl je met ultegra ook uitstekend uit de voeten kunt. Gelukkig hoef je niet altijd alleen maar rationeel te handelen. Werd ook een saaie boel.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Helemaal mee eens!
En ik heb Dura Ace op een Pina, wat al helemaal vloeken in de kerk is...
En ik heb Dura Ace op een Pina, wat al helemaal vloeken in de kerk is...
Het is gedeelte van mijn post was maar om even vooruit te lopen hoe Sweet erop zou reageren, vandaar de .Jaap Telder schreef: ↑27 apr 2020 17:37Lightcarbon verkoopt ze zélf op Alibaba, als Aleolus. Deze kwam ik daar meerdere keren tegen. Dus is/was (?) ook rechtstreeks te koop voor consumenten. En geen kopie van hun eigen frameErnie C. schreef: ↑27 apr 2020 07:42 Sorry Jaap, om nu te stellen dat je net zo goed de Chinese kopie kunt kopen als het origineel, zou ik van jou niet verwachten .
Maar de vraag is natuurlijk: wordt het frame nog ergens, volgens originele specificaties gemaakt, alleen voor Swett of koopt Swett ze nu ook maar gewoon voor een habbekrats?
(thumb: klik)
Swett stelt het nu ongeveer zo alsof zij het origineel laten produceren en de rest kopieën zijn maar het wordt nergens letterlijk zo gesteld in de tekst. slim gelogen of dom gehandeld? Helaas is het zeer moeilijk om met hard bewijs te komen maar uiteraard denk ik er het mijne van. Ik zal mijn mening maar voor mij houden want je mag niet zomaar iemand beschuldigen .
Campagnolo Ultra Dork
- Jaap Telder
- Forum-lid
edit:
Ik heb lightcarbon.com zelf gecontacteerd en het frame is rechtstreeks bij hen te koop. Bij een groter aantal is de prijs onderhandelbaar, elke custom paint is mogelijk.
Prijs is zéér aantrekkelijk voor consumenten in vergelijk bij het Nederlandse kloonmerk.
Schrik niet: per één besteld frame zo'n €1500,- goedkoper!
Met 2 jaar garantie.
Carbon layup naar eigen keuze.
Misschien schaf ik er een aan met een mooi zelfontworpen paintjob.
En inschrijven bij de kamer van koophandel, m'n eigen merk
Deze foto gaf ze erbij als voorbeeld voor een custom paintjob.
Ik heb lightcarbon.com zelf gecontacteerd en het frame is rechtstreeks bij hen te koop. Bij een groter aantal is de prijs onderhandelbaar, elke custom paint is mogelijk.
Prijs is zéér aantrekkelijk voor consumenten in vergelijk bij het Nederlandse kloonmerk.
Schrik niet: per één besteld frame zo'n €1500,- goedkoper!
Met 2 jaar garantie.
Carbon layup naar eigen keuze.
Misschien schaf ik er een aan met een mooi zelfontworpen paintjob.
En inschrijven bij de kamer van koophandel, m'n eigen merk
Deze foto gaf ze erbij als voorbeeld voor een custom paintjob.
Phoe, ik was altijd best fan van Swett....had hem hoog op mijn lijstje staan (het lijstje van 'nieuwe fiets uitzoeken'), echter begint het wat te temperen nu.
Ik ben zelf vrij onhandig als het gaat om fietsen, dus zelf een frame te kopen in China en dan alles zelf erop gaan schroeven zie ik niet zitten. Maar als de winstmarge zoooo groot is bij Swett ga ik toch eerst eens bij de andere merken op mijn lijstje kijken...
Ik ben zelf vrij onhandig als het gaat om fietsen, dus zelf een frame te kopen in China en dan alles zelf erop gaan schroeven zie ik niet zitten. Maar als de winstmarge zoooo groot is bij Swett ga ik toch eerst eens bij de andere merken op mijn lijstje kijken...
Er is wel een kleine kanttekening bij het paint-verhaal.
Swett laat dat doen bij unlimitedcolors, en daar betaal “iets” meer dan rechtstreeks bij lightcarbon. Ik zie soms swett paintjobs op de site van UC voorbij komen, dus dan ga ik ervan uit dat alle frames daar langs gaan.
Desalniettemin pakt swett zeker flink wat marge. Niet alleen op het frame, maar ook op de groepen en andere zaken die nog op het frame moeten.
Swett laat dat doen bij unlimitedcolors, en daar betaal “iets” meer dan rechtstreeks bij lightcarbon. Ik zie soms swett paintjobs op de site van UC voorbij komen, dus dan ga ik ervan uit dat alle frames daar langs gaan.
Desalniettemin pakt swett zeker flink wat marge. Niet alleen op het frame, maar ook op de groepen en andere zaken die nog op het frame moeten.
En bij Swett komen er ook nog invoerrechten en BTW bij.
Ik denk niet dat Swett meer op een frame pakt dan de gemiddelde normale fabrikant, importeur en fietsenmaker bij elkaar.
Ik blijf het altijd wel jammer vinden dat groepset e.d. altijd tegen adviesprijs gaan bij dat soort merken. Het is vooral daar waar ze het verliezen van de concurrentie. Aan de andere kant hoef je dan niks meer groot in te kopen en hoef je niet veel meer te investeren dan in enkele tientallen framesets.
Bij een dergelijk bedrijf koop je een fiets als je 100% vertrouwen hebt in de verkoper en graag zeer uitgebreid wordt voorgelicht. Op dat punt doen ze het vaak erg goed.
Ik denk niet dat Swett meer op een frame pakt dan de gemiddelde normale fabrikant, importeur en fietsenmaker bij elkaar.
Ik blijf het altijd wel jammer vinden dat groepset e.d. altijd tegen adviesprijs gaan bij dat soort merken. Het is vooral daar waar ze het verliezen van de concurrentie. Aan de andere kant hoef je dan niks meer groot in te kopen en hoef je niet veel meer te investeren dan in enkele tientallen framesets.
Bij een dergelijk bedrijf koop je een fiets als je 100% vertrouwen hebt in de verkoper en graag zeer uitgebreid wordt voorgelicht. Op dat punt doen ze het vaak erg goed.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Denk je dat dit bij de andere merken anders is?
Het klopt niet volledig maar toch.
Denk je dat een Specialized/Trek/Cube frame af fabriek meer kost dan de prijs waar Swett een frame voor aankoopt?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
@ Jaap, ik vind het bijzonder dat je teksten op de website van Lightcarbon direct als waarheid bestempeld, net als mails van Lightcarbon
Dit originele frame is NOOIT gemaakt bij Lightcarbon. Tevens lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk als zij nu de originele matrijs hebben en een "carbon layup naar eigen keuze" is natuurlijk lachwekkend.
Ik heb een paar jaar 1x telefonisch contact gehad met de eigenaar van Swett en weet zeker dat hij de frames wel inkoopt bij de echte fabrikant.
Het merk waar dit frame oorspronkelijk voor ontworpen is voert dit frame inmiddels niet meer.
Dit originele frame is NOOIT gemaakt bij Lightcarbon. Tevens lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk als zij nu de originele matrijs hebben en een "carbon layup naar eigen keuze" is natuurlijk lachwekkend.
Ik heb een paar jaar 1x telefonisch contact gehad met de eigenaar van Swett en weet zeker dat hij de frames wel inkoopt bij de echte fabrikant.
Het merk waar dit frame oorspronkelijk voor ontworpen is voert dit frame inmiddels niet meer.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Is zeker niet lachwekkend Je kan kiezen tussen verschillende T-700, T800, T1000, carbon layups voor je frame. Als ik jou was zou ik zelf eens gaan informeren bij lightcarbon.com. want jij ontkent wat lightcarbon mij zelf geeft aan informatie, wie is hier lachwekkend? Ik kan in een PB tje het mailcontact van lightcarbon sturen of gewoon hier in het forum plaatsen. Lightcarbon.com heeft de mal en produceert het bewuste frame. Hoezo NOOIT gemaakt bij lightcarbon.com. Het is gewoon te verifiëren.Jeff_dh schreef: ↑30 apr 2020 13:17 @ Jaap, ik vind het bijzonder dat je teksten op de website van Lightcarbon direct als waarheid bestempeld, net als mails van Lightcarbon
Wat is de reden dat je de feiten zo negeert? Heb je onderzoek gedaan?
Vertel dan ook welk merk dit frame en mal "alleen" in bezit zou hebben... ook al bestaat het ( natuurlijk) niet meer (?!)
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 30 apr 2020 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is gewoon te verifiëren. > Nee, dat is het dus niet. Dat is het pas als je daadwerkelijk in de fabriek staat en de productie van dit frame zit. Het is nu een aanname op basis van een mailtje.Jaap Telder schreef: ↑30 apr 2020 13:26Is zeker niet lachwekkend Je kan kiezen tussen verschillende T-700, T800, T1000, carbon layups voor je frame. Als ik jou was zou ik zelf eens gaan informeren bij lightcarbon.com. want jij ontkent wat lightcarbon mij zelf geeft aan informatie, wie is hier lachwekkend? Ik kan in een PB tje het mailcontact van lightcarbon sturen of gewoon hier in het forum plaatsen. Lightcarbon.com heeft de mal en produceert het bewuste frame. Hoezo NOOIT gemaakt bij lightcarbon.com. Het is gewoon te verifiëren.Jeff_dh schreef: ↑30 apr 2020 13:17 @ Jaap, ik vind het bijzonder dat je teksten op de website van Lightcarbon direct als waarheid bestempeld, net als mails van Lightcarbon
Wat is de reden dat je de feiten zo negeert? Heb je onderzoek gedaan?
Vertel dan ook welk merk dit frame en mal ook in bezit heeft... ook al bestaat het niet meer (?!)
- Jaap Telder
- Forum-lid
Kom op zeg, je bent echt niet meer geloofwaardig.
Kom dan met feiten, namen, informatie, zaken die na te trekken zijn.
Zinloos dit.
Op een van de foto's staat notabene het bewuste frame in hun fabriek in testsituatie afgebeeld...
https://nl.lightcarbon.com/development-design_n40
https://nl.lightcarbon.com/about-lc_d1
https://www.lightcarbon.com/about-lc_d1
Kom dan met feiten, namen, informatie, zaken die na te trekken zijn.
Zinloos dit.
Op een van de foto's staat notabene het bewuste frame in hun fabriek in testsituatie afgebeeld...
https://nl.lightcarbon.com/development-design_n40
https://nl.lightcarbon.com/about-lc_d1
https://www.lightcarbon.com/about-lc_d1